FTP med en WRT54GXv2?
Fra : Member

Dato : 28-11-07 20:27

Hej

Jeg har en Synology 106-e som jeg gerne vil bruge som FTP server. Men
hvordan kommer jeg igennem min Linksys WRT54GXv2?
Jeg har været inde og forwarde til NAS'en, men må have misset et eller
andet, for det virker ikke.

/@

Fra : fix

Dato : 29-11-07 11:13

"Member" <haha@hahaha.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan kommer jeg igennem min Linksys WRT54GXv2?
> Jeg har været inde og forwarde til NAS'en, men må have misset et eller

Nu kender jeg ikke specifikt Synologien, men har du aktiveret FTPservicen?
Kan du FTP fra dit lokale net
Har du prøvet at køre passiv FTP igennem Linksys'en - FTP protkollen kan
være lidt tricky gennem router-firewalls

finn

Fra : Rander

Dato : 01-12-07 00:49

Member skrev noget i denne stil, den 28-11-2007 20:27:
> [...]
> hvordan kommer jeg igennem min Linksys WRT54GXv2?
> Jeg har været inde og forwarde til NAS'en, men må have misset et eller

Du har garanteret forwardet port 21 gennem Linksys'en, ikke? Det er ikke
nok, du skal have port 20 med...

Derudover vil jeg anbefale dig at kaste nogle ekstra porte på til passiv
FTP, da det ofte kan hjælpe andre der sidder på et NAT'tet net med at få
lov til at hente noget. På Synologyen hopper du ind i Network Services
-> FTP Service. Under "Port range for passive FTP" skal du enten natte
standard-porten gennem Linksys'en også, eller selv vælge et port range -
Synology anbefaler selv minimum 32 porte til formålet, men jeg ved
faktisk ikke hvad der sker hvis man sætter den lavere...

Disse passive porte kan du eventuelt - hvis du ikke bryder dig om at
have dem åbne konstant - sætte op som trigger porte i Linksys'en, hvis
den understøtter det - i så fald skal de trigge på port 21...

http://bamsepetting.dk

En passions varighed er ligefrem proportional med varigheden af
den modstand, kvinden ydede til at begynde med. (Honoré de Balzac)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-12-07 13:17

On Sat, 01 Dec 2007 00:48:51 +0100, Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

> Du har garanteret forwardet port 21 gennem Linksys'en, ikke? Det er ikke
> nok, du skal have port 20 med...

Det er en meget udbredt misforståelse, men det *er* en misforståelse.
20/tcp er en *source*-port fra serveren mod klienten.

-A

Fra : Rander

Dato : 02-12-07 01:46

Asbjorn Hojmark skrev noget i denne stil, den 01-12-2007 13:16:
> Det er en meget udbredt misforståelse, men det *er* en misforståelse.
> 20/tcp er en *source*-port fra serveren mod klienten.

Ja, men jeg har selv oplevet problemet hvis den ikke var med i NAT-setuppet.

http://bamsepetting.dk

Kreativitet er at tillade sig selv at begå fejl.
Kunst er at vide, hvilke fejl, man skal beholde. (Scott Adams)