IP telefoni og ping tider ?
Fra : TGJ

Dato : 22-11-07 09:09

Vil IP telefoni påvirke ping tider meget,
her tænker jeg ift online spil

Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-11-07 09:32

On Thu, 22 Nov 2007 09:08:34 +0100, "TGJ" <tgsj@FJERNDETTEmail.dk>
wrote:

> Vil IP telefoni påvirke ping tider meget,
> her tænker jeg ift online spil

Nej, VoIP er relativ 'let' trafik med små pakker og lille båndbredde.
Men VoIP er selv let påvirkelig af andre trafiktyper.

-A

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 27-11-07 16:01

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> Nej, VoIP er relativ 'let' trafik med små pakker og lille båndbredde.
> Men VoIP er selv let påvirkelig af andre trafiktyper.

Dette leder mig hen til et spørgsmål jeg lige ville prøve at trække nogen
erfaringer på.
Hvis man nu tager en laptop, smider 3's usb modem på, installerer skype, og
ringer op til et dansk fastnet nr. (efter at have spyttet nogle penge ind i
det selvfølgelig)
Hvordan er kvaliteten?
Lider den under den noget højere svartid i forhold til adsl forbindelser
etc.
Jeg er klar over det nok ikke er så smart imens man kører i eks. tog, da
flere har meldt at det kan falde ud bevægelse iml. master.

--
Rasmus Jensen, Amager
mail på 2 x oros adskildt af @ og endelsen .dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-11-07 16:20

On Tue, 27 Nov 2007 16:01:18 +0100, "Oros aka. Rasmus Jensen"
<look@signatureinmessage.invalid> wrote:

> Hvis man nu tager en laptop, smider 3's usb modem på, installerer
> skype, og ringer op til et dansk fastnet nr. (efter at have spyttet
> nogle penge ind i det selvfølgelig) Hvordan er kvaliteten?

Jeg har ikke prøvet at køre VoIP over 3s net, så jeg skal ikke kunne
sige hvordan det performer og hvordan det ser ud med stabiliteten. Jeg
vil dog umiddelbart tro, det er billigere at ringe på en mobil end at
ringe over en Internet-forbindelse på 3G.

-A

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 27-11-07 16:54

> [...]
> vil dog umiddelbart tro, det er billigere at ringe på en mobil end at
> ringe over en Internet-forbindelse på 3G.

Meningen var at låse den til 3's eget net, så man ikke risikerer mb priser
oveni hatten for roaming :) Så umiddelbart skulle det ikke trække mere end
de 300kr om måneden i abonnement, og så selve taksterne hos Skype. Det er i
øvrigt til en fætter der bor i en båd, så ikke nok med han vil kunne spare
på sin tlf regning (ringer meget i forb. med sit arbejde) så vil han også få
internet "hjemme" han ikke rigtigt har haft mulighed for ellers :)

Jeg anbefalede ham skype hvis han ville bruge sådan en 3-fætter, dog bad jeg
ham om lige at checke op på erfaringer med kvaliteten pga. den lidt højere
svartid.