Udfylde sidste plads i et array ?
Fra : SpookiePower

Dato : 26-11-07 15:00

Jeg har et array med 12 rækker hvor jeg
gerne vil have den ene kolonne udfyldt med
0'er på alle 12 pladser. Men plads nr 12,
den sidste, bliver ikke udfyldt. Jeg har
forsøgt mig på denne måde, men uden held.

Dim J, array(1,11)
For J = 0 to UBound(array,2)
array(1,J) = 0
J = J+1
Next

Hvis jeg vil have den sidste plads udfyldt,
skal jeg sætte denne linie efter Next -

arrayTopMaaneder(1,11) = 0

og så virker det. Men jeg tror ikke det
er den rigtige måde at gøre det på.

Kan i hjælpe her ?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-11-07 04:28

On Mon, 26 Nov 2007 15:00:21 +0100, SpookiePower <boxjunk2600@gmail.com>
wrote:

> [...]
> J = J+1
>Next
>
>Hvis jeg vil have den sidste plads udfyldt,

Fjern linien:
J = J+1
- idet For ... Next-loopen selv stepper frem.
Og du får ikke udfyldt den sidste, fordi dit script i virkeligheden
stepper to trin frem hver gang. Så er det kun de lige "pladser" der
bliver udfyldt.

Jeg må dog her sidst på aftenen indrømme, at jeg først fangede den, da
jeg testede den af - det ser jo meget logisk ud ikke

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : SpookiePower

Dato : 27-11-07 12:05

Jørn Andersen wrote:

> Fjern linien:
> J = J+1
> - idet For ... Next-loopen selv stepper frem.

Ja, det har du ret i. Det var jeg faktisk ikke
selv klar over :) Mange tak.