Sætte størrelse på array ud fra
Fra : SpookiePower

Dato : 23-11-07 13:02

Jeg har et array som fast er sat til at indeholde
30 "pladser". Det som skal fyldes i array'et kommer
fra et recordset, og engang imellem kan dette recordset
ikke udfylde 30 pladser. Så hvordan jeg sætter størrelsen
ud fra recordset'et er jeg itvivl om. Jeg ved at jeg skal
have fat i et dynamisk array og bruge Redim. Mit egen ide
var -

dim navnArray
redim navnArray(størrelse på recordset'et)

Kan i hjælpe mig med at finde størrelsen på recordset'et ?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-11-07 01:58

On Fri, 23 Nov 2007 13:02:20 +0100, SpookiePower <boxjunk2600@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>dim navnArray
>redim navnArray(størrelse på recordset'et)
>
>Kan i hjælpe mig med at finde størrelsen på recordset'et ?

Hvis du har sat den rigtige CursorType:
intRows = objRs.RecordCount

Men egentlig vil jeg forslå, at du bruger recordsettet .GetRows-metode:
Dim arrMyArray
arrMyArray = objRs.GetRows
- så får du lige netop et array i den størrelse, som antal records og
felter tilsiger.

Du kan så hente antal records og felter ved at måle arrayets
dimensioner:
intCols = UBound(arrMyArray, 1) + 1
intRows = UBound(arrMyArray, 2) + 1
(+ 1, fordi arrays er nul-nummererede)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : SpookiePower

Dato : 26-11-07 12:47

Jørn Andersen wrote:

> Hvis du har sat den rigtige CursorType:
> intRows = objRs.RecordCount

Hvilken er den rigtige cursortype her, det er jeg itivil om ?

> [...]
> felter tilsiger.
>
> Du kan så hente antal records og felter ved at måle arrayets

Mange tak. Det vil jeg kigge nærmere på.