valg af nas, buffalo eller synology ?
Fra : Casper

Dato : 24-11-07 19:58

Hej

Skal til at anskaffe mig en NAS... Krav er giganet, usb-print server, ftp
adgang, sikkerhed, stabilitet, raid, fornuftigt strøm forbrug, 4 diske og
performance selvfølgelig.

Har kig på disse 2 og hælder nok mest til Buffalo'en. Har I nogen
kommentare?

http://www.buffalo-technology.com/products/network-storage/terastation/terastation-live/

http://synology.com/enu/products/CS407/index.php

Vh. Casper

Fra : Flemming André Frede~

Dato : 22-02-08 12:01

Qnap kunne også være et bud.

Fra : Mads

Dato : 22-02-08 12:54

On Fri, 22 Feb 2008 11:00:40 GMT, Flemming André Frederiksen
<news@faftech.dk> wrote:

>Qnap kunne også være et bud.

Er der nogen NAS'er der enten understøtter eller kan "moddes" til
at understøtte brug af NZB filer og dermed downloade fra en
news server ?

mvh Mads

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-02-08 22:59

Mads wrote:

> Er der nogen NAS'er der enten understøtter eller kan "moddes" til at
> understøtte brug af NZB filer og dermed downloade fra en news server ?

Jeg har ikke set det som out-of-the-box feature (kun BitTorrent), men
Buffalo (f.eks. Linkstation) kan flashes med en anden firmware
<http://buffalo.nas-central.org/>
som giver dig fri adgang til at installere software (Linux), med de
begrænsninger som RAM og CPU nu engang giver. Binær news downloading er
faktisk temmelig CPU krævende hvis der skal laves yEnc decodning on-the-
fly
<http://en.wikipedia.org/wiki/Yenc>

Du vil sikkert også gerne have automatisk PAR2 check, hvor PAR2 filerne
kun downloades hvis det er nødvendigt (først checkes SFV), og automatisk
UNRAR'ing til sidst, ikke?

Så tror jeg at en Home Server er en bedre løsning end en NAS

--
Jesper Lund

Fra : Mads

Dato : 23-02-08 12:55

On 22 Feb 2008 21:59:16 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> [...]
>UNRAR'ing til sidst, ikke?
>
>Så tror jeg at en Home Server er en bedre løsning end en NAS

Tak for svaret. Det var nu mere for at slippe for min home server
at jeg tænkte på at anskaffe en NAS. Det er dyrt at have en stor PC
stående tændt 24/7, så en lille og knap så Watt slugende NAS er
jo tillokkende.

Men jeg vil da kigge på Buffalo.

mvh Mads