Egoistiske, hjerteløse røvhuller!
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-11-07 13:38

I morges så vi en kat ligge i vejsiden og en bil der holdt ind. Vi
antog naturligvis, at det var bilen der havde påkørt katten og at han
var på vej ud for dels at tjekke katten og se om den var tatoveret og
så i hvert fald ligge den ind til siden.

5 timer senere kom jeg forbi samme sted, nu lå katten bare ude mellem
de to kørebaner. Jeg holdt ind til siden, tog min iPaq med og gik ud
for at ligge den ind til siden og notere en evt. øretatovering. Sådan
plejer jeg at gøre. Det er frygteligt at kunne sige "plejer" om sådan
en sætning, men det er desværre sandheden.

Det var IKKE en kat, men en lille hund. Og den havde halsbånd på med
telefonnummer til ejeren. Jeg skal nok lade være med at beskrive dens
tilstand for jer, men den var heldigvis død med det samme.

Jeg kan ikke engang skyde skylden på graviditeten, men jeg brød helt
sammen. Nu har jeg tudet i snart tre kvarter.

Jeg tog mobilen frem, for at ringe til ejeren, men jeg kunne
simpelthen ikke. Jeg kunne bare ikke gøre det: Ringe til nogen og
fortælle at deres hund var død.

Jeg fik lagt noget papir ud i bagagerummet og lagt hunden op, så kørte
jeg ind til den lokale dyrlæge og fik fremstammet, at jeg havde en død
hund i bagagerummet. Han tog den straks ind i et undersøgelsesrum, tog
halsbåndet af og ville tage sig af resten.

Det er jeg ham meget taknemmelig for.

Men det egoistiske, hjerteløse røvhul, der bare er kørt fra sit ansvar
skulle godt nok have en røvfuld. Om ikke andet, så må man sgu ringe
til Falck og fortælle dem at der ligger en død hund der og der.
(Nummeret er 70 10 20 30, hvis nogen skulle være i tvivl.) Men bare at
gå ud af bilen og så køre igen - jeg fatter det simpelthen ikke!

Og når man tænker på hvor mange der er kørt forbi i løbet af 5 timer,
uden at gøre noget som helst.

Bare lige lidt aflæsning og et meget surt opstød.

Gæt om Siri fik en ordentlig krammer da jeg kom hjem?

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-11-07 14:37

Hej Trine.

Ja, man bliver godt nok harm over den måde folk kan opføre sig på.
Det er da godt, at der findes mennesker som dig med hjertet på rette
sted. Desværre bliver det mere og mere udbredt at folk tænker "det
er ikke mit bord", og så er det jo "kun" en kat eller hund, så der
kommer nok en og tager sig af det. Forfærdende ansvarsløst, men vi
oplever det jo gang på gang. Synd for dig, at du skulle udsættes for
det i din tilstand, men du kan så om ikke andet være beroliget over,
at nu får ejeren i hvert fald besked. Du har gjort dit og hvad mere
kan nogen forlange ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-11-07 14:39

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> Du har gjort dit og hvad mere kan nogen forlange ?

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at jeg skulle være stoppet i
morges. Men jeg kunne da ikke forestille mig, at man bare gik igen!

Jeg har tænkt mig at skrive et læserbrev til de lokale aviser og
fortælle at man i det mindste kan ringe til Falck. Det er gratis og
anonymt, hvis man ikke vil stå ved det. Og man kan altså ikke altid
selv gøre for, at en hund eller kat kommer løbende ud på vejen foran
en.

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-11-07 15:39

> [...]
> (Nummeret er 70 10 20 30, hvis nogen skulle være i tvivl.) Men bare at
> gå ud af bilen og så køre igen - jeg fatter det simpelthen ikke!

Jeg kan kun være enig, jeg begriber heller ikke at folk bare kan lade som
ingenting.
Altid noget at vedkommende steg ud af bilen og tjekkede hunden, men når nu
han alligevel var ude ved den, må det mindste vel være at man giver Falck et
ring eller selv ringer til ejerne.

Det er ikke så længe siden at her var et læserbrev i vores lokale avis, som
det du foreslår at sætte i avisen, netop med den ligegyldighed folk udviser.
Det var et meget rørende og rammende læserbrev, som med garanti gav en del
folk en kedelig samvittighed.

Jeg har heldigvis ikke oplevet det med hunde, men med rigtig mange katte,
den værste var dog en der var så smadret men stadig levede, og havde ligget
i flere dage, helt levende var den i munden, folk kunne ikke undgå at
bemærke den der hvor den lå.
Jeg er ikke selv i stand til at slå et dyr ihjel, men der er både Falck og
dyrlæger man kan rekvirere.
katten i mit tilfælde tog jeg med til dyrlægen, da jeg var et par minutter
derfra.

Godt at du tog affære!

Mvh. Marie
ps. hvor langt er du egentlig henne nu?
-spændende hvad Siri siger til den lille..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-11-07 16:08

I skulle vel ikke bo i Nordjylland? Min mor sagde præcist det samme. :)

> ps. hvor langt er du egentlig henne nu?
> -spændende hvad Siri siger til den lille..

25. uge, og det har ikke været en udpræget sjov omgang. For tre uger
siden måtte jeg have fjernet en stor sten, der truede højre nyre og
jeg kaster stadig op. Og for lige at sætte prikken over i'et, har jeg
døjet meget med de frygteligste galdestensanfald. Jeg skal have
fjernet galdeblæren efter fødslen. Men i det mindste er jeg da blevet
hærdet lidt med smerter inden fødslen. :)

Jeg er sikker på at Siri vil se det som sin fornemste opgave at passe
på den bette - og at holde den ren! Det så vi med vores forrige nevø.
Når bleen var blevet lidt fyldt, blev han puffet omkring og slikket på
bagdelen. Der skal være orden på sagerne. Så det må vi lige lære
hende, at vi nok skal tage os af!

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-11-07 17:59

> I skulle vel ikke bo i Nordjylland? Min mor sagde præcist det samme. :)

Nøhh jeg bor såmænd på Bornholm.

> [...]
> fjernet galdeblæren efter fødslen. Men i det mindste er jeg da blevet
> hærdet lidt med smerter inden fødslen. :)

Det er nogle laaaange måneder når det skal være på den måde, håber du får
det bedre inden fødslen.
Fødselssmerterne har du glemt øjeblikket efter den lille er kommet ud i
lyset, hvis det kan være nogen trøst (-;

> [...]
> Når bleen var blevet lidt fyldt, blev han puffet omkring og slikket på
> bagdelen. Der skal være orden på sagerne. Så det må vi lige lære

Hun skal nok blive en alletiders nanny, og en god støtte når den lille
beslutter sig for at blive 2-benet (-;

Mvh. Marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-11-07 17:52

Hej

En lille opfølgning: Vovsen ligger nu begravet hjemme i familiens
have. De har lige været forbi med en stor buket blomster, de var meget
glade for at jeg havde taget mig af deres hund.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-11-07 18:29

> [...]
> have. De har lige været forbi med en stor buket blomster, de var
> meget glade for at jeg havde taget mig af deres hund.

Det var rørende, Trine.

Gudskelov at du tog affære, og at familien fik besked. Der er intet
så forfærdeligt som uvisheden hvis ens hund/kat er forsvundet.

Fra : JBH

Dato : 22-11-07 18:57

> [...]
> (Nummeret er 70 10 20 30, hvis nogen skulle være i tvivl.) Men bare at
> gå ud af bilen og så køre igen - jeg fatter det simpelthen ikke!

Ikke alle er så hjerteløse at de undlader at kontakte ejeren hvis de kører
deres dyr ihjel.Her er f.eks. en som gerne ville i kontakt med ejeren af den
hund han kørte ihjel

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article347346.ece

mvh
JBH

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-11-07 19:23

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> writes:

> [...]
> deres dyr ihjel.Her er f.eks. en som gerne ville i kontakt med ejeren af den

Artiklen får det til at lyde som om manden faktisk var meget egoistisk
og ikke ligefrem tænkte på ejerne, men mere på sin egen pengepung.

Men det er da et argument for at lære flere mennesker nummeret på
FALCK. 70 10 20 30.

Mvh Trine