Spørgsmål vedr. routing
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 15-11-07 15:06

Vi har 2 LAN installationer (domæner), hver med egen server og
internetadgang, Med andre ord: de har intet med hinanden at gøre,
selvom de fysisk set står ret op og ned af hinanden

Vi skal have etableret en én-vejs trust mellem de 2 domæner i
"overskuelig" fremtid, så vi skal på en eller anden måde forbinde de 2
net, så vi kan lave trusten på indersiden.
Hvordan løser man den opgave mest smidigt?

Der sidder en ZyWall 5 på hvert net, kan man bruge DMZ-benet til det
formål, skal man skrue lidt i "Policy Route", eller skal det gøres helt
uden om ZyWall'en?

Den ene server er bestykket med 2 netkort, hvoraf det ene pt. er
deaktiveret, måske noget med det andet kort?

Gode forslag, løsninger, ideer modtages med noget nær kyshånd...

Jørgen

Fra : -= JF =-

Dato : 15-11-07 22:53

...::JMJ::.. skrev:

> Med andre ord: de har intet med hinanden at gøre, selvom
> de fysisk set står ret op og ned af hinanden

Hæ... Sådan et ægteskab kender jeg no'en der har

(Sorry, men den lå lige til højrebenet

--
Mvh. John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-11-07 14:39

...::JMJ::.. wrote:

> Hvordan løser man den opgave mest smidigt?

Sørg for at der er forskellige private nets på de 2 forbindelser
(192.168.x.x og 10.x.x.x vil gøre det nemt). Sæt derefter en 3. router
op med en static route fra det ene net til det andet.

Jesper Poulsen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 18-11-07 17:31

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> (192.168.x.x og 10.x.x.x vil gøre det nemt). Sæt derefter en 3. router
> op med en static route fra det ene net til det andet.

Løste opgaven lidt anderledes:
2 netkort i den ene server, hvoraf nr. 2 stikker benet ind i det andet
domæne.
Derefter en static route (net route add) i serveren med kun 1 netkort:
viola.

Men, tak for buddet... der er mange måder at komme i mål på.
Jeg sparer dog lidt isenkram i rack'et med min egen løsning... og der er jo
nok derinde i forvejen
Jørgen