port range forwarding på asa.
Fra : Svend

Dato : 06-11-07 04:47

Hej

Jeg har prøvet at finde et eksempel på hvordan man forwarder 100 tcp og
udp porte med pat(jeg tror det er det jeg vil), men det eneste jeg kan
finde er ekempler hvor man forwarder for en enkelt service, f.eks. ftp.

Skal det være så svært, der må da være andre før mig der har brug for
det på en asa ?

--
Mvh.
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-11-07 10:25

On Tue, 06 Nov 2007 04:46:37 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> [...]
> finde er ekempler hvor man forwarder for en enkelt service, f.eks. ftp.
>
> Skal det være så svært, der må da være andre før mig der har brug for

Folk der har behov for at forwarde en masse porte til en enkelt
server, vil nok lave statisk nat for adressen, i stedet for kun for
porten.

-A

Fra : Svend

Dato : 09-11-07 01:19

Asbjorn Hojmark wrote:

> Folk der har behov for at forwarde en masse porte til en enkelt
> server, vil nok lave statisk nat for adressen, i stedet for kun for
> porten.
>
> -A
Øv da, jeg havde ikke lige regnet med at løbe ind i den slags begrænsninger.

Selvom man har en statisk nat til en ip, kan man også lave pat på andre
porte fra samme offentlige ip ?

--
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-11-07 17:58

On Fri, 09 Nov 2007 01:19:12 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Øv da, jeg havde ikke lige regnet med at løbe ind i den slags begrænsninger.

Det er ikke en begrænsning. Du kan godt lave mange PAT-linier, hvis du
har brug for mange PAT-linier.

> Selvom man har en statisk nat til en ip, kan man også lave pat på andre
> porte fra samme offentlige ip ?

Ja.

-A

Fra : Svend

Dato : 11-11-07 09:23

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det er ikke en begrænsning. Du kan godt lave mange PAT-linier, hvis du
> har brug for mange PAT-linier.

Du har som altid ret, men i praksis er det en begrænsning for mig at
skulle lave 300 pat linier i hånden. Hvis man i det mindste kunne
definere en ny Service med en port range, det ville da være rart.

Jeg kan ikke lige gennemskue om Ole Hansens OneLiner vil virke.

> Ja.

Så må det blive min redning.

Fra : Ole Hansen

Dato : 12-11-07 11:26

Svend wrote:

> Jeg kan ikke lige gennemskue om Ole Hansens OneLiner vil virke.

Naturligvis gør den det - jeg testede den rent faktisk før jeg postede
den Send mig en email på ole <snabela> oaf <punktum> dk, så skal jeg
sende outputtet til dig..

--
Ole Hansen

Fra : Ole Hansen

Dato : 06-11-07 11:42

Svend wrote:
> [...]
> finde er ekempler hvor man forwarder for en enkelt service, f.eks. ftp.
>
> Skal det være så svært, der må da være andre før mig der har brug for

Gør som Asbjørn skriver, hvis du har en hel IP til rådighed. Ellers kan
følgende one-liner måske hjælpe dig.. (Kræver en eller anden for for
bash-lignende shell) Det er ikke pænt, men det virker..

A=200; while [ $A -ne 301 ]; do for TYPE in udp tcp; do echo \
"static (inside,outside) $TYPE interface $A 192.168.10.1 \
$A netmask 255.255.255.255"; done; let A=$A+1; done

--
Ole Hansen