TB - Forward mail ?
Fra : SpookiePower

Dato : 28-11-07 18:24

Jeg køre med Thunderbird 2.0.

Når jeg vil forwarde en mail, så laves den om til en vedhæftet file
i en ny mail. Kan man ikke ændre på dette, så den mail man vil
forwarde bliver vist som den oprindelige mail ?

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 19:00

SpookiePower wrote:

> Jeg køre med Thunderbird 2.0.
>
> Når jeg vil forwarde en mail, så laves den om til en vedhæftet file
> i en ny mail. Kan man ikke ændre på dette, så den mail man vil
> forwarde bliver vist som den oprindelige mail ?

Ja, det kan du. Kig i 'Options', som nok hedder 'Indstillinger', hvis
din TB er dansk.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-11-07 00:24

Holst wrote:

> Ja, det kan du. Kig i 'Options', som nok hedder 'Indstillinger', hvis
> din TB er dansk.

Og 'Tools' -> 'Preferences' -> 'Composition' i den engelske X11-udgave.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 29-11-07 09:07

Jesper Poulsen wrote:

> Og 'Tools' -> 'Preferences' -> 'Composition' i den engelske X11-udgave.

Preferences? Det er da pudsigt, at to engelske udgaver har forskelligt
ordvalg, det den under Windows kaldes 'Options'.

Men 'Preferences' får mig jo til at tænke på de gode gamle Amiga-dage,
som for mit vedkommende nu ikke er så langt tilbage.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-11-07 09:27

Holst wrote:

> Preferences? Det er da pudsigt, at to engelske udgaver har forskelligt
> ordvalg, det den under Windows kaldes 'Options'.

Der er sikkert nogle Amiga-folk i TB/X11-gruppen

> Men 'Preferences' får mig jo til at tænke på de gode gamle Amiga-dage,
> som for mit vedkommende nu ikke er så langt tilbage.

OS/2 2.x brugte 'Settings', men efter Windows 9x' indtog blev de
tilsvarende menupunkter ændret til 'Properties' fra og med Warp-versionerne.

Kim, hvad hedder det i eComstation?

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-11-07 10:55

Den 29-11-07 09.27 skrev Jesper Poulsen følgende:
> [...]

Det er for at overholde de sædvanlige standarder i de forskellige
styresystemer, så deres brugere ikke skal finde indstillingsmenupunktet
et andet sted i Mozilla-programmerne end i alle deres andre programmer.
Så vidt jeg husker, er der to eller tre ord/menupunkter, der er
forskellige mellem Windows, Mac og Linux.

> OS/2 2.x brugte 'Settings', men efter Windows 9x' indtog blev de
> tilsvarende menupunkter ændret til 'Properties' fra og med Warp-versionerne.
>
> Kim, hvad hedder det i eComstation?

OS/2-udgaven af Mozilla-programmerne bruger samme menupunkter som
Windows-udgaverne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-11-07 20:23

SpookiePower skrev:
> Jeg køre med Thunderbird 2.0.
>
> Når jeg vil forwarde en mail, så laves den om til en vedhæftet file
> i en ny mail. Kan man ikke ændre på dette, så den mail man vil
> forwarde bliver vist som den oprindelige mail ?

'Meddelelser' oppe i menulinjen.
Punktet 'Videresend som'.
Vælg 'Som del af meddelelse'.
Håber jeg på

Venlig hilsen Dikte

Fra : SpookiePower

Dato : 28-11-07 21:32

Tak skal i have. I havde begge ret, men
Holst's version er den nemmeste :)

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 22:12

SpookiePower wrote:

> Tak skal i have. I havde begge ret, men
> Holst's version er den nemmeste :)

Ja, hvis det er den "normale" adfærd, når man trykker på 'Forward', man
gerne vil ændre.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-11-07 22:31

Holst skrev:

> Ja, hvis det er den "normale" adfærd, når man trykker på 'Forward', man
> gerne vil ændre.

Det ku jeg bare ikke finde i Indstillinger.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 23:10

Benedikte Brisson wrote:

> Det ku jeg bare ikke finde i Indstillinger.

Kigger lige efter. Jo, den er der:

Tools -> Options -> Composition -> General
-> Forward messages = "Inline / As Attachment"

Oversæt selv til dansk, hvis du bruger dansk TB.