Ubound(array,x) ?
Fra : SpookiePower

Dato : 26-11-07 13:25

I sætningen Ubound(array,x), hvad betyder x'et så ?

Jeg har fundet denne hjælp, men jeg er desværre
stadig i tvivl -

The x is an optional parameter, it identifies which
dimension of the array you want to find the highest element of.
In this case 2 signifies the rows dimension
1 is the default and would apply to the columns

Som jeg kan forstå, så at man kan vælge at søge på
det højeste element, enten i rækker eller kolonner.

Hvordan ville man sorter et array ud fra rækken(2)
som ser sådan ud ? -

12   Kim   343
450   Anders   34
66   Torben   220

og igen, hvis man brugte metode 1 ?

Jeg ved ikke om jeg er helt ved siden af her.

Fra : SpookiePower

Dato : 26-11-07 13:28

Der var jeg vist helt galt på den....

Jeg har lige fattet det, efter at have læst
hjælpen for 20'ende gang. Det har jo ikke
noget med sortering at gøre :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-11-07 13:35

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message
>I sætningen Ubound(array,x), hvad betyder x'et så ?

Et array kan jo have flere dimensioner, så X'et fortæller, hvilken
dimension, du vil have den øverste grænse af.

Et eksempel påp et todimensionelt array kunne være:

Æbler, 20
Pærer, 10
Bananer, 25
Vindruer, 15

Ubound (MyArray,1) = 2 (fordi der er to værdier pr. række)
Ubound (MyArray,2) = 4 (fordi der er fire rækker)

Arrays kan dog have flere dimensioner end to.

> [...]
>
> Som jeg kan forstå, så at man kan vælge at søge på
> det højeste element, enten i rækker eller kolonner.

Nej, det kan man ikke. Element betyder her dimension.

> Hvordan ville man sorter et array ud fra rækken(2)
> som ser sådan ud ? -

Hvad mener du med at sortere ud fra række 2?

> 450 Anders 34
> ..
> ..
>
> og igen, hvis man brugte metode 1 ?