Genoptræning/Bypass-operation
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 28-11-07 11:39

Mojn !!

Jeg har for 14 dage siden fået en kombineret bypass & hjerteklap
operation (Ny Aortaklap) og venter på tilbud om genoptræning.

Er der nogen der har erfarin med hvor længe det kan vare, før man
kommer igang, samt hvilke tilbud man får. Kan man f. eks. få svøning i
varmt vand ? (Bor i Sønderborg-området)

Med venlig hilsen
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-07 00:53

Den 28.11.2007 kl. 11:39 skrev Hans Mikkelsen <bkfoto3@OFRAQmail.dk>:

> [...]
>
> Er der nogen der har erfarin med hvor længe det kan vare, før man
> kommer igang, samt hvilke tilbud man får. Kan man f. eks. få svøning i

Desværre kender jeg kun én som har fået en bypass. Han har det godt mere
end 10 år efter. Det helt centrale for ham har været pillen "Simvastatin."
Den har sat hans kolesteroltal betragteligt ned. Det ligger omkring 3! Nu
har han taget dem i 10 år uden bivirkninger. Og pillen har forskånet ham
for flere blodpropper og forkalknng, tilsyneladende.
Men de hører vel med til standardbehandlingen omkring bypass, så jeg
tilfører dig vel ikke noget nyt? Men andres erfaring kan man jo altid
bruge. Jeg har som diabetespatient øvrigt selv fået den, da lave
kolesterolværdier er et must for diabetes.(blodpropsrisiko)
God bedring iøvrigt.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 29-11-07 11:56

Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> skrev:

> [...]
>tilsyneladende.
>Men de hører vel med til
>standardbehandlingen omkring bypass, så jeg

Tak for svaret !

Jeg har selv fået Simvastatin de sidste mange år. Har også
tiligere fårt indsat stent i både hjertet og det ene ben. Det
var mere den rent fysiske genoptræning, jeg var interesseret i.
Mærkeligt hvor "skvatte" man kan blive efter 3-4 timer på
operstionsbordet.
Hilsen: Hans

Fra : Else Holm

Dato : 02-12-07 11:47

Hans Mikkelsen (slet Y84LE) wrote:

> [...]
> var mere den rent fysiske genoptræning, jeg var interesseret i.
> Mærkeligt hvor "skvatte" man kan blive efter 3-4 timer på

Et af mine familiemedlemmer fik en bypass for 9 år siden og lever
fortrinligt med den.
Der var ikke forhøjet kolesteroltal, så udover blodtrykssænkende
medicin og hjertemagnyl, medfulgte der ikke yderligere medicinsk
behandling.
Genoptræningen var gymnastiklignende og ganske kortvarig, men
gåture med en ledsager - først kun ganske korte ture men
efterhånden længere og længere fik ham rimeligt hurtigt op til
normal standard igen!

--
Else