Kan jeg installere netkort uden at have dr~
Fra : Fly

Dato : 25-11-07 12:41

Hejsa!

Jeg har et gammel netkort liggende som jeg gerne i dag skal have sat i en PC
hos en kammerat. Jeg kan ikke finde driveren til kortet, og der er ikke
netadgang hos min kammerat før kortet er sat i og virker.

Jeg vurderer at det ret almindeligt netkort uden nogen dikkedarer, men der
er sparsomme oplysninger om model m.m. udover at det er COMPAQ der har lavet
det (eller sælger det i deres navn)

En anden mulighed er at købe et nyt kort i morgen, men han vil gerne have
skidtet til at virke i dag.

Vil en Windows 98 kunne få bare lidt liv i sådan et kort uden en driver?
Ja, han ved godt at det er en gammel maskine og et gammelt OS

Fra : Niklas Petersen

Dato : 25-11-07 13:04

Fly wrote:
> Vil en Windows 98 kunne få bare lidt liv i sådan et kort uden en driver?

Sandsynligvis ikke.

Prøv at installere kortet i en nyere maskine med internet, og se hvilket
kort/chipset der er tale om, under enhedshåndtering i Windows. Så kan du
nok google dig frem til en driver.

Hvis ikke enhedshåndtering giver brugbar info, så kan PC Wizard muligvis
hjælpe.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-11-07 13:19

Den Sun, 25 Nov 2007 12:40:57 +0100 skrev Fly:

> [...]
>
> Vil en Windows 98 kunne få bare lidt liv i sådan et kort uden en driver?
> Ja, han ved godt at det er en gammel maskine og et gammelt OS

Hvis du kan tyde hvad der står på chippen, er det lige til at Google sig
frem til en driver. Ellers kan du prøve at fortælle win98, at kortet er
"NE2000 kompatibelt", det plejede at virke - dengang.

Karl Erik Christensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-11-07 20:09

Fly skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Vil en Windows 98 kunne få bare lidt liv i sådan et kort uden
> en driver? Ja, han ved godt at det er en gammel maskine og et
> gammelt OS

Måske og måske ikke - der er vist en driver i W98 til et standard
netkort - den ken muligvis virke.

Eller download en hjemmefra og tag med - du kan prøve her:

http://www.drivers.net/

http://www.drivershq.com/

En tilfældig driver til et alm. netkort vil måske virke - ellers
ligger der en på de fleste CD'er med util til diverse bundkort,
der nak kan bruges - mange bruger samme chip......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-11-07 23:28

Jan Vestergaard wrote:

> En tilfældig driver til et alm. netkort vil måske virke - ellers ligger
> der en på de fleste CD'er med util til diverse bundkort, der nak kan
> bruges - mange bruger samme chip......

Alternativt koster et nyt PCI netkort *med* driver vel 75 kroner..

--
Jesper Lund