Router til 25 Mbps Internetforbindelse
Fra : Jacob

Dato : 21-11-07 03:33

Efter at ha' fået en 25 Mbps Internetforbindelse kan min Zyxel router ikke
længe følge med på WAN siden. Den har det også med at gå kold en gang i
mellem så den skal under alle omstændigheder udskiftes. Men mit spørgsmål er
hvilken router skal jeg gå efter for at være sikker på at den kan håndtere
25 Mbps og gerne mere på WAN siden? Det er åbenbart ikke nok at der står at
WAN porten kan klare 100 Mbps. Er det CPU kraft og RAM mængden i routeren
der er afgørende? En nem løsning ville være at bruge en PC som router men da
jeg ikke pt skal ha' nogen form for servere kørende på samme PC som i så
fald skulle fungere som router er der nok for stort strømforbrug ved den
løsning. Jeg har testet forbindelsen ved at la' PC'en sidde direkte på
fiberboxenog og så køre det 25 Mbps uden problemer. Jeg har talt med en der
lige har købt en router der kan håndtere 40 Mbps på WAN siden. Den kostede
7k så hvis nogen kender et sted hvor der handles brugt netværksudstyr vil
jeg gerne ha' et link eller lignedne.

OZ0TE Jacob

Fra : Svend

Dato : 21-11-07 06:59

Jacob wrote:
> Efter at ha' fået en 25 Mbps Internetforbindelse kan min Zyxel router
> ikke længe følge med på WAN siden.

Hvilken router var det ?

> Jeg har talt med en der lige har købt en
> router der kan håndtere 40 Mbps på WAN siden.

Og Hvilken router var det ?

Jeg kører med en asa 5505, og den kan klarer ca. 60 mbit med iperf.

Mvh.

Svend

Fra : Jacob

Dato : 21-11-07 15:50

In news:4743c9ba$0$90276$14726298@news.sunsite.dk
Svend wrote:

> Hvilken router var det ?

Zyxel Zyair G-2000

> Og Hvilken router var det ?

Har jeg ikke fået spugt om endnu.

> Jeg kører med en asa 5505, og den kan klarer ca. 60 mbit med iperf.

Går ud fra at Google gi'r mig en forklaring på hvad iperf er?

OZ0TE Jacob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-07 14:15

On 21 Nov., 06:59, Svend <2...@lazy.dk> wrote:

> Og Hvilken router var det ?
>
> Jeg kører med en asa 5505, og den kan klarer ca. 60 mbit med iperf.

Hmm kun 60Mbit med en cisco?

Dlink DGL-4300 som efterhånden er en gammel svend klarer da 93Mbit
ifl. http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

og det passer meget godt med virkligheden..

Den klarer i hvertfald 44/44Mbit på min Internet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-11-07 09:44

On Wed, 21 Nov 2007 03:33:16 +0100
"Jacob" <-@-.-> wrote:

> [...]
> ha' nogen form for servere kørende på samme PC som i så fald skulle
> fungere som router er der nok for stort strømforbrug ved den løsning.
Et Via Epia board har et strømforbrug mellem 5-15 W.
Ellers også en Soekris 2-8W

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Karin

Dato : 21-11-07 09:49

"Jacob" <-@-.-> skrev i en meddelelse
> [...]
> WAN siden. Den kostede 7k så hvis nogen kender et sted hvor der handles
> brugt netværksudstyr vil jeg gerne ha' et link eller lignedne.

Cisco ASA 5505

Fra : Hans

Dato : 21-11-07 12:54

Jacob wrote:
> [...]
> Den kostede 7k så hvis nogen kender et sted hvor der handles brugt
> netværksudstyr vil jeg gerne ha' et link eller lignedne.
D-Link DIR-655 har ingen problemer med 25/25 Mbit og det dobbelte også:

Hans