Virus og bakterier
Fra : lh

Dato : 26-11-07 07:17

Der har kørt meget i radioen om hvor smittefarlig en julefrokost bla kan
være hvis nogen har et maveonde i selskabet eller blandt personale.
Bakterier dræbes ved varme, gør virus ikke det?

lh

Fra : dktekno

Dato : 26-11-07 11:02

"lh" <com@comhere.dk> wrote in message
> Der har kørt meget i radioen om hvor smittefarlig en julefrokost bla kan
> være hvis nogen har et maveonde i selskabet eller blandt personale.
> Bakterier dræbes ved varme, gør virus ikke det?

Jo, men det lræver varme over længere tid.
Hvis maden er varm når du tager det ud af ovnen, og placerer det på bordet,
så så køles maden af ret hurtigt, og kommer på en temperatur på under 60
grader. Hvis nogen så rører ved maden når den er under de 60 grader, så
påfører de maden mikroorganismer som ikke dræbes.

Derfor er det vigtigt, at der er redskaber til at tage maden med.

Jeg spiser f.eks. aldrig brød til f.eks. suppe til fester, fordi nogen har
rørt ved brødet efter det er kommet ud af ovnen. Samtidig har folk taget
brødet fra brødkurven med deres bare hænder, og de kan derigennem også have
rørt noget af det andet brød som jeg skal tage, selvom de primært har rakt
ud efter det brød de selv skulle have.

Fra : Hansen

Dato : 26-11-07 13:45

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> have
> rørt noget af det andet brød som jeg skal tage, selvom de primært har rakt

Hvor ofte er du syg af maveinfektion?

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 10:22

"Hansen" <hansen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor ofte er du syg af maveinfektion?

det virker mere som om dktekno ikke er mavesyg, men sygeligt optaget af at
undgå baktusser

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 10:21

> [...]
> have
> rørt noget af det andet brød som jeg skal tage, selvom de primært har rakt

er du ikke lidt tvangspræget.....

vasker du osse hænder med en skuresvamt 40 gange efter at du har været ude
at skide?

Fra : lh

Dato : 27-11-07 11:53

"ben9" <dont.filter@me> skrev i en meddelelse

> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> er du ikke lidt tvangspræget.....
>
> vasker du osse hænder med en skuresvamt 40 gange efter at du har været ude
> at skide?

Hallo du, hvis du tidligere har fuldt med her, så burde du vide at dktekno
faktisk er syg, noget han selv åbenlyst har fortalt om. Jeg er klar over det
med svampen der hentyder du til den mand vi følger i tv - husker ikke navnet
på programmet - men kan du ikke forstå at de mennesker er syge. OCD er
faktisk en sygdom og det skal du ikke gør grin med eller håne de mennesker.
De kan ikke selv gøre for det.
Til gengæld har jeg ikke meget til overs for de mennesker der ikke kan
acceptere og forstå de mennesker der er syge.

lh

Fra : Hansen

Dato : 27-11-07 18:03

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> "ben9" <dont.filter@me> skrev i en meddelelse

> Hallo du, hvis du tidligere har fuldt med her, så burde du vide at dktekno
> faktisk er syg, noget han selv åbenlyst har fortalt om.

Og se, det er så den viden jeg har. Det er derfor jeg spørger dktekno om
hvor ofte han er syg af maveinfektioner. Det er nemlig den bedste måde at
"behandle" det på - en slags kognitiv terapi: Ved at GØRE det man er bange
for og derefter indse at der ikke skete noget ved det. Jeg vil nemlig gerne
fortælle dktekno, at jeg, som har levet ca. et halvt hundrede år, måske har
haft en maveinfektion 2-3 gange og aldrig særligt slemt. Jeg giver hånd til
folk, jeg kysser min ægtefælle, jeg spiser de boller/kager som mine kolleger
har bagt derhjemme, jeg spiser de rundstykker på arbejde som en af
kollegerne har været så venlig at skære over allesammen = rørt ved dem alle,
og jeg sidder i store forsamlinger til kurser og møder.

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 18:54

jamen, så var spørgsmålet jo nok ikke så irrelevant endda......

for i så fald er det nok ikke desinfektion men måske terapi der skal til....

Fra : ben9

Dato : 27-11-07 18:58

"lh" <com@comhere.dk> skrev i

> [...]
> navnet på programmet - men kan du ikke forstå at de mennesker er syge. OCD
> er faktisk en sygdom og det skal du ikke gør grin med eller håne de

Nånå - gør jeg da det

> De kan ikke selv gøre for det.
> Til gengæld har jeg ikke meget til overs for de mennesker der ikke kan
> acceptere og forstå de mennesker der er syge.

se mit andet indlæg om rodalon eller terapi

Fra : lh

Dato : 27-11-07 19:30

"ben9" <dont.filter@me> skrev i en meddelelse

> "lh" <com@comhere.dk> skrev i

> Nånå - gør jeg da det

> se mit andet indlæg om rodalon eller terapi

Og læs du de andre indlæg fra dktekno hvor han faktisk fortæller om hvad han
fejler. Han ER i behandling og får hjælp, men er vist mere syg end rodalon
og terapi alene hjælper på.

lh