router på router
Fra : Fl. Baumann

Dato : 16-11-07 20:29

Også postet i Nteværk.trådløs, men tror at indlægget nok hører mere til her!

Jeg har følgende opsætning via TDC med hjemmearbejdsplads:
1 efficient SE5880 router med VPN i 1´eren med tilkoblet bærbar med XP, SP2

I port to og tre (i se5880) sidder to stationære, en med Vista og en med XP,
SP2 og i port 4 sidder et kabel der går op til en (trådløs) router ZYXEL
P-336M

To trådløse enheder, en bærbar med Vista og en PS3 connecter til P-336M.

Når IP adressen til SE5880 skal fornyes går der et eller andet galt så det
hele går ned og angiveligt (i følge TDC) er det opsætningen i Zyxel´en der
konflikter når IP adressen fornyes.

I dag har jeg så koblet hele balladen fra og kun haft kablet fra arb.pc´en i
VPN (port 1) og kablet til modemmet, og med hjælp fra TDC har jeg fået hul
igennem og de to andre pc´er (port to og tre) kører også fint i deres
respektive porte på SE5880

Nu står jeg så med en (trådløs) router der skal konfigureres på sådan en
måde at den ikke konflikter med SE5880 og her var der desværre ikke hjælp at
hente hos TDC (fair nok)

Desværre tog hele sencen så lang tid (timer) at jeg ikke kunne nå at få fat
i Zyxel hotline inden lukketid og på deres hjemmeside kan jeg ikke finde F&Q
om dette.

Et eller sted i konfigurationen i P-336M skal der foretages en ændring i
forhold til hvis den ikke havde siddet i enden af en anden router..?!?

What to do og gode ideer/råd modtages gerne fra en af jer hajer!

Jeg håber at jeg har formået at redegøre for problemet så det giver mening

--
Fl. Baumann

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-11-07 12:53

On Fri, 16 Nov 2007 20:28:55 +0100, "Fl. Baumann"
<zillyink@fjerndettehotmail.com> wrote:

>What to do og gode ideer/råd modtages gerne fra en af jer hajer!

Jeg kan ikke gennemskue alle detaljer i din opsætning...

Men vil det ikke være lettest hvis du anvender den trådløse router som
simpel switch / AP...

Det gøres ved at deaktivere DHCP-serveren i den trådløse router, og
derefter kable TDC-router LAN <-> Zyxel LAN.

Forinden skal du lige huske at give Zyxel en passende LAN ip-adresse,
så du komme ind i dens web-opsætning, f.eks 192.168.1.2 hvis din
TDC-router har 192.168.1.1....

<mlr>

Fra : lajka1ster@gmail.com

Dato : 18-11-07 17:49

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Forinden skal du lige huske at give Zyxel en passende LAN ip-adresse,
> så du komme ind i dens web-opsætning, f.eks 192.168.1.2 hvis din

Undskyld jeg lige kommer med et indspark/spørgrsmål.

Jeg har en printer med wireless interface, der forudsætter, at der køres
DHCP. Kan dette ændres, eller hvordan ?

Og printeren får p.t. sin IP via routerens DHCP.

Kan den mon bringes til at køre alligevel mon ?.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-11-07 19:03

lajka1ster@gmail.com wrote in news:47406d08$0$2090
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har en printer med wireless interface, der forudsætter, at der køres
> DHCP. Kan dette ændres, eller hvordan ?

Det er kun i den trådløse ZyXEL router at DHCP slås fra. DhCP vil stadig
være aktiv i TDC routeren, og alle maskiner vil derfor få deres IP herfra.

Fra : Fl. Baumann

Dato : 18-11-07 19:49

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> ip-adresse,
> så du komme ind i dens web-opsætning, f.eks 192.168.1.2 hvis

Takker, og det var lige præcis det jeg så gjorde, og i de sidste
24 timer har alle maskiner kørt uden problemer, ingen drop-outs
osv.

Roen er genoprettet i teenagerværelset i tilgift
--
Fl. Baumann