Problemer med IIS
Fra : MB

Dato : 22-11-07 01:01

Hej med jer!

Ved ikke om dette besked hører hjemme i denne gruppe, men nu forsøger jeg...

Jeg har en server hvorpå jeg kører Windows 2003 Server samt IIS 6. Har i IIS
lavet et Virtual Directory under My Default Website, men støder her ind i
nogle problemer. Jeg kan sagten tilgå såvel My Default Website samt den
virtuelle mappe fra selve serveren, men fra andre maskiner på netværket kan
jeg kun tilgå My Default Website og ikke den virtuelle mappe. Forsøger jeg
at tilgå denne fra øvrige maskiner får jeg en fejl 404, men hvis jeg ændrer
ASP.NET versionen på den virtuelle mappe til version 1.1 får jeg istedet en
runtime error! (sitet skal kører ASP.NET 2.0)

Hvad skyldes dette? Kan simpelthen ikke gennemskue det... Kunne måske
forestille mig det har noget med brugerrettigheder at gøre.

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Morten

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-11-07 10:27

"MB" <mb_dk@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skyldes dette? Kan simpelthen ikke gennemskue det... Kunne måske
> forestille mig det har noget med brugerrettigheder at gøre.

Hvilke rettigheder er der sat på den pågældende mappe? Har brugeren execute
rettigheder?

Hvilke filer ligger der i mappen? Er der en default.asp eller index.htm
eller lignenden?

Fra : MB

Dato : 22-11-07 11:09

> [...]
> execute rettigheder?
>
> Hvilke filer ligger der i mappen? Er der en default.asp eller index.htm

Det er en default.aspx og har tilføjet den til Document under Properties for
den virtuelle mappe.

Har tilføjet 'Internet Guest Account' til brugere og givet read/execute,
list, read.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-11-07 12:52

> Det er en default.aspx og har tilføjet den til Document under Properties
> for den virtuelle mappe.
>
> Har tilføjet 'Internet Guest Account' til brugere og givet read/execute,
> list, read.

Hvad står der under directory security under "anonymous access and
authentication methods"?

Fra : MB

Dato : 22-11-07 15:28

> Hvad står der under directory security under "anonymous access and
> authentication methods"?

Der er hak i 'Enable anonymous access' og i username står der
'IUSR_FUSITX150S4-1' - Så det burde vel være iorden?

Overvejer at forsøge at geninstallere såvel IIS som web applikationen...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-11-07 15:13

On Thu, 22 Nov 2007 11:09:27 +0100, "MB" <mb_dk@get2net.dk> wrote:

>Har tilføjet 'Internet Guest Account' til brugere og givet read/execute,
>list, read.

Du skal tilføje IUSR_<maskinnavn> under "Anonymous access and
authentication control" - hvor <maskinnavn> er navnet på den PC, der
kører serveren.

Humlen er, at det jo ikke er en bestemt bruger, der afvikler fx
..aspx-filer, men derimod ASP.Net-scriptet selv.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj