Papillon...kamphund.?...
Fra : x Vuf x

Dato : 27-11-07 01:16

Ihhh hvor er jeg ved at sprække af grin!

En af mine hvalpekøbere er blevet meldt til politiet,
fordi deres kamphund...<fnis>...skal ha' bidt naboens
hyrdehund-lignende kæmpevovse...hahahahahahaha

Det skal siges, at de lufter deres hund i lyntempo, så
den ikke får en chance for at møde andre mennesker eller
hunde. Deres have er voldsomt indhegnet, og manden
sætter enda hængelås på havelågen, hvis huset skal
"være alene hjemme"...hahahaha

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/sjatliste.html

Lev, som døde du i morgen; lyt og lær, som levede du evigt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-11-07 12:12

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunde. Deres have er voldsomt indhegnet, og manden
> sætter enda hængelås på havelågen, hvis huset skal

Hej Sonja

Tør han godt lade det stå ude om natten ??? )

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 27-11-07 16:25

On Tue, 27 Nov 2007 12:11:52 +0100, "Benny Mortensen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Tør han godt lade det stå ude om natten ??? )

Nej Benny; da lister han rundt og holder øje med,
at naboerne ikke hugger det!

Samtidig har han rundsendt breve i kvarteret, hvori
han klager over, at hun og hendes mand tillader sig
at starte bil op kl. 5-5:30 om natten for at køre på
arbejde...Hahahahaha

Helt seriøst... Han står i sit hus og stirrer over
til dem, når hendes mand ikke er hjemme, og kommer
hun, da hun jo kan mærke hans stirren, til at kigge
derover, truer han efter hende med knytnæve!
I et brev til hende, skriver han, at hun skulle
skamme sig, da hun på trods af, at hun har været
her i så mange år, ikke kam opføre sig ordentligt.
(Hun er det blideste menneske, der findes.)
Da han enten lever sammen med eller er gift med en
tysker, burde det ikke være racisme.
Hvad skal jeg dog råde den arme unge kone til. Hun
er højgravid og allerede nu inde på, at hun da ikke
til den tid tør at sætte barnet udenfor!
De kan ikke flytte; det er et splinternyt hus, de
delvist selv har bygget. Og hun tør ikke gå til
landbetjenten, da hun er bange for, at han vil fortælle
den sindsforvirrede person, at hun har klaget over ham,
og at der så vil komme sanktioner fra hans side!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-11-07 09:01

> [...]
> den sindsforvirrede person, at hun har klaget over ham,
> og at der så vil komme sanktioner fra hans side!

Tja, man må jo sige, at der er sket et eller andet i Danmark.

Selvom man aldrig, med rimelighed, har kunnet forlange, at naboer i en
opgang, viste hensyn, fordi en af naboerne var bager, så gjorde man det
alligevel... Og det blev sådan en indgroet rutine, så man egentligt selv,
ville nægte at man gjorde det. Fordi, der altid var respekt om en person,
som udførte sit arbejde. At manden så må starte sin bil, for at komme på
arbejde, må han vel lære at leve med.... Men, jeg vil da nok sige.... At her
må det vist være på sin plads, at manden tager sig lidt sammen, og fortæller
ham, at true hans kone med knytnæver, er det samme som at slå ud efter
ham..... Så med mindre han ønsker et voldeligt møde, med hans knytnæver, vil
det nok være en god ide, at stoppe med det. Den lidt fredeligere udgave, er
selvfølgelig, at få Politiet til at aflevere beskeden, for trusler er jo nu
en gang forbudt, men Politiet vil næppe finde resourcer til det, i dette
århundrede, så jeg er bange for, at manden selv må forklare ham det..... Og
det ville jo meget passende kunne ske, lige før han kører på arbejde ...
Han er skam ikke sindsforvirret, han ved godt, hvor han sår frygten, og det
var det han ville.... Derfor er det helt klart nødvendigt, at manden straks
fortæller ham, at han altså tror på sin kone, når hun fortæller, at han
truer hende, og ikke slår det hen under " Så er det vel heller ikke værre ".

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 27-11-07 13:13

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev

> En af mine hvalpekøbere er blevet meldt til politiet,
> fordi deres kamphund...<fnis>...skal ha' bidt naboens
> hyrdehund-lignende kæmpevovse...hahahahahahaha

Nu gælder vel samme regler uanset størrelse.
De kan godt være nogle små hidsige krabater.
At melde det til politiet er nok overkill.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 27-11-07 16:30

On Tue, 27 Nov 2007 13:12:44 +0100, "jopa" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev

>Nu gælder vel samme regler uanset størrelse.
>De kan godt være nogle små hidsige krabater.

Det er jeg skam udmærket klar over.
Du skar det her væk!
> [...]
sætter enda hængelås på havelågen, hvis huset skal
"være alene hjemme"...hahahaha
>At melde det til politiet er nok overkill.

Selv politiet, der kom, var ved at dø af grin; bare tanken om,
at denne lille glade, kærlige, venlige hund skulle finde på at
bide en anden hund, var en grotesk tanke!

Fra : Anette

Dato : 27-11-07 18:47

x Vuf x wrote:
> Selv politiet, der kom, var ved at dø af grin;

Træls med sådan en nabo
En tanke - når nu han åbenbarrt selv har haft tilkaldt politiet - og
politiet har kunnet se at hans anmeldelse er helt grotesk, var det måske på
sin plads at tage en snak med netop politiet, om naboens chikane. Få fat i
de samme betjente som var derude, vise dem det brev han har skrevet,
fortælle dem om hans overvågning, fortælle om frygten for det kommende barn
o.s.v.. De vil kunne råde hende hvad hun evt kan gøre. Måske skal der en
advokat med ind over.

Det er urimeligt at hun skal frygte for både barn og hund, på grund at sådan
en paranoid tumbe.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 27-11-07 19:32

"Anette" <abc@def.es> skrev >
> Det er urimeligt at hun skal frygte for både barn og hund, på grund at
> sådan en paranoid tumbe.

Der er altid to parter i sådan en sag har jeg lært og erfaret inden jeg
tager parti

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 27-11-07 20:59

jopa wrote:

> Der er altid to parter i sådan en sag har jeg lært og erfaret inden
> jeg tager parti

Derfor er det jo så også udmærket at lade politet finde den salomonske
løsning, inden nabokrigen udvikler sig

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 27-11-07 21:08

"Anette" <abc@def.es> skrev >
> Derfor er det jo så også udmærket at lade politet finde den salomonske
> løsning, inden nabokrigen udvikler sig

Ja da det var blot denne jeg reagerede på : paranoid tumbe.
Der skal to til en tango

Uden at tage stilling til parterne i denne tråd er det min erfaring at, er
man selv en fuldstændig normal og begavet og velfungerende person er det
uhyre svært at rende ind i sådant et problem

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 27-11-07 22:21

On Tue, 27 Nov 2007 21:08:15 +0100, "jopa" wrote:
> [...]

Det er ikke kun en nabostrid, selvom det går mest ud over den,
der bor nærmest. Han terroriserer hele nabolaget.

>Ja da det var blot denne jeg reagerede på : paranoid tumbe.
>Der skal to til en tango

Ikke i dette tilfælde. Han keder sig, når hans samlever/kone
er på arbejde. Selv har han IP.

>Uden at tage stilling til parterne i denne tråd er det min
>erfaring er, at er man selv en fuldstændig normal og begavet
>og velfungerende person er det uhyre svært at rende ind i
>sådant et problem

Jeg ved ikke, hvor normalt og velfungerende man er, når man
er højgravid, men mon dog ALLE hans naboer er højgravide og
derfor ude af balance? Men hvem ved; det er måske dig, der
er den paranoide person?
(Dette er kun en forespørgsel; ikke en fornærmelse)

Fra : jopa

Dato : 27-11-07 22:31

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev >

> Men hvem ved; det er måske dig, der
> er den paranoide person?

Netop en sådan udtalelese beviser min påstand om at normale velfungerende
mennesker yderst sjældent kommer ud for noget sådant

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 28-11-07 00:05

jopa wrote:
> Ja da det var blot denne jeg reagerede på : paranoid tumbe.
> Der skal to til en tango

Okay - point taken

Men hvad kalder du så en mand der politianmelder at en lille bitte
underknæhøjde papillon har angrebet hans "hyrdehund-lignede kæmpevovse" ?
Hvis en papillon virkelig har modet til at gå i flæsket på en af mine
hyrdehundlignende mellemstore vovser - så skal den da være velkommen; men
den er så også selv udenom det

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 28-11-07 06:12

Anette, skrev:
> Hvis en papillon virkelig har modet til at gå i flæsket
> på en af mine hyrdehundlignende mellemstore vovser - så skal den da
> være velkommen; men den er så også selv udenom det

Spørgsmålet er så bare hvordan skylden vil blive placeret bagefter
hvis den store rent faktisk forsvarer sig og evnt skader den lille.
Jeg kunne frygte at den store pr automatik vil blive synderen.

Faktisk har John fat i noget helt rigtigt, småhunde har ofte
nogle helt andre regler at leve efter end de store.
Jeg havde faktisk diskussionen med min Far igår,
hans lille Schnauzer kan finde på at fise hen til fremmede
folk og gø af dem, det synes han ikke er så slemt.
Jeg lavede så den sammenligning at hvis Feks. min Tyson
gjorde det samme, så ville jeg da blive politianmeldt,
og med rette, min Far fangede pointen og gav mig ret
Faktisk oplever jeg i hverdagen at det er små hunde der
er dårligst socaliceret i forhold til både mennesker og hunde.
Tror mange ikke tager det særligt alvorligt når de får en tæppetisser,
hvor mit indtryk er at folk med større hunde er mere seriøse
i opdragelsen af dem.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 28-11-07 11:46

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> [...]
> Tror mange ikke tager det særligt alvorligt når de får en tæppetisser,
> hvor mit indtryk er at folk med større hunde er mere seriøse

Det er de hvis de er ansvarbeviste nød til.

Min kammerat har en gravhund der gik løs på en større hund.
Den store hund blev skrækslagen og rendte af H til med snor og pigen der
luftede den.
Det kunne have udviklet sig til et større ? om erstatning hvis pigen var
kommet til skade.
Heldigvis ingen skade.

Mange små hunde er ikke klar over at de er det

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 28-11-07 22:02

On Wed, 28 Nov 2007 06:11:54 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]

Helt afgjort, men de små tror gerne, de er kæmpestore.

>Spørgsmålet er så bare hvordan skylden vil blive placeret bagefter
>hvis den store rent faktisk forsvarer sig og evnt skader den lille.
>Jeg kunne frygte at den store pr automatik vil blive synderen.

Ja ja, men der er som sagt ingen chance for, at en anden hund kan
komme i kontakt med mandens hund, så I skyder langt over målet Jens.
Gå nu ikke i selvsving...

> [...]
>gjorde det samme, så ville jeg da blive politianmeldt,
>og med rette, min Far fangede pointen og gav mig ret

Håber at han så også opdrager lidt på sin Wannabee-Rottweiler! ;-D

> [...]
>Tror mange ikke tager det særligt alvorligt når de får en tæppetisser,
>hvor mit indtryk er at folk med større hunde er mere seriøse

Hov hov! SÅ stopper festen! Man skal ikke skære alle over én kam!
For eks. går Speedy's ejere aldrig tur med ham uden snor på!
Og den blide hund ku' ikke drømme om at gø af andet end katte,
der forvilder sig ind i HANS have!

Fra : pwh

Dato : 28-11-07 22:18

x Vuf x, skrev:

> Ja ja, men der er som sagt ingen chance for, at en anden hund kan
> komme i kontakt med mandens hund, så I skyder langt over målet Jens.
> Gå nu ikke i selvsving...

Går ikke specielt i selvsving.
Men kan da huske da genboens hysteriske gravhund
slap ud af haven og gik i flæsket på Tyson.
Han rørte den ikke, gav kun et vuf fra sig til sidst

> [...]
> For eks. går Speedy's ejere aldrig tur med ham uden snor på!
> Og den blide hund ku' ikke drømme om at gø af andet end katte,

Jeg skærer ikke alle over en kam.
Men igen, de mest belastende og asociale hunde jeg
møder i min hverdag vejer mindre end10kg,
giv mig lige en forklaring på det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-11-07 07:28

On Wed, 28 Nov 2007 00:05:19 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Men hvad kalder du så en mand der politianmelder at en lille bitte
>underknæhøjde papillon har angrebet hans "hyrdehund-lignede kæmpevovse" ?

Rent faktisk kan det da lade sig gøre.
En af mine bekendte har en kæmpestor (og temmelig gammel og meget
fredelig) Rottweiler. I deres kvarter rendte der en mega hidsig lille
hund rundt. Jeg kan selvfølgelig ikke huske racen, men det var i
ankel-bider størrelsen.

Min bekendte politianmeldte faktisk den lille ankelbider, da den havde
angrebet hendes kæmpeklods af en Rottweiler, og det endda i deres egen
have. Rottweileren var så sluppet med en mindre skade, men det bette
var der intet sket med.

Det kan godt være at det forekommer morsomt, når man ser det udefra,
men rent faktisk er små hunde jo ikke ufarlige, og får de lov til at
rende som det passer dem (som omtalte hund gjorde), så udgør de en
fare for både mennesker og dyr. Og dem der ejer den store hund vil
altid være dem der pålægges skylden, netop fordi alt andet virker
absurd.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 28-11-07 13:49

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> [...]
> fare for både mennesker og dyr. Og dem der ejer den store hund vil
> altid være dem der pålægges skylden, netop fordi alt andet virker

Man er tilbøjelig til at grine når man hører sådan noget, men jeg glemmer
aldrig den lynchstemning der var da min snuppede en "kamphund" i haven der
viste sig at være en tæve
Når det er en stor hund der bider så er det å så skrækkeligt.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 29-11-07 21:20

Leyna wrote:
> men rent faktisk er små hunde jo ikke ufarlige, og får de lov til at
> rende som det passer dem (som omtalte hund gjorde), så udgør de en
> fare for både mennesker og dyr.

Jeg er absolut ikke uenig - der er masser af små selskabshunde, som aldrig
får lært at begå sig ordentligt omkring andre hunde, netop fordi de er små
og "nuttede" - jeg synes nu det er synd for hundene.

Men - Sonjas beretning taget for pålydende, - var det jo ikke det der var
bøvlet lige i den situation, men mere end nabo som nærmest leder efter noget
at skælde ud over.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-11-07 22:47

On Thu, 29 Nov 2007 21:20:17 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Men - Sonjas beretning taget for pålydende, - var det jo ikke det der var
>bøvlet lige i den situation, men mere end nabo som nærmest leder efter noget
>at skælde ud over.

Jeg har set Sonjas hunde og tro mig... den største fare ved dem er
vist at blive slikekt til døde.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 29-11-07 23:37

On Thu, 29 Nov 2007 22:47:27 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Jeg har set Sonjas hunde og tro mig... den største fare ved dem er
>vist at blive slikekt til døde.

Ja de ta'r smagsprøver...når det er dig! <Gnæk gnæk gnæk>

Fra : x Vuf x

Dato : 29-11-07 23:36

>Jeg er absolut ikke uenig - der er masser af små selskabshunde, som aldrig
>får lært at begå sig ordentligt omkring andre hunde, netop fordi de er små
>og "nuttede" - jeg synes nu det er synd for hundene.

Vi er absolut enige.

>Men - Sonjas beretning taget for pålydende, - var det jo ikke det der var
>bøvlet lige i den situation, men mere end nabo som nærmest leder efter noget
>at skælde ud over.

Ja. Det virker nu mere, som om han lider af paranoia ellerden
gammeldags betegnelse: forfølgelsesvanvid.
Desværre bor de tættest på, men det går altså som sagt ud over
hele kvarteret. Og da det er ude på landet, er det vel nærmest
hele den lille flække...

Fra : Anette

Dato : 30-11-07 00:19

x Vuf x wrote:
> [...]
> Desværre bor de tættest på, men det går altså som sagt ud over
> hele kvarteret. Og da det er ude på landet, er det vel nærmest

Det spøjse i landsbyer er at alle tilsyneladende nærmest lærer at leve med
den type besværlige mennesker.
Det bliver ligesom socialt accepteret at XX-person, reagerer sådan og sådan
hvis nogen gør sådan og sådan - ergo alle undgår at gøre det der tricker
raseriet.
Spørgsmålet er jo så bare om det var det den besværlige ville have ud af det
eller om han reelt stortrives ved at have noget at skabe sig over.

Denne lillle landsby vi bor i, har også sine orginaler , særlinge og
besværlige mennesker.
Vi blev i de første år, spurgt mange gange af vores naboer, om vi ikke havde
problemer med XX person, når vi luftede hunde nær hans braklagte marker.
Nææh det havde vi nu ikke - de første 10 år - men så kom hele skyllen i
sommer. Hold da op - meget vred mand og sikken en masse ukvemsord han dog
kunne sige meget hurtigt efter hinanden. Pludselig fattede vi , hvad vores
rare naboer havde snakket om .
Vi lufter da bare hundene et andet sted - men jeg kan da levende forestille
mig hvis det var gået videre end som så

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 28-11-07 11:17

"Anette" <abc@def.es> skrev >
> Okay - point taken
>
> Men hvad kalder du så en mand der politianmelder at en lille bitte
> underknæhøjde papillon har angrebet hans "hyrdehund-lignede kæmpevovse" ?

Hej Anette jeg skrev netop at det var "overkill"

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : AK

Dato : 29-11-07 01:43

> Jeg skærer ikke alle over en kam.
> Men igen, de mest belastende og asociale hunde jeg
> møder i min hverdag vejer mindre end10kg,
> giv mig lige en forklaring på det

Jeg er ret sikker på, at Jens har ret. Der er en tendens til at ejere
af små hunde er lidt mere slappe i deres opdragelse - måske fordi det
er lidt ligemeget om den er ved at rykke hovedet af sig selv - man kan
jo sagtens holde den - det kan man altså ikke med en stor hund. Derfor
tror jeg, at folk med store hunde er mere obs på at opdrage deres
hunde - ellers bliver det jo farligt.

Jeg er jo så selv ejer af en lille hund (1/2 jack russel og 1/2 d/s
gårdhund) og jeg kan faktisk ikke engang selv sige mig fri for
ovenstående...
Det skal dog bemærkes, at jeg først fik ham for 3 mdr. siden (han er 2
år) så alle nykkerne skal "af-læres" - det er altså lidt sværere end
"bare" at skulle opdrages. Der arbejdes på sagen, men ind i mellem
giver jeg (måske) lidt for lang snor, for man giver jo heller ikke
have en hund man hele tiden skælder ud på...

Men alt i alt vil jeg altså give Jens ret - små hunde er generelt
(bemærk ordet generelt - det betyder ikke alle!) mere uopdragne end
store hunde.
--
AK

Fra : pwh

Dato : 29-11-07 09:55

AK, skrev:

> [...]
> giver jeg (måske) lidt for lang snor, for man giver jo heller ikke
> have en hund man hele tiden skælder ud på...

Det tror jeg så er det værste man kan gører i opdragelsen af en hund,
altså at give lidt ekstra line ind imellem. Jeg tror på at hunde bedst forstår
hvis man er konsekvent, så er der en regel, så skal den altid følges.
Det er jo ikke det samme som at man skal skælde ud hele tiden,
det er en dårlig opdragelsesmetode i min verden,
ros er for korrekt opførsel er langt bedre
Men den med at "nogle gange" må hunden og nogle gange ikke,
det tror jeg er en sikker vej til at få en ulydig hund.

Mine egne hundes verden er bevidst opdelt i sort/hvidt,
og som jeg fornemmer det fungerer de faktisk godt med det.
De ved altid hvor de har mig og kender min reaktion hvis
de en sjælden gang overtræder mine regler.
Jeg bruger også stadig ros selvom det er færdigheder der
allerede er indlært, ros frem for ris er vejen frem synes jeg

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-07 10:57

> [...]
> Jeg bruger også stadig ros selvom det er færdigheder der
> allerede er indlært, ros frem for ris er vejen frem synes jeg

Opdragelsen kikser ofte på små hunde, og mit gæt er, at det skyldes, at alle
folk, syntes det er så sjovt, at drille det stakkels lille kræ, til fråden
står ud af munden på dem, for den bliver jo aldrig andet end 3 Kg hund.
En Sct Bernhard, er meget sjældent udsat for samme behandling, for allerede
som 3 Mdr's hvalp, er det en hund, på 15-25 Kg, som lige som minder folk om,
at man måske burde udvise dette kræ, en vis form for respekt, for om et
halvt år, vejer den 50 Kg, og om et år, ca 75 Kg, og som fuldvoksen, mellem
80 og 110 Kg hund, som kan sætte enhver til dørs. Ser man små hunde, som
aldrig er blevet drillet... Så er de præcist, lige så velopdragne, som alle
andre hunde.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 30-11-07 13:16

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> at alle folk, syntes det er så sjovt, at drille det stakkels lille
> kræ, til fråden står ud af munden på dem, for den bliver jo aldrig

Jeg hører så ikke med til den gruppe af "alle"

> [...]
> dørs. Ser man små hunde, som aldrig er blevet drillet... Så er de
> præcist, lige så velopdragne, som alle andre hunde.

Den teori tror jeg ikke en meter på.
En ansvarlig hundeejer vil vel ikke lade nogen drille deres hund
uanset om den er lille eller ej.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 29-11-07 22:46

AK wrote:
> Det skal dog bemærkes, at jeg først fik ham for 3 mdr. siden (han er 2
> år) så alle nykkerne skal "af-læres" - det er altså lidt sværere end
> "bare" at skulle opdrages. Der arbejdes på sagen,

Jamen det er da alletiders chance du har lige nu for netop at lære ham at i
jeres "flok" gælder der andre regler, end hvad han evt. har været vant til.
Han vil prøve grænser af - går den, så går den ...men står du fast og
insisterer hver eneste gang på at reglen er den samme, så behøver I ikke
havne i en konflikt over det.
Så det med at skælde ud - glem det. Stop og vent til han gør det rigtige og
ros ham så helt vildt, så når I målet meget hurtigere.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-07 10:20

Anette, skrev:

> [...]
> Så det med at skælde ud - glem det. Stop og vent til han gør det
> rigtige og ros ham så helt vildt, så når I målet meget hurtigere.

110% enig
Jeg oplevede selv det samme med den feriehund jeg havde forrige sommer,
det tog ikke mere end 3-4 dage før den havde lært mine regler
så den kunne rende trådløst rundt sammen med mine

Faktisk synes jeg det er en god ide sådan lidt kunstigt at skabe
situationer hvor man næsten med sikkerhed ved at hunden vil
have succes, så får man jo en kærkommen lejlighed for at rose den

/Jens (som hader at skælde sine hunde ud)

Fra : AK

Dato : 30-11-07 04:13

> [...]
> hvis man er konsekvent, så er der en regel, så skal den altid følges..

Jeg er helt enig i dette! Og jeg er altid konsekvent, men prøver at
tage et par ting af gangen. Jeg kunne aldrig finde på at sige "idag må
du ikke bide i skoene, men i morgen må du godt" - det er ikke på den
måde der gives for lang snor. F.eks. synes jeg, at det er vildt
irreterende at han springer op ad os når vi kommer hjem og vil mægtig
gerne, at han holder op med det. Til gengæld synes jeg, at det er
meget vigtigere at han ikke springer i flæsket på andre hunde og har
derfor valgt, at prioritere dette højest - og ikke mindst at han kan
gå ordentlig i snor når vi er ude med ham. Jeg prøver, at tage nogle
få ting af gangen, for han stresser let. Og selvfølgelig skælder jeg
ikke ud hele tiden Men et velplaceret nej anvendes bestemt.

Jeg håber, at det gav et lidt bedre billede - i øvrig kan jeg ikke
være mere enig i at man får en meget bedre hund af at de har
konsekvente grænser. Luca er også blevet en hel anden hund i det
stykke tid han har været hos os. Han blev aldrig trænet af sin
tidligere ejer - han kunne ikke en gang sit. Og jo mere jeg træner med
ham jo mere harmonisk og "ustresset" bliver han.
--
AK

Fra : pwh

Dato : 30-11-07 13:13

AK, skrev:

> [...]
> måde der gives for lang snor. F.eks. synes jeg, at det er vildt
> irreterende at han springer op ad os når vi kommer hjem og vil mægtig

Prøv at sætte dig ned til ham når du kommer hjem,
det gør jeg med mine egne, så er der jo ingen grund tilæ at hoppe
op af mig, de vil jo så geren hilse på

> [...]
> få ting af gangen, for han stresser let. Og selvfølgelig skælder jeg
> ikke ud hele tiden Men et velplaceret nej anvendes bestemt.

Det lyder fornuftigt, for meget på en gang kan gører hunden snoskforvirret.

> [...]
> tidligere ejer - han kunne ikke en gang sit. Og jo mere jeg træner med
> ham jo mere harmonisk og "ustresset" bliver han.

Hmmm, min Angel kan nu heller ikke kommandoen "sit", har ikke gidet
lærer hende den da jeg næsten aldrig har brug for den
Jeg vil ikke just kalde hende ulydig af den grund, hun kan så meget andet
som jeg synes mere anvendeligt i min hverdag.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-12-07 09:28

On Fri, 30 Nov 2007 13:12:32 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Prøv at sætte dig ned til ham når du kommer hjem,
>det gør jeg med mine egne, så er der jo ingen grund tilæ at hoppe
>op af mig, de vil jo så geren hilse på

Man vil jo gerne lige ha' stillet indkøbsposerne fra sig og ha'
overtøjet af, ikk'?
Og hold da op hvor kan sådan 4 store basser dog bare mase og skubbe.
*GG*
Jeg har osse prøvet at sætte mig ned til dem. Det er næsten værre end
at blive hoppet op ad. De vil allesammen hilse først og mener at de
alle har førsteret, og så kan de lige tage sig en lille slåskamp om
det, mend mig midt i kampzonen. Jeg glæder mig til de bliver rigtigt
voksne... Osse Vaks!

> [...]
>Jeg vil ikke just kalde hende ulydig af den grund, hun kan så meget andet
>som jeg synes mere anvendeligt i min hverdag.

Jeg synes det er yderst praktisk at de lige kan sætte sig, når vi skal
ha' halsbånd og snor på. Jeg ved godt at du betragter det som
"cirkus-nummer", men det er altså ikke til at holde styr på dem
ellers.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 02-12-07 11:54

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> [...]
> alle har førsteret, og så kan de lige tage sig en lille slåskamp om
> det, mend mig midt i kampzonen. Jeg glæder mig til de bliver rigtigt

De holder ikke op med det før de har lært at det ikke er velset
Konen her har samme problem når hun kommer hjem fra job.
Sikken et cirkus jeg glæder mig hver dag til at se det og ser frem til det

Min gør det aldrig med mig.
Leyna det hænger sammen med respekt

Det er problematiskt når du har flere hunde men ellers er det bedste råd
ignorer hunden til den er faldet til ro.
Vend dig med ryggen til hunden.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 02-12-07 23:37

On Sun, 2 Dec 2007 11:53:39 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Vend dig med ryggen til hunden.

Gør jeg skam osse og får nogle ordentlige fur. *SUK*
De er sg* ligeglade med om de hopper op foran eller bagpå...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-12-07 19:35

Leyna, skrev:

> Man vil jo gerne lige ha' stillet indkøbsposerne fra sig og ha'
> overtøjet af, ikk'?

Indkøbsposerne kan stå i gangen så længe, og hvorfor tage overtøjet
af når jeg alligevel går med dem med det samme

> [...]
> ha' halsbånd og snor på. Jeg ved godt at du betragter det som
> "cirkus-nummer", men det er altså ikke til at holde styr på dem

Mine står så fint roligt hvis de skal have halsbånd på,
det har jeg så lært dem, men de behøver da ikke at sidde ned
Betragter nu ikke lige sitze son et "cirkus-nummer",
men jeg har bare ikke selv den store anvendelse for kommandoen

/Jens

Fra : Anette

Dato : 02-12-07 15:40

AK wrote:
> irreterende at han springer op ad os når vi kommer hjem og vil mægtig
> gerne, at han holder op med det.

For os har det virket hurtigst at stå helt stille når vi kommer ind ad døren
og først hilse på når hunden er i ro.
Vende ryggen eller siden til når den springer op.

>Til gengæld synes jeg, at det er
> meget vigtigere at han ikke springer i flæsket på andre hunde og har
> derfor valgt, at prioritere dette højest - og ikke mindst at han kan
> gå ordentlig i snor når vi er ude med ham.

Er det ikke et træningssted i nærheden af dig? DCH,DKK eller privat
hundetræning, hvor I kan starte op rimeligt hurtigt?
Det vil være guld for ham at gå til træning, især nu hvor han er relativt ny
i huset hos jer.
Han får lært at se og omgåes andre hunde, samtidig med at både han og du får
lært almindelig lydighedstræning.
Ikke mindst forstærker træning, båndet mellem dig og hunden.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : AK

Dato : 02-12-07 10:19

> [...]
> lært almindelig lydighedstræning.
> Ikke mindst forstærker træning, båndet mellem dig og hunden.

Jo jo og jeg går skam også til træning med ham (lige nu er der så
pause, men vi starter op igen til februar) - og det går faktisk rigtig
godt. Det går også rigtig godt med de fleste hunde vi møder på vores
ture, men der er altså nogle (og jeg har ikke kunnet finde en entydig
sammenhæng) som han pr. default bare ikke kan udstå. Men som sagt går
det meget bedre og det går faktisk meget hurtigere frem end jeg havde
turdet håbe på.
Han er virkelig en dejlig hund og jeg behøver jo ikke fortælle her,
hvor mange glæder det giver at have hund
--
AK

Fra : OZ3BTO

Dato : 27-11-07 14:05

> [...]
>

> --
> Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/sjatliste.html
>
> Lev, som døde du i morgen; lyt og lær, som levede du evigt.

Suk .. Mange er desværre af den overbevisning at alle hunde der er det
mindste agrrasive er kamphunde

I den bette by vi boede i før troede folk også på at vores var en sebirsk
dræber hund... Ihvertfald det rygte han spredte efter den havde fat i hans
gravhund.

Skal lige siges at gravhunden rendte løs rundt i byen og sked i alle haver

Erik

Fra : x Vuf x

Dato : 27-11-07 16:36

On Tue, 27 Nov 2007 14:05:04 +0100, "OZ3BTO" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Suk .. Mange er desværre af den overbevisning at alle hunde,
>der er det mindste agrrasive er kamphunde

Speedy er en af de roligste, i sig selv hvilende,
totalt afbalancerede hunde, der kan gå på denne jord.
Desuden har han ifølge ovenstående ikke nogen jordisk
chance for at komme i nærheden af kræet.

> [...]
>spredte efter den havde fat i hans gravhund.
>Skal lige siges at gravhunden rendte løs rundt i byen

Tja Erik, det er desværre ikke alle, der gider ta' sig
af deres hunde, så de må lufte sig selv.

Fra : Leyna

Dato : 27-11-07 20:08

On Tue, 27 Nov 2007 01:16:06 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Ihhh hvor er jeg ved at sprække af grin!
>
>En af mine hvalpekøbere er blevet meldt til politiet,
>fordi deres kamphund...<fnis>...skal ha' bidt naboens
>hyrdehund-lignende kæmpevovse...hahahahahahaha

Jeg vidste bare at du ville komme i vanskeligheder, når du bliver ved
med at opdrætte disse kamphunde. FY-FY!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 27-11-07 22:12

On Tue, 27 Nov 2007 20:07:53 +0100, Leyna wrote:

>Jeg vidste bare at du ville komme i vanskeligheder,
>når du bliver vedmed at opdrætte disse kamphunde. FY-FY!

<Fniiis>