Ændret IP
Fra : J.Elmer

Dato : 08-11-07 23:17

Æhhh. Mon det er min fejl, jeg har ændret IP på min switch (Power connect
5224) fra DHCP til statisk: fra 10.0.0.x til 10.218.1.x.
Det er jo et helt andet scope, men jeg troede ikke det gjorde noget.
Da jeg ændrede IP bemærkede jeg godt at der også var en gateway, men den
ignorede jeg. I det øejblik jeg klikkede på "udfør" mistede jeg kontakten
til switchen. -Selvfølgelig, den har jo en ny IP, men jeg kan heller ikke få
fat i den på den nye IP......
Er den tabt for altid? Eller hvordan får jeg fat i den (Web-interfacet)
igen?

Jørgen

Fra : ShutEye

Dato : 09-11-07 10:09

> [...]
> få fat i den på den nye IP......
> Er den tabt for altid? Eller hvordan får jeg fat i den (Web-interfacet)

Er der ikke en mulighed for reset? En eller anden knap bagpå?
Eller er der mulighed for at forbind via andet stik (rs232 hedder det vist)
end alm. rj45 kabel?

Fra : J.Elmer

Dato : 09-11-07 16:21

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Er der ikke en mulighed for reset? En eller anden knap bagpå?
> Eller er der mulighed for at forbind via andet stik (rs232 hedder det
> vist) end alm. rj45 kabel?

Nååå Ja - selvfølgelig den har jo også et RS232 interface til hyperterminal.
det må jeg lige prøve - i morgen når jeg får tid.
Jørgen

Fra : Niklas Petersen

Dato : 09-11-07 16:51

J.Elmer wrote:
> Er den tabt for altid? Eller hvordan får jeg fat i den (Web-interfacet)
> igen?
Kan du ikke bare sætte din maskines IP til at være inden for samme
subnet og så prøve igen?