Kabelnetværk XP vs Vista
Fra : Slot

Dato : 25-11-07 06:36

Jeg har opsat mit nye netværk:
1 Vista og 1 XP pc, via en switch og min Zyxel-router.

Fra Vista kan jeg "se" XP, men ikke få adgang til filerne.
Både Vista og XP har adgang til nettet.
Jeg bruger både Windows og Comodo-firewalls. Kan det være dem der blokerer?
Jeg kan ikke finde en "Guide til netværksinstallation" på Vista - kun
opsætning af trådløse netværk.

Hvad skal jeg gøre?

Claus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-11-07 20:02

Slot skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg bruger både Windows og Comodo-firewalls.

Hvorfor ?

> Kan det være dem
> der blokerer?

Ja - prøv at deaktivere dem og se om det ikke hjælper.

Du har firewall i routeren, så software-firewall'erne er lidt
overflødige.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard