Erfaringer med Epox MB.
Fra : Mercenary

Dato : 13-07-01 13:33

Hej NG.

Efter at have kæmpet en kamp med Abit's KT7A-RAID MB i 6 lange uger, har jeg
til sidst måttet give op. Jeg skrotter skidtet og har kastet mit blik på
Epox EP-8KTA3+.

Er det skrald eller super ?? Anyone ??

Fra : Brian Olsen

Dato : 13-07-01 13:59

"Mercenary" <to@dae.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> til sidst måttet give op. Jeg skrotter skidtet og har kastet mit blik på

Jeg bruger samme board til en Athlon 1GHz / 266... det er der absolut ingen
problemer i... Kortet siger "bip" og så kører det når du installerer...

Det er let at overclocke fra BIOS, og der er god plads om cpu-soklen til at
montere køler...

Skal jeg finde noget negativt ved boardet er der 2 ting !!

1. Det medfølgende ATA100 kabel har små clips rundt om siderne, der gør
at du KUN kan bruge det i HTP370 raidcontrolleren, da clipsene ellers vil
være i vejen for powerknap-tilslutningen... Ikke smart tænkt af Epox
Andre ATA100 kabler uden disse clips kan dog bruges uden problemer i
den alm. ATA100 controller...

2. Du indstiller FSB via en jumper på bundkortet, hvilket kan give problemer
så længe du bruger Athlon X MHz / 200... Dette kan betyde at du bliver nød
til at tegne en eller to broer op på din Athlon for at udnytte 266 MHz
bussen
Buger du en Athlon X MHz / 266 er det ikke et problem...

Men alt i alt... et super MB til en god pris... God manual osv.
Jeg ville ikke bytte mit til et andet KT133a board...

MVH
Brian Olsen