labrador: hudirritation mellem ben
Fra : liseaa

Dato : 19-11-07 15:05

Hej
Vores labradorbland.hund har det problem at den slikker og klør sig en del
på inderlårene. Huden ser lettere iriteret ud
og små blærer kan også vise sig. Han har det peiodevis og vi har både
forsøgt os med prednison (dyrlæge) og kostforandring. Medicinen virker for
en periode, men det er vist ikke det sundeste præparat der findes. Jeg har
også
,når den har slikket meget pudret den med børnetalkum, men det er altsammen
kun behandlinger, der hæmmer "kløen" for en kort periode. Er der andre som
har lignende irriterende symptomer, men som har et godt råd????

Fra : pwh

Dato : 19-11-07 18:30

liseaa, skrev:
> [...]
> forsøgt os med prednison (dyrlæge) og kostforandring. Medicinen virker for en periode,
> men det er vist ikke det sundeste præparat der

Hvad bestod den kostforandring i.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-11-07 19:25

"liseaa" <nonspam@mail.om> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre som har lignende irriterende symptomer, men som har et godt råd????

Jeg ved at det alligevel kommer på banen, så jeg tager mod til mig og siger
BARF

Har en lablænder der også har være plaget af eksem og allergi, bl.a. også i
den nederste del af maven. Han har haft nogle sort pletter, men også mange
røde udslæt. De røde pletter er helt væk, og de sorte pletter der lidt
lignede modersmærker, er næsten helt væk.

Jeg tilhører "desværre" den magelige type, så min barfen består for en stor
del af El-Kama grøntsagblanding, og færdigt hakket kød fra en forhandler.
(And, rensdyr, oksekød og kallun)
Desuden får de rå kylling, tun, lever og engang imellem leverpostej. Og et
vitamin pulver og nogle fiskeoliepiller fra Netto.

Det er næsten lige så nemt som tørkost.

Det eneste fuldfodder jeg ellers har syntes har gjort en forskel var Royal
Canin. Det fik i løbet af notime min store labrador, til at holde op med at
fælde.
(skiftede fra Hills)
Og så har jeg også kørt med et tysk økologisk mærke, der vist hed Defo.

Tørkost gad de knapt nok at spise, hvorimod de hver dag nu ligger og venter
i køkkenet på at deres El-kama iblandet mums, bliver færdigt.

Bjarne K.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 20-11-07 18:44

--
"Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message

> [...]
venter
> i køkkenet på at deres El-kama iblandet mums, bliver færdigt.

Utroligt hvad foderskift kan gøre !
Min Flabrador på 18 mdr holdt op med at halte da jeg skiftede til Hills,så
skiftede jeg til diverse andre mærker og det kom igen,Royal Canin Labrador
blanding har nu gjort ham "4 benet" igen

Steen

Fra : C.H

Dato : 19-11-07 20:37

> [...]
> andre som har lignende irriterende symptomer, men som har et godt råd????

Jeg vil som de andre anbefale dig at kigge på det med den rå kost - tror
bestemt på, det er vejen frem med en allergihund.
Jeg vil dog anbefale dig en salve, som jeg har bekendte der har prøvet til
lignende problemer - blandt andet til en hest og en hund.
Salven hedder Traumeel og kan købes i nogle helsekostforretninger eller på
internettet.
Jeg selv bruger det til alle slags hudproblemer - min søster har erstattet
det lige over fra steroidcreme i forbindelse med astmaeksem.

Det er ikke meget dyrt og det er virkelig virksomt.

Hvis du forsøger, så prøv først på et lille hudområde for at sikre, at
hunden ikke er allergisk overfor nogle af indholdsstofferne (forskellige
urter).
Smør hunden et par gange om dagen... Virkningen indtræder efter få dage.

Connie

Fra : Leyna

Dato : 19-11-07 22:16

On Mon, 19 Nov 2007 20:37:03 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det lige over fra steroidcreme i forbindelse med astmaeksem.
>
>Det er ikke meget dyrt og det er virkelig virksomt.

Til sportsskader, forstuvninger, forvridninger, buler og sår...
Jeg kan ikke lige gennemskue at det kunne løse hudproblemer?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 19-11-07 22:20

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev >
> Til sportsskader, forstuvninger, forvridninger, buler og sår...
> Jeg kan ikke lige gennemskue at det kunne løse hudproblemer?

Almindeligt kopattesalve kan faktisk gøre mirakler ind i mellem.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : C.H

Dato : 19-11-07 23:14

> Til sportsskader, forstuvninger, forvridninger, buler og sår...
> Jeg kan ikke lige gennemskue at det kunne løse hudproblemer?
> --

Det er jo bare en ufuldstændig liste...
Jeg ved det virker - men har ikke brug for at overbevise nogen

Fra : Leyna

Dato : 20-11-07 06:48

On Mon, 19 Nov 2007 23:14:20 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Det er jo bare en ufuldstændig liste...
>Jeg ved det virker - men har ikke brug for at overbevise nogen

Det var bestemt ikke et angreb fra min side. Jeg var bare nysgerrig,
fordi Hans jo døjer med hudproblemer, og hvis der var noget der kunne
hjælpe ville det da være dejligt. I hvert fald er navnet noteret i
hukommeren, for der sker vel intet ved at prøve det...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : C.H

Dato : 20-11-07 09:58

> [...]
> hjælpe ville det da være dejligt. I hvert fald er navnet noteret i
> hukommeren, for der sker vel intet ved at prøve det...

Som sagt kan jeg kun anbefale det.
Det virker antiinflammatorisk og kan bruges i forhold til de samme diagnoser
som cortisonbehandling.
Så kan man jo bare vælge derudaf...
Det handler om led og muskelsmerter, hævelser, smerter, hudirritation (ikke
åbne sår, men gerne rifter) - og så videre. Listen er lang.
Og jeg må indrømme, at jeg er forbløffet over virkningen.
Jeg har delt det ud til familie og venner for at få det testet for
forskellige ting hos både mennesker og dyr, og jeg taber både næse og mund
over virkningen.
Og over den type medicin, den kan erstatte - hormoner og gigtmedicin.
Har blandet andet med succes prøvet det på prostatabetændelse, hvor det
smertelindrede (her i tabletform), smertelindring i forbindelse med podagra,
gigt, diskusprolaps, på mig selv har det hjulpet mig af med bumser og revnet
hud som følge af højdosis prednisolobehandling, ledsmerter. Hunden havde
tilbagvendende øjenbetændelse, som ikke responderede på
penicillinbehandling - blev behandlet med tabletter til dyr, en anden hund
med udslæt, en hest med skadet knæ....

Og så har jeg helt sikkert glemt noget...

Og så fik du alligevel en længere beskrivelse

Connie....

Fra : pwh

Dato : 20-11-07 18:56

C.H, skrev:

> Og så har jeg helt sikkert glemt noget...

Virker det også på ulydighed og overdreven appetit

/Jens (som også har noteret sig navnet på det middel)

Fra : C.H

Dato : 21-11-07 12:59

> Virker det også på ulydighed og overdreven appetit

Connie kigger sig på maven.... Kigger på sin mand.... Og konstaterer...

NEJ... det gør det vist ikke

Der er vist grænser for mirakler, tror jeg

Fra : pwh

Dato : 21-11-07 16:57

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Connie kigger sig på maven.... Kigger på sin mand.... Og
> konstaterer...
> NEJ... det gør det vist ikke

Skodsalve

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-11-07 18:53

Leyna, skrev:

> Det var bestemt ikke et angreb fra min side. Jeg var bare nysgerrig,
> fordi Hans jo døjer med hudproblemer, og hvis der var noget der kunne
> hjælpe ville det da være dejligt.

Prøv med Barf

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-11-07 22:25

> [...]
> andre som har lignende irriterende symptomer, men som har et godt råd????

De andre har også været inde på salver mm. Lige inden jeg sprang på Barf,
fik jeg en ret effektiv salve af min dyredoktor. Lige et øjeblik, så skal
jeg se om jeg kan finde den.

Jow dælme, den hedder Fucicort.

Den hjalp altså en del. Nok bare ikke ret mange dyrelæger, der kan lide at
"patienterne" kommer og beder om speciel medicin, men derfor kan man jo godt
lige nævne, at man kender en, der har hørt, om en, der kender o.s.v.

Bjarne K.

Fra : jopa

Dato : 19-11-07 22:30

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev
> Jow dælme, den hedder Fucicort.

Så er det dejligt at man har en kone der er nurce

Midlet må ikke bruges hvis man har kontaktallergi overfor indholdsstoffer og
hudinfektion

Det er et af disse "farlige" stoffer som ved længere tids brug skader mere
end det gavner.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-11-07 22:40

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hudinfektion
>
> Det er et af disse "farlige" stoffer som ved længere tids brug skader mere

OK, rart at vide, selv om jeg ikke lige forstår det der med kontaktallergi
overfor hudinfektion.

Tror faktisk der fulgte en brugsvejledning med, om at det måtte bruge det
en uge eller så.

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-07 22:40

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> De andre har også været inde på salver mm. Lige inden jeg sprang
> på Barf, fik jeg en ret effektiv salve af min dyredoktor. Lige et
> øjeblik, så skal jeg se om jeg kan finde den.
>
> Jow dælme, den hedder Fucicort.

Jeg vil tro at den indeholder det samme som Fucidin. Den salve har
jeg brugt til betændte sår i ganske mange år, faktisk fra mine børn
var små. Den er bakteriedræbende og heler sår helt utroligt hurtigt.
Den indeholder binyrebarkhormon, fucidinsyre og noget andet med et
fint navn. Den kan også bruges til eksem og allergiudslæt. Da den
også indeholder binyrebarkhormoner, skal man nok ikke bruge salven i
for lang tid ad gangen (lige som prednisolon). Den er desuden
receptpligtig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : C.H

Dato : 19-11-07 23:16

> [...]
> binyrebarkhormoner, skal man nok ikke bruge salven i for lang tid ad
> gangen (lige som prednisolon). Den er desuden receptpligtig.

Ydermere indeholder den penicillin, hvilket vi jo alle ved kun skal bruges
rigtigt for at undgå resistens...

Connie

Fra : Is

Dato : 19-11-07 22:48

> [...]
andre som
> har lignende irriterende symptomer, men som har et godt råd????

Jeg har skrevet det tidligere, selv om det snart er noget siden, når
jeg
skriver Hybenvital, kan dem der har læst det før jo bare springe
videre.

Jeg fik en genbrugs hund, så næsten fra starten havde problemer med
røde
pletter i lysken, som hun bare blev ved med at slikke på. Det blev så
til
sår. Til dyrlæge, en sprøjte eller to, og noget medicin med hjem.
Der var
vel til 3 - 4 uger, og når så medicinen var brugt, og det hele så pænt
ud,
gik der vel ca en uge , så kom pletterne igen, og så forfra igen.
Sådan gik
vel næsten det første år vi havde hende.

Så læste vi i et ugeblad om en hund hvorpå Hybenvital havde hjulpet,
på ca
samme problem. Det måtte vi prøve. Siden har vi ikke været til
dyrlæge
med de problemer. Det fik hun så lidt af resten af hendes tid. Hun
blev over 14 år.

Så det kan jeg anbefale.

Fås ved MATAS & helse forretninger.

Jeg startede med ca 3 tsk oven på maden pr dag, og da hun så pæn ud på
maven, gik jeg ned på 1 omdagen. og hunden vejer ca 40 Kg.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : liseaa

Dato : 20-11-07 18:10

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Jeg startede med ca 3 tsk oven på maden pr dag, og da hun så pæn ud på
> maven, gik jeg ned på 1 omdagen. og hunden vejer ca 40 Kg.

Jeg takker for alle svarene og vil prøve de forskellige tip.
Mvh.Lise

Fra : Anne Mette Nielsen

Dato : 25-11-07 19:58

> [...]
>Vores labradorbland.hund har det
>problem at den slikker og klør sig en del
>på inderlårene. Huden ser lettere iriteret ud
Hej.
Jeg har en lab med lignende symptomer, og har fået den allergi-
testet med resultatet hysstøvmideallergi. Den har nu i et halvt
år fået insprøjtninger som med tiden skulle gøre den mindre
allergisk med mindre kløe. Indtil videre bliver det kun bedre.
Så jeg vil råde dig til at opsøge dyrlgen igen og få den
ordentlig testet og undersøgt. Det koster penge ja, men på sigt
er det bedst for hunden og for ens egen sjælefred, tror jeg.
Rigtig god bedring med din hund.

Fra : Is

Dato : 16-12-07 15:52

> [...]
andre som
> har lignende irriterende symptomer, men som har et godt råd????

Hvordan går det så nu ??

Erik Isager