En meget. meget træt hund
Fra : Leyna

Dato : 19-11-07 22:29

Så oprandt dagen for Maggies sterilisation, og alt er gået helt
planmæssigt. Maggie belv afleveret hos dyrlægen (dyrehospitalet) kl. 8
i morges, og både hende og Oy var lige en tur på vægten først. Knægten
har tabt sig, så han vejer nu kun sølle 33 kg og tøsen blev så vejet
for første gang (i hvert fald af mig) og hun overraskede lige ved at
kunne præstere en kampvægt på 36 kg. (Vaks var ikke med, men tror han
vejer omkring 42-44kg)

Da tøsen er vel afleveret går turen videre til min datter, hvor Oy
skal udstationeres i denne uge. Det lod han til at være ganske
tilfreds med, selvom Hans ikke værdigede ham megen opmærksomhed.

Klokken 15.00 afhenter vi Maggie igen. Hun er temmelig groggy, men
mesterer dog selv at komme ind i bilen og smider sig så på gulvet og
bliver der hele vejen hjem. Der var (og er) ikke meget DAMP over
hende.

Efter hjemkomsten har hun indtaget min midlertidige seng, som pt er en
madras på gulvet i stuen, og dér har hun faktisk ligget siden. Hun har
været et par ture i sofaen ind imellem, men er nu tilbage på
madrassen, og jeg nænne ikke at smie hende væk, så jeg må nok sove på
sofaen i nat.

Hun har ikke indtaget hverken vand eller mad, og jeg tror heller ikke
at hun gør det før engang i morgen. Hun har bare ligget og kigget, når
hun da ikke har snorkboblet. Hun er en meget, meget træt hund, men
såret ser rigtig pænt ud, så jeg er fortrøstningsfuld.

Her er meget stille i huset nu. Vaks er gået med manden ovenpå og
sover sikkert i min seng, og Oy er her ikke til at lave ballade, og
jeg sidder så her i stuen med den totalt splattede Maggie. Det er
meget, meget underligt, men sikkert godt nok som situationen er.

Så må hun bare gerne gro hurtigt sammen, så jeg kan få min vildbasse
tilbage.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 19-11-07 22:35

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev >
> [...]
> meget, meget underligt, men sikkert godt nok som situationen er.
>
> Så må hun bare gerne gro hurtigt sammen, så jeg kan få min vildbasse

Hvad var så problemet hva!
Er du ikke lige lovlig pussenuset ?
Held og lykke det skal nok gå alt sammen.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-11-07 06:56

On Mon, 19 Nov 2007 22:34:40 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev >

>Hvad var så problemet hva!

Problemet var (og er) at jeg har en meget livlig fantasi. Jeg ser bare
de værste skrærscener for mit indre øje, og kan næsten ikke holde det
ud.

>Er du ikke lige lovlig pussenuset ?

Jeg er totalt hysterisk, hvad dyrenes helbred angår, og det indrømmer
jeg gerne. Jeg stresser helt op i det røde felt, og det er som regel
mig der har det allerværst, hvis der er bare det mindste i vejen. Jeg
er klar over at jeg overreagerer, men jeg kan ikke lade være.

>Held og lykke det skal nok gå alt sammen.

Jo tak.Jeg sov på sofaen i nat, bare med en lille trøje over mig, for
jeg nænnede altså ikke at smide Maggie væk fra sengen, og hun lå altså
på min dyne. *GG*
Jeg blev vækket kl. 06.30 af lyden af en pote på havedøren. Maggie
ville altså gerne ud nu, så det kom hun naturligvis. Hun har spist
lidt mad, men jeg har ikke set hende drikke endnu. Ingen uheld på
gulvet, og hun virker som hun plejer, blot med væsentlig nedsat
energiniveau. Jojo, det skal nok gå! : D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-11-07 19:06

Leyna, skrev:

> Problemet var (og er) at jeg har en meget livlig fantasi. Jeg ser bare
> de værste skrærscener for mit indre øje, og kan næsten ikke holde det
> ud.

Du tænker måske på tarme der er på vej ud igennem stingene,
det ser nu også lidt besynderligt ud kan jeg fortælle dig

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-11-07 19:37

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Du tænker måske på tarme der er på vej ud igennem stingene,
> det ser nu også lidt besynderligt ud kan jeg fortælle dig

Du er slet ikke sød.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : pwh

Dato : 20-11-07 20:12

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Du er slet ikke sød.

Har jeg nogensinde påstået det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-11-07 20:07

On Tue, 20 Nov 2007 19:06:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du tænker måske på tarme der er på vej ud igennem stingene,
>det ser nu også lidt besynderligt ud kan jeg fortælle dig

YIKES!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-11-07 20:13

Leyna, skrev:

> YIKES!

Jamen du er jo pylret

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-11-07 20:38

On Tue, 20 Nov 2007 20:12:42 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jamen du er jo pylret

Ja, det har jeg aldrig lagt skjul på!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-07 22:54

> [...]
> og jeg sidder så her i stuen med den totalt splattede Maggie. Det
> er meget, meget underligt, men sikkert godt nok som situationen

Det er da godt at det er overstået, inden du fik et sammenbrud

Jeg ved det godt Leyna, det er ikke rart for os andre når der skal
skæres i vores dyr. Jeg har fortalt tidligere om vores Asia, der i
en alder af 9 år fik fjernet livmoderen. Hun klarede det til ug, og
helede hurtigt. Det varede kun ganske få dage inden hun var "fit for
fight" igen på trods af hendes alder, og Maggie er jo meget ung, så
hun kommer hurtigt over det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 20-11-07 07:04

On Mon, 19 Nov 2007 22:53:31 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Det er da godt at det er overstået, inden du fik et sammenbrud

*GG* Synes nu selv at jeg har klaret det ganske pænt.
Men jeg VED altså godt at jeg er en pylrer*v.

> [...]
>helede hurtigt. Det varede kun ganske få dage inden hun var "fit for
>fight" igen på trods af hendes alder, og Maggie er jo meget ung, så

Det håber og tror jeg da osse, men derfor har jeg det nu svært med det
alligevel. Jeg ved dog at det vil være til glæde for os alle i resten
af hendes dage. Fred og ro for Maggie og hannerne behøver heller ikke
at slås om hendes gunst længere.

Iøvrigt fik jeg lige lidt nyt om Oy i går aftes. Han er jo hos min
datter, og dér er han blevet det store hit hos barnebarnet på snart 5
år. Oy render i måsen på knægten hele tiden, og der bliver kysset og
kysset, og knægten er vist forelsket. *GG* Så fik jeg osse lige
bekræftet, at Oy godt kan li' børn, og det er jo ikke så ringe endda.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Buffy

Dato : 20-11-07 12:59

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> *GG* Synes nu selv at jeg har klaret det ganske pænt.
> Men jeg VED altså godt at jeg er en pylrer*v.

Det er jeg altså også, når der skal skæres i hundene.

> [...]
> alligevel. Jeg ved dog at det vil være til glæde for os alle i resten
> af hendes dage. Fred og ro for Maggie og hannerne behøver heller ikke

De bliver skønt for jer, når først Maggie er hel igen. Bamse fik fjernet
sting i torsdags. De havde gnavet lidt i ham, men han er endelig helet pænt
op. Han har sandelig også være svær, at holde i nogenlunde ro, da han tonser
rundt og leger med Bingo.

> [...]
> kysset, og knægten er vist forelsket. *GG* Så fik jeg osse lige
> bekræftet, at Oy godt kan li' børn, og det er jo ikke så ringe endda.

Dejligt at Oy, kan lide børn. Her var 14 børn i huset i går til
børnefødselsdag, så her fik hundene også meget opmærksomhed i form af nus og
leg. De var sgi godt trætte, da ungerne gik hjem.

Fra : Leyna

Dato : 20-11-07 15:52

On Tue, 20 Nov 2007 12:58:40 +0100, "Buffy" <buffyFJERN@tjekmig.dk>
wrote:

> [...]
>op. Han har sandelig også være svær, at holde i nogenlunde ro, da han tonser

Nu er Maggies legekammerat jo sendt bort, og Vaks har ikke lagt op til
leg med hende, så jeg tror vi slipepr for tonseri her. Hvis der skulle
være optræk til den slags, så skilelr jeg hundene af igen indtil
Maggie er helet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : lh

Dato : 20-11-07 08:20

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Alle andre dyrehospitaler udlever deres hunde samme dag de bliver
steriliseret kan jeg efterhånden forstå, men ikke det jeg normalt bruger.
Det er en stor diskussion jeg har med mine dyrlæger, som jeg syntes nu bare
er en princip sag for dem. Sidst jeg sagde jeg ville have min hund hjem
samme dag hvis den skulle steriliseres hos dem, fik jeg besked på at de var
ligeglade med hvad alle andre
dyrlæger gjorde og det ikke var noget jeg bestemte, men det er immervæk min
hund og mig der betaler! Og der er ikke en kæft på dyrehospitalet fra
klokken 17.30 til næste morgen klokken 7.30. For det første syntes jeg det
er synd hunden skal være der længere end nødvendigt og for det andet så er
der jo ingen derude der opdager hvis der opstår problemer i nattens løb. Det
kan jeg da så hjemme selv opdage og få fat i en dyrlægevagt.
Jeg gider ikke diskutere med dem mere og har derfor bestilt en tid til min
hund til at blive steriliseret langt væk fra hvor jeg bor, men så ved jeg da
hun er i trygge hænder og jeg får hende hjem samme dag.
Men kan I se en mening i at de absolut vil beholde hundene natten over uden
det er absolut nødvendigt. Har en nabo der også engang for et stykke tid
siden havde en meget alvorligt syg hund, der formentlig havde pavovirus. Den
ville de også have derude om natten, og i princippet kan man godt forstå det
HVIS der var dyrlæge tilstede hele tiden. Hun forlangte også at få hunden
hjem om natten så hun selv kunne gribe ind, så den "kun" var i dagbehandling
derude.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-11-07 11:24

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyrlæge tilstede hele tiden. Hun forlangte også at få hunden hjem
> om natten så hun selv kunne gribe ind, så den "kun" var i

Bortset fra, at dyrlægen jo tjener en del mere hvis hunden
overnatter, så kan jeg altså ikke se noget problem i at få hunden
hjem, og som du skriver hvis der ikke er nogen dyrlæger til stede om
natten, vil det da være nogen ting bedre og sikrere, at ejeren selv
er ved hunden hele tiden indtil næste dag. Det kniber lidt for mig
at se logikken i din dyrlæges forlangende. Der er så heldigvis den
gode ting, at man selv kan vælge sin dyrlæge, også selvom den nye
dyrlæge bor længere væk.

Og at dyrlægen mener, at han kan tillade sig at sige at det ikke er
noget du bestemmer - helt ærligt - hvem bestemmer så - i hvert fald
ikke ham. ;-(

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-11-07 12:29

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> Men kan I se en mening i at de absolut vil beholde hundene natten over uden
> det er absolut nødvendigt.

Nej, ikke hvis det ikke er nødvendigt. Så lyder det mest som om de vil
have penge i kassen.

Siri blev steriliseret en fredag og måtte være hos dyrlægen
mandag-onsdag ugen efter, fordi jeg også skulle opereres. Vi havde
ikke lyst til at lade hende være i en almindelig pension, når hun nu
var nyopereret.

Men så vidt jeg husker, så boede den ene af dyrlægerne på stedet og
tjekkede hundene i løbet af aftenen. Og der var videoovervågning, så
han også kunne tjekke om natten, uden at forstyrre hundenes nattesøvn.

Mvh Trine

Fra : Buffy

Dato : 20-11-07 13:03

"lh" <com@comhere.dk> skrev i meddelelsen news:47428a8a$0$2099

> [...]
> Det
> kan jeg da så hjemme selv opdage og få fat i en dyrlægevagt.

Synes også, at det er bedst for hunden, at være hjemme, hvor man selv kan
holde øje med den. Bamse var heller ikke spor tryg ved, at være på
dyreklinikken i de timer det tog, at kastrere ham. Han havde fået dårlig
mave af stress og det kunne ikke gå hurtigt nok for ham, at forlade
klinikken igen, så en overnatning derude, havde bestemt ikke været det
bedste for ham.