inkludere en gæstebog lavet i PHP ved hjæl~
Fra : Jesper Riber

Dato : 21-11-07 22:07

Jeg fundet et script til en gæstebog og fik den modificeret så
den nu er blevet spam fri.
Så ville jeg vedhjælp af SSI inkludere den ved hjælp af koden

<!--#exec cgi="fil navn.php"-->

Men når jeg gør dette og uploader filerne til serveren, kommer
den bare med denne fejl besked

[an error occurred while processing this directive]

På forhånd tak
/Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 22-11-07 09:06

"Jesper Riber" <ribeer@gmail.com> wrote in message
> [...]
> den bare med denne fejl besked
>
> [an error occurred while processing this directive]

Måske du skulle skrive i en anden gruppe end ASP-gruppen?

--
Thrane

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-11-07 10:57

> [...]
> den nu er blevet spam fri.
> Så ville jeg vedhjælp af SSI inkludere den ved hjælp af koden

Men det er da netop ikke cgi - hvorfor forventer du, at dette virker?

Fra : Jesper Riber

Dato : 22-11-07 15:06

Christian R. Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Jesper Riber" <ribeer@gmail.com> wrote in message

> Men det er da netop ikke cgi - hvorfor forventer du, at dette virker?

Undskyld jeg fik skrevet den under ASP, lige en mindre fejl, og kunne
ikek slette den efterfølgende da jeg fandt ud af det

Jeg fulgte bare vejledningen som stod i en af tutorialsene for SSI og der
stod at man vedhjælp af denne komando kunne tilføje både ASP, PHP og CGI
filer!
Efterfølgende prøvede jeg at søge information andre steder på nettet, men
det var den samme komando som de anbafalte.
Hvilken en skal jeg så bruge når nu den overstående ikke virker

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-11-07 10:06

> [...]
> det var den samme komando som de anbafalte.
> Hvilken en skal jeg så bruge når nu den overstående ikke virker
¨
Nu er jeg ikke sikker på, at jeg forstår dig helt, men som jeg forstår dig,
vil du kombinere en ASP-side og en PHP-side, ved at inkludere PHP-siden i
ASP-siden. Det kan man ikke. Men du kan f.eks. vise php-sidens output i
f.eks. en iframe. Du kan også kalde PHP-siden fra ASP-siden - herunder med
parametre.