Søgning i dato tabel
Fra : JonZ

Dato : 22-11-07 14:04

Hej

Jeg skal søge på en dato i en access database, jeg har følgende
linje.

set rs = conn.execute("select * from opkald where dato = '" & en
& "'")

Datatype i kolonen er dato og klokkeslæt, hvis jeg ændre den til
tekst så virker det fint. Men så kan jeg ikke søge fra og til.
Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

Hilsen Jonz

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-11-07 14:23

Fra : JonZ

Dato : 22-11-07 15:03

> set rs = conn.execute("select * from opkald where dato = #" & en & "#")

Tak for hjælpen Christian, utroligt hvad sådan et par havelåger kan gøre.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-11-07 15:17

On 22 Nov 2007 14:02:42 GMT, JonZ <jonz@ofir.dk> wrote:

>Tak for hjælpen Christian, utroligt hvad sådan et par havelåger kan gøre.

Jeg vil dog anbefale, at du læser:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=98>
- som viser en måde at undgå at betale datoer som tekststrenge (med
havelåger), men i stedet bruger Access' indbyggede dato-funktioner.
På den måde gør du dig fx uafhængig af, om din database-server kører
dansk eller engelsk dato-format.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,