Ondt i halen - svømmehale?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-11-07 12:34

Hej med jer,

Vores beagle-tæve på 2 år skulle lukkes ud og tisse i går aftes efter at
have ligget i sin kurv, og jeg bemærkede straks, at halen ikke stod op som
den plejer, men derimod hang ned langs bagbenene - nærmest forstenet.
Da jeg prøvede at røre ved hendes hale (løfte den forsigtigt op) og se
efter, om der var noget at se, pev hun og det gjorde ondt på hende, men der
var intet at se.
Jeg lod hende snuse rundt ude i haven og hun gjorde både det ene og det
andet, men ikke med halen hævet mere end nødvendigt.

Jeg tænkte, at den måske sov eller at hun havde ligget forkert på den, men i
morges var den gal igen. Halen hang ned og det gjorde stadig ondt på hende,
når jeg rørte den den.

Jeg ved med sikkerhed, at hun ikke har slået den, da vi var sammen med hende
lige ind til hun blev lukket ud i sin kurv i går aftes, og der var intet
galt.

Nu har jeg så læst lidt på netdyredoktor.dk, og der står noget omkring
"svømmehale," og faktisk passer det helt perfekt på de symptomer, som vores
hund oplever. Pånær at hun ikke har været ude at svømme siden i sommers. Så
nu tænker jeg , om hun kan have overanstrengt den (hun lovrer altid meget)
og måske derfor har fået ondt.

Har andre erfaringer med fænomenet?

Hvis ikke det går bedre i løbet af et par dage, får vores dyrlæge lov at
tage en kigger.

--
Jacob Christiansen
Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig!

Fra : pwh

Dato : 28-11-07 12:46

Psycho Cowboy, skrev:

> Har andre erfaringer med fænomenet?

Min Angel reddede sig en svømmehale i foråret,
det var simpelthen pgr for meget svømmeri.
Der hang halen også bare slapt nedad, mener det tog
3-4 dage før den langsomt var helt oppe igen

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-11-07 15:54

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sommers. Så nu tænker jeg , om hun kan have overanstrengt den (hun lovrer
> altid meget) og måske derfor har fået ondt.

Ja, min cairnterrier har også haft det et par gange, og det lyder som du
beskriver.
Det er gået i sig selv efter nogle dage.

Mvh. Marie

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-12-07 13:48

Hej igen,

Nå, men jeg må hellere lige vende tilbage og fortælle, at haleproblemerne
altså gik i sig selv igen efter en lille uges tid.

Tak for svarene.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-12-07 14:58

> Hej igen,
>
> Nå, men jeg må hellere lige vende tilbage og fortælle, at
> haleproblemerne altså gik i sig selv igen efter en lille uges tid.
>
> Tak for svarene.

Det var da godt. Det kan vist også være ret smertefuldt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats