Håndtryk giver maveinfektioner!
Fra : dktekno

Dato : 26-11-07 11:02

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/11/26/085221.htm?nyheder

Håndtryk giver infektion. Det er noget af det mest uhygiejniske! Afskaf
håndtryk!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 26-11-07 11:31

On Mon, 26 Nov 2007 11:02:13 +0100, dktekno wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/11/26/085221.htm?nyheder
>
> Håndtryk giver infektion. Det er noget af det mest uhygiejniske! Afskaf
> håndtryk!

Tænk på den mad du spiser, den har andre mennesker rørt ved, den luft du
indånder er fuld af partikler af alle slags osv.

Livet er farligt, man dør af det.

--
Send de autonome i arbejdslejr.

Rent-A-Troll.

Fra : dktekno

Dato : 26-11-07 12:38

> Tænk på den mad du spiser, den har andre mennesker rørt ved

Jeg spiser kun mad som andre har rørt ved hvis dem der har rørt ved maden
har vasket hænder inden de lavede maden.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 26-11-07 13:33

On Mon, 26 Nov 2007 12:38:26 +0100, dktekno wrote:

> Jeg spiser kun mad som andre har rørt ved hvis dem der har rørt ved maden
> har vasket hænder inden de lavede maden.

Du aner ikke hvem der vasker hvad, det du laver maden af er produceret på
en fabrik, så du ved ikke hvor forurenet det er.

Fra : lh

Dato : 26-11-07 14:19

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Du aner ikke hvem der vasker hvad, det du laver maden af er produceret på
> en fabrik, så du ved ikke hvor forurenet det er.
>
> --

Det er da lidt vrøvlet. Det komme da an på hvad man spiser. Alt er trods
alt ikke lavet på fabrik. Og for det meste tilbereder man jo så den mad man
køber så det er gennemvarmet eller stegt o.s.v.
Helt gardere sig kan man aldrig, men er man bange for at blive syg, så kan
man da gøre meget selv.

Noget helt andet er så at mange mennesker har en rigtig dårlig hygiejne
omkring toiletbesøg f.eks. og generelt med håndvask. Jeg har en svigerdatter
der er sygeplejerske de fik tvillinger som nu er godt to år. Lige fra de var
små af og begyndte at spise selv, har de fået vasket fingre før og efter
måltider. jeg syntes det er fint at lære dem det fra de er små. Noget rigtig
griseri, dem der går direkte fra toilettet uden at vaske hænder - det er der
faktisk rigtig mange der gør.
Hvad laver syge mennesker med omgangssyge og influenza ude blandt andre
mens de er syge? Rigtig ulækkert f.eks at se i en slagterafdeling i et
supermarked at en medarbejder lige pudser næsen og så betjene den næste
kunde UDEN at vaske fingre. Til et vist punkt vil jeg give dktekno ret, det
er altså noget svineri når man har så dårlig en håndhygiejne.

lh

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 26-11-07 15:22

On Mon, 26 Nov 2007 14:19:12 +0100, lh wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Det er da lidt vrøvlet. Det komme da an på hvad man spiser. Alt er trods
> alt ikke lavet på fabrik...snip

Ved jeg godt, men det var forenklet sagt, man har ingen kendskab til første
og måske endda flere led af kæden produktet/råvaren har været igennem, med
mindre man driver sit eget økosystem, uden levering at noget ude fra.

Hvis han er bange for at give hånd, så skulle han tænke over hvad han evt.
putter i munden og evt. inhalerer når han trækker vejret, selv vandet han
drikker indeholder microorganismer, og sengetøjet han sover med er levende
af støvmider, ja selv i hans egen hud er der små organismer der lever af
ham, så der er mange ting han bør være bange for.

Mit råd, lev livet imens du har det, i morgen er det måske forbi.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 26-11-07 15:24

On Mon, 26 Nov 2007 14:19:12 +0100, lh wrote:

> Til et vist punkt vil jeg give dktekno ret, det
> er altså noget svineri når man har så dårlig en håndhygiejne.

Så har I et problem, hvad med når I er ude at handle, indkøbskurve,
indkøbsvogne, mælkekartoner osv. osv. alt sammen noget andre har rørt ved,
gisp hvad gør vi...

Fra : lh

Dato : 26-11-07 16:31

> Så har I et problem, hvad med når I er ude at handle, indkøbskurve,
> indkøbsvogne, mælkekartoner osv. osv. alt sammen noget andre har rørt ved,
> gisp hvad gør vi...

Det har du da fuldstændig ret i, men jeg vil stadig holde fast ved at det
er noget griseri at folk ikke vasker hænder efter toiletbesøg, så kald mig
sippet eller hvad ved jeg. Jeg forlader aldrig et toilet uden at have vasket
mine hænder, gør du det?

lh

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 26-11-07 16:42

On Mon, 26 Nov 2007 16:31:01 +0100, lh wrote:

> [...]
> sippet eller hvad ved jeg. Jeg forlader aldrig et toilet uden at have vasket

Det var nu heller ikke det diskutionen gik på, men jo det er noget svineri,
og nej jeg forlader ikke det lille hus uden at vaske hænder, men husker du
at gøre det når du har kløet dig i hovedbunden, kløet dig i næsen eller
øret osv. det er nemlig lige så ulækkert.

Fra : lh

Dato : 26-11-07 17:28

> [...]
> at gøre det når du har kløet dig i hovedbunden, kløet dig i næsen eller
> øret osv. det er nemlig lige så ulækkert.

Jeg kan kun sige jeg mener selv jeg har en meget god hygiejne omkring min
person. Jeg vasker faktisk hænder ret tit og i det hele taget holder rent
omkring mig, mit hjem og ja, det gør de fleste mennesker vel generelt -
håber jeg da.

lh

Fra : Lyrik

Dato : 26-11-07 20:26

Den 26.11.2007 kl. 16:31 skrev lh <com@comhere.dk>:

Jeg forlader aldrig et toilet uden at have
> vasket
> mine hænder, gør du det?
Næh! Og jeg renser også mine negle med en neglebørste.
Det er ufatteligt så mange mennesker der går rundt med uhumskheder under
neglene. Samtidig er neglebørsterne så godt som forsvundet fra håndvaskene.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-11-07 22:33

> neglene. Samtidig er neglebørsterne så godt som forsvundet fra
> håndvaskene.

Fordi de ligger og bliver ulækre bakterie/skidtbomber?

Mvh Maria

Fra : Lyrik

Dato : 28-11-07 00:13

Den 26.11.2007 kl. 22:33 skrev Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk>:

> Fordi de ligger og bliver ulækre bakterie/skidtbomber?
>
> Mvh Maria
MÃ¥ske,- men det er ingen undskyldning for ikke at have en af slagsen.
Tandbørster ligger også og bliver ulækre, og rygbørster. Bliver de ulækre
så køber man en fin ny frisk børste. Jeg kan forsikre dig for at der er
forskel på negle der er vasket med børste og negle med "kongens jord
under."
Børsten bliver jo vasket ved hvert brug.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : lh

Dato : 28-11-07 06:27

"Lyrik" <lyrik@fupheaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t2g34ajfeqzwsk@macintosh.local...

> [...]
> forskel på negle der er vasket med børste og negle med "kongens jord
> under."
> Børsten bliver jo vasket ved hvert brug.

Min opvaskebørste kommer dagligt med en tur i opvaskemaskinen. Min
tandbørste og neglebørste får enten en gang kogende vand eller bliver sat i
en skål med en rensetablet. Så hvis man vil kan man faktisk godt tænke lidt
over disse bakterierbomber også og gøre lidt ved det.

lh

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-11-07 10:25

On Wed, 28 Nov 2007 06:27:13 +0100, "lh" <com@comhere.dk> wrote:

> [...]
>en skål med en rensetablet. Så hvis man vil kan man faktisk godt tænke lidt
>over disse bakterierbomber også og gøre lidt ved det.

Ufatteligt at verden er ved at være overbefolket
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-11-07 10:17

On Mon, 26 Nov 2007 20:26:10 +0100, Lyrik <lyrik@fupheaven.dk>
wrote:
Klip
>Næh! Og jeg renser også mine negle med en neglebørste.
>Det er ufatteligt så mange mennesker der går rundt med uhumskheder under
>neglene. Samtidig er neglebørsterne så godt som forsvundet fra håndvaskene.

Gik papiret i stykker ?

Fra : Lyrik

Dato : 28-11-07 00:11

Den 27.11.2007 kl. 10:16 skrev Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid>:

> On Mon, 26 Nov 2007 20:26:10 +0100, Lyrik <lyrik@fupheaven.dk>
> wrote:
> Klip
>
> Gik papiret i stykker ?
Du mener at du aldrig har været ude for uheld i den retning-hykler!))

Kig ned på dine negle! Er det 10 helt lyse halvgennemsigtige "hornspejl"??
)) kan du se hvad jeg mener??))

Næh! Men jeg har arbejdet med gamle mennesker og det er ikke for folk med
svage nerver. De har ofte et lag ægte brun lort siddende under deres
negle-og deres håndvaske brillierer ved manglende neglebørster.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : ben9

Dato : 26-11-07 22:38

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er noget griseri at folk ikke vasker hænder efter toiletbesøg, så kald mig
> sippet eller hvad ved jeg. Jeg forlader aldrig et toilet uden at have

igen enig - at tørre sig i røven og få lort på fingrene og hist og pist og
alle vegne og den der var på toilettet inden har osse rørt hist og pist og
alle vegne......

...... gu ve hvor meget pølle der sidder på landets samlede bestand af
bukseknapper.....

nå, men dem der ikke vasker hænder efter toiletbesøg er nogle ulækre svin -
det er sku for bondsk og er noget der hører fortiden til.

men ellers skal man da passe på ikke at bli for hys.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-11-07 12:38

> [...]
> er noget griseri at folk ikke vasker hænder efter toiletbesøg, så kald mig
> sippet eller hvad ved jeg. Jeg forlader aldrig et toilet uden at have

Set med andre øjne... Ved at undlade dette, har du kun dine egne bakterier
med dig.
Ved at gøre det, også, alle de andre's, som har vasket hænderne før dig.
For de har alle rørt batteriet, før og efter håndvask.

M.V.H....Benny..

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 18:49

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ved at gøre det, også, alle de andre's, som har vasket hænderne før dig.
> For de har alle rørt batteriet, før og efter håndvask.

du rører ved den pointe at det at vaske hænder på et offentligt toilet let
kan medføre et slemt maveonde....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-11-07 09:45

"ben9" <dont.filter@me> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> du rører ved den pointe at det at vaske hænder på et offentligt toilet let
> kan medføre et slemt maveonde....

Man skal jo altså også lige huske.... At man skal altså være syg, for at
smitte nogen.
Det er jo altså, hvis man er rask, nu heller ikke bagdelen på folk, der er
den farlige del.
Husker man en undersøgelse, hvor det blev bevist, at en tandbørste, der stod
i et tandkrus, på et badeværelse, med toilet, ikke indeholdt stort flere
bakterier, end den, som havde været opbevaret i et pengeskab, 10 meter fra
badeværelset, og end ikke var pakket ud af den originale emballage.
Vi skal jo måske også tænke på, at de seneste store udbrud af Roskilde syge,
på intet mindre end to hospitaler, kom fra frosne Polske hindbær, som havde
været oversvømmet med kloakvand, medens de stadig sad på busken.

Okay, første tilfælde, kunne vi nok ikke have undgået.... Men tilfælde
nummer to, var helt klart, en økonoma, som havde sovet i timen, og ikke fået
fjernet de smittede hindbær fra fryseren.... For der var jo udsendt varsel
om, at de var forurenede. Pudsigt nok, er man gået mere op i, at finde kød,
der var for gammelt, end i at få fjernet de varer, man vidste, der var
forurenede. Det skægge er så.... At ingen, af de fundne varer, som var for
gamle, har på nogen måder været farlige at spise.... Heller ikke, selv om
der blev fundet samlemuffer og ledningsstykker i en pose rejer, så var de
stadig, fuldt forsvarlige at spise.... Det kunne måske, være ulækkert at
tænke på, men ikke, på nogen måder farligt.
Hvorfor lægge så mange kræfter ind, på at finde, noget for gammelt kød, når
man end ikke gider, fjerne dem fra fryseren, som man ved, svagelige folk kan
dø af.

M.V.H....Benny..

Fra : ben9

Dato : 26-11-07 22:34

> [...]
> kunde UDEN at vaske fingre. Til et vist punkt vil jeg give dktekno ret,
> det er altså noget svineri når man har så dårlig en håndhygiejne.

100 pct enig i det du sir, men måske luvi var lidt ironisk.

"det er lorten der sætter maden på bordet"

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-11-07 04:11

On Mon, 26 Nov 2007 22:33:40 +0100, ben9 wrote:

> "lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> 100 pct enig i det du sir, men måske luvi var lidt ironisk.

;)

> "det er lorten der sætter maden på bordet"

Jeps.

Fra : ben9

Dato : 26-11-07 22:31

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Du aner ikke hvem der vasker hvad, det du laver maden af er produceret på
> en fabrik, så du ved ikke hvor forurenet det er.

han sku få sig et job på en fødevarevirksomhed og blive anorektiker eller
jordnær.......

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-11-07 04:12

On Mon, 26 Nov 2007 22:30:50 +0100, ben9 wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> han sku få sig et job på en fødevarevirksomhed og blive anorektiker eller
> jordnær.......

Så døde han af sult, det man ikke ser har man ikke ondt af, men det giver
sommetider tynd mave.

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 10:17

> Så døde han af sult, det man ikke ser har man ikke ondt af, men det giver
> [...]

jeg har noget familie der driver resstauration - de ka nogle sjove
historier...... velbekomme

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-11-07 10:44

On Tue, 27 Nov 2007 10:16:53 +0100, ben9 wrote:

> jeg har noget familie der driver resstauration - de ka nogle sjove
> historier...... velbekomme

Det der sker i div. køkkener, er ikke for sarte sjæle.

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 18:46

> Det der sker i div. køkkener, er ikke for sarte sjæle.

se nu f ex kokken i Pløresødal-lejren der altid ryger ind over gryderne

Fra : ben9

Dato : 26-11-07 22:30

> Tænk på den mad du spiser, den har andre mennesker rørt ved, den luft du
> indånder er fuld af partikler af alle slags osv.
>
> Livet er farligt, man dør af det.

min hund fiser fordi den har ædt kallun - føj hvor det stænker......

.....lige ned i min lunger

så nu tar jeg en grøn cecil så al buthenen ka slå baktusserne ihjel

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-11-07 04:13

On Mon, 26 Nov 2007 22:29:30 +0100, ben9 wrote:

> min hund fiser fordi den har ædt kallun - føj hvor det stænker......
>
> ....lige ned i min lunger
>
> så nu tar jeg en grøn cecil så al buthenen ka slå baktusserne ihjel

Hundeprut er ikke rart.

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 10:19

> Hundeprut er ikke rart.

det er en grøn cecil til gengæld!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-11-07 10:45

On Tue, 27 Nov 2007 10:18:47 +0100, ben9 wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> det er en grøn cecil til gengæld!

Hvis valget er mellem pest eller kolera, så ja.

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 18:47

> Hvis valget er mellem pest eller kolera, så ja.
>
> --
> Send de autonome i arbejdslejr.
>
> Rent-A-Troll.

jeg føler mere glæde og nydelse ved at inhalere tobak en ved at inhalere
flatusser

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-11-07 12:18

On Tue, 27 Nov 2007 04:12:55 +0100, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>--
>Send de autonome i arbejdslejr.
>
>Rent-A-Troll.

Men ikke til køkkentjeneste

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-11-07 12:36

On Tue, 27 Nov 2007 12:17:57 +0100, Ebbe Hansen wrote:

> Men ikke til køkkentjeneste

Nej, du har ret

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-11-07 12:39

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Hundeprut er ikke rart.

Men meget naturlig, og ikke let at vaske

M.V.H....Benny..

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-11-07 12:53

On Tue, 27 Nov 2007 12:39:12 +0100, Benny Mortensen wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Men meget naturlig, og ikke let at vaske

Hvis vask er nødvendigt, så må det betegnes som en våd prut