Hjælp med at finde Emma
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-11-07 15:31

Hej

Så vil de prøve at fange Emma, den dejlige mastiff fra Fyn, som har
været på strejftur siden 21. september.

Så ved du alligevel ikke hvad du skal i aften 17.30, så mød op ved
Søhusskolen (hvor det så er henne?) og hjælp med at finde Emma.

http://politiken.dk/indland/article432148.ece

Jeg håber de fanger hende, stakkels hund. Og mon ikke ejeren får sat
et højere og mere solidt hegn op?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-11-07 15:38

> [...]
>
> http://politiken.dk/indland/article432148.ece
>
> Jeg håber de fanger hende, stakkels hund. Og mon ikke ejeren får

Herregud dog den stakkels vovse Er hun ikke fundet endnu ?
Utroligt at hun har kunnet klare sig så længe. Jeg ville gerne
hjælpe med at lede, men bor på Sjælland, så det er nok udelukket,
det er godt nok ærgerligt.

Håber dog at hun snart bliver fundet, så ejerne kan ånde lettet op,
og som du skriver, ikke mindst passe bedre på at hun ikke flygter
igen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-11-07 09:06

> [...]
>
> Håber dog at hun snart bliver fundet, så ejerne kan ånde lettet op,
> og som du skriver, ikke mindst passe bedre på at hun ikke flygter

Det er jo pokkers ærgerligt, at dem, som ejer hunden, ikke brugte mit
tidligere råd, dog med den ændring, at skifte deres tøj ud, med noget fra
den tidligere.

Hvis det virkeligt var sorg derfra, ville hunden ikke vige bort fra disse
beklædningsgenstande.

Hvis dette viser sig at være tilfældet, vil det være alt andet, end
retfærdigt, ikke at sende Emma tilbage til sin tidligere ejer, for 8 ugers
søgen... Ja jeg ved ikke.... Hvad ville i kalde det ????

Jeg ville være stolt, hvis min hund, ville lede så længe efter mig.

Jeg syntes lige som, den har vist, at den på ingen måder, nærer ønsker om at
vende tilbage til sin nuværende ejer.

M.V.H....Benny..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-11-07 09:39

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> writes:

> Hvis dette viser sig at være tilfældet, vil det være alt andet, end
> retfærdigt, ikke at sende Emma tilbage til sin tidligere ejer, for 8 ugers
> søgen... Ja jeg ved ikke.... Hvad ville i kalde det ????

Den tidligere ejer er jo ligeglad med hunden. I hvert fald ud fra hvad
man kan læse i aviserne. Han vil ikke komme til Danmark og hjælpe med
at fange den.

Mvh Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-07 09:21

> Den tidligere ejer er jo ligeglad med hunden. I hvert fald ud fra hvad
> man kan læse i aviserne. Han vil ikke komme til Danmark og hjælpe med
> at fange den.
>
> Mvh Trine

Hej Trine

Ja det er lidt sørgeligt, men da trods alt en glæde, at de så hunden... En
ting forekommer mig klart... Den vil ikke tilbage til sin nuværende Danske
ejer. Uden at jeg dermed siger noget mindre pænt om vedkommende. Men
tilsyneladende, mangler kemien mellem dem, og det her, ser ud til at være en
hund, med sin egen mening. Så der er en vej tilbage, man skal vinde hundens
tillid i marken. Uh den tidligere ejer, behøver ikke komme, men bare sende
noget hverdagstøj, som man så kunne placere strategisk, så man ved, hunden
vil finde det.... Ved at holde færden vedlige, har man nu skabt et punkt,
som man ved, hunden vil vende tilbage til.... Resten er tålmodighed, og her
er det nok det vigtigste, at man skal huske.... Det er hunden, der skal
nærme sig mennesket, og ikke omvendt.... Derfor er det så forbandet vigtigt,
at man får etableret et sted, hvor man ved, hunden vil komme, igen og
igen...
Dertil vil jeg da sige, at det begynder at haste, for indtil nu, har den jo
været heldig, at vejret trods alt, har vist sig fra sin rigtigt pæne side,
så den har kunnet leve, stort set på halve småkager og kiks.... Dette vil
ikke være holdbart meget længere, så får den brug for en noget tungere kost,
samt hurtigt omsætteligt fedt, og så ved vi jo godt, hvad den begynder at gå
efter.

M.V.H....Benny..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-11-07 13:41

> [...]

> ejer. Uden at jeg dermed siger noget mindre pænt om vedkommende. Men
> tilsyneladende, mangler kemien mellem dem, og det her, ser ud til at være en

Det er trods alt begrænset hvor meget en hund når at knytte sig til en
ny ejer på en uge. Længere nåede den jo ikke at bo hos dem, før den
stak af.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-11-07 09:21

On 19 Nov., 09:39, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> Den tidligere ejer er jo ligeglad med hunden. I hvert fald ud fra hvad
> man kan læse i aviserne. Han vil ikke komme til Danmark og hjælpe med
> at fange den.

Ja, aviserne har jo altid ret. Ved du hvordan den tidligere ejers liv
ser ud? Måska kan han/hun ikke bare smide det hele og tage en uge til
Danmark for at lede efter hund.
Jeg har selv været i en situation der meget lignede den med Emma. Og
jeg cyklede 150 km om dagen i min søgen. Det der hjalp var at gøre
opmærksom på problemet, og selv aktivt forhøre sig hos politi og
Falck. Og huske på at politiet er meget lokalt orienteret. Hvis hunden
bevæger sig ind i en nabostations distrikt, så ved dem på
nabostationen intet om sagen medmindre man selv kontakter dem.
En mastiff er stor, og pelsen ret kort. Den må have en god appetit på
denne tid af året. Hvis dyrlægen ikke kan finde ud af at bedøve den,
så kan noget foder med et egnet sovemiddel anbragt på rette sted gøre
forskellen.

Hilsen Kim

Hilsen Kim

Fra : BettinaP

Dato : 19-11-07 09:19

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://politiken.dk/indland/article432148.ece
>
> Jeg håber de fanger hende, stakkels hund. Og mon ikke ejeren får sat

Fandt I hende så???

BettinaP

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-11-07 09:38

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> writes:

> Fandt I hende så???

De så hende, men dyrlægen turde ikke skyde. Han var bange for at ramme
forkert og dermed dræbe hende.

Jeg var ikke med. En 2-3 timers køretur hver vej var lige i overkanten
af hvad jeg kunne overkomme.

Mvh Trine