andet adsl modem på tdc erhverv, er det mu~
Fra : sugeskaden

Dato : 22-11-07 16:47

Hej ng

Jeg har et tdc erhvervs abbonnement med tilhørende modem/router som
desværre kun kan konfigureres af tdc, dette bevirker blandt andet at jeg
ikke kan spille forza online på min xbox. Er der nogle der evt ved om man
selv kan købe et modem/router så man selv kan bestemme hvad der skal åbnes
og lukkes for?(tdc vil gerne ændre i min router men ikke uden betaling og så
vil jeg hellere selv gøre det)

Mvh Søren

Fra : Hans

Dato : 22-11-07 16:57

> [...]
> og lukkes for?(tdc vil gerne ændre i min router men ikke uden betaling og

Hvis det ikke er en oldgammel ATM linie (afsluttet i RJ11), kan du købe en
hvilket som helst ethernet router (RJ45 stik). F.eks. DLINK-604 (meget
billig men okay router). Hvis du køre DHCP er det bare at tilslutte den nye
boks men hvis du har statisk IP adresse subnet, skal du lige have fat i de
oplysninger og sætte dem op i routeren.

"Default" er ethernet DHCP med nyere TDC Bredbånd Professional linier.

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 22-11-07 17:04

Du skal ikke købe D-Link's lort, køb en Netgear router i stedet for.....

Fra : Hans

Dato : 23-11-07 09:45

> Du skal ikke købe D-Link's lort, køb en Netgear router i stedet for.....

Dejligt informativt svar :-/

Jeg har brugt en DLINK-604 i mange år og kender flere der også har brugt én.
Den gør det den skal og er meget billig. Har man ikke brug for de avancerede
muligheder, er det typisk den jeg anbefaler folk.

kr. 286

Fra : sugeskaden

Dato : 22-11-07 17:17

">
> [...]
> i de oplysninger og sætte dem op i routeren.
>
> "Default" er ethernet DHCP med nyere TDC Bredbånd Professional linier.

Det er en linie som er koblet til for ca 5 måneder siden og det er et RJ11
stik, så jeg skal bruge et modem, det jeg er i tvivl om er hvorvidt tdc
låser for udskiftning af modem feks ved mac adresse? eller om man bare selv
kan købe et modem og smide på og så konfigurere som man vil. Jeg har fast ip
men det er jo som nævnt vel bare et spørgsmål om at sætte router op til det.

Fra : BJ

Dato : 22-11-07 17:25

"sugeskaden" <sugeskaden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er en linie som er koblet til for ca 5 måneder siden og det er et RJ11
> stik, så jeg skal bruge et modem, det jeg er i tvivl om er hvorvidt tdc
> låser for udskiftning af modem feks ved mac adresse?

Det kan jeg ikke umiddelbart forestille mig.

> eller om man bare selv kan købe et modem og smide på og så konfigurere som
> man vil. Jeg har fast ip men det er jo som nævnt vel bare et spørgsmål om
> at sætte router op til det.

Jeg anvender produkter fra Juniper og er yderst tilfreds:

http://www.juniper.net/products/integrated/dsheet/110034.pdf

mvh
Bjørn J.

Fra : Hans

Dato : 23-11-07 09:49

> Det er en linie som er koblet til for ca 5 måneder siden og det er et RJ11
> stik, så jeg skal bruge et modem,

Ja, RJ11 går ind i modemet men modemet giver RJ45 ud som skal ind i din nye
ethernet router. Der ligger inden opsætning på modemet.

> det jeg er i tvivl om er hvorvidt tdc låser for udskiftning af modem feks
> ved mac adresse?

Det gør de ikke - måske kan du være låst i en times tid eller noget men det
er DHCP leasen der skal genfornyes hvilket sker automatisk.

> eller om man bare selv kan købe et modem og smide på og så konfigurere som
> man vil. Jeg har fast ip men det er jo som nævnt vel bare et spørgsmål om
> at sætte router op til det.

Fast IP adresse kan både være et statisk IP subnet eller en fast DHCP
tildelt IP adresse. Jeg gætter på at du har det sidste, hvilket igen er
"default". Hvis du har et statis netværk, har du højst sandsynligt betalt
800 kroner for det.

Fra : Svend

Dato : 23-11-07 08:06

sugeskaden wrote:

> [...]
> åbnes og lukkes for?(tdc vil gerne ændre i min router men ikke uden
> betaling og så vil jeg hellere selv gøre det)

jeg mener at deres sorte speedstream er til atm.

--
Svend

Fra : Hans

Dato : 23-11-07 09:21

Svend wrote:

> jeg mener at deres sorte speedstream er til atm.

Speedstream 5711 er til ATM og 5781 er til ethernet og de er begge sorte.

Hans

Fra : NoOne

Dato : 23-11-07 18:32

On Fri, 23 Nov 2007 09:20:48 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Speedstream 5711 er til ATM og 5781 er til ethernet og de er begge sorte.
>
>Hans

da jeg havde TDC ProAcess satte jeg bare en alm bredbåndsrouter på
(med samme WAN konfiguration) ... og det var det ;)

RaZoR :)

Fra : sugeskaden

Dato : 23-11-07 22:26

Tak for svarene, så må jeg jo hellere få fat i et modem så jeg kan få
spillet.

Mvh Søren