Spm. om newsmeddelelser i Thunderbird
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-11-07 01:06

Davs allesammen.

Jeg har problemer med min OE (den kører fast og vil intet, også efter
geninstallation...), og derfor har jeg hentet Mozilla Thunderbird, som
jeg bruger til mail og news i stedet.
Der er dog en ting som undrer mig:
Når jeg læser news i denne gruppe, bliver meddelelserne vist som i OE,
og svarene ligeledes - altså i et "sti-træ".
I de andre grupper jeg abonnerer på, bliver meddelelserne og svarene
dertil ikke vist sådan, men enkeltvis, uden den store orden.

Det må kunne indstilles så meddelelserne bliver vist i et "træ", og ikke
enkeltvis, da det er snotforvirrende at holde styr på alle meddelelserne
på den måde uden orden og system - men hvor pokker indstiller man det i
Thunderbird?
Jeg synes at jeg har rodet det meste igennem uden det store held.

På forhånd tak for enhver hjælp.

Venlig hilsen

Aragorn.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-11-07 01:07

Aragorn Elessar skrev:
> [...]
> Thunderbird?
> Jeg synes at jeg har rodet det meste igennem uden det store held.

Never mind, jeg har lige fundet ud af det...*gnæk*

Venlig hilsen

Aragorn...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-11-07 09:06

Aragorn Elessar wrote:
> Never mind, jeg har lige fundet ud af det...*gnæk*

Og så er det at du fortæller andre hvordan du gjorde!

Jesper Poulsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-11-07 15:09

Jesper Poulsen skrev:

> Og så er det at du fortæller andre hvordan du gjorde!

Altså:
Man har tre vinduer, når man åbner Thunderbird.
Et med oversigtslisten over ens samlede mapper i Thunderbird.
Et med listen over samtlige meddelelser i newsgruppen.
Et med indholdet af meddelelsen, man har markeret i vinduet med samtlige
meddelelser i newsgruppen.
Med? 'Gos? Godt så!
I det vindue hvor man har listen over alle meddelelserne i newsgruppen,
er der sådan en grå linie øverst med nogle små knapagtige fætre på, med
små symboler på.

Klik en gang på den knap med en krøllet linieagtig dims på - den sidder
længst til venstre - en gang, og Thunderbird ordner meddelelserne i
omvendt orden og med sådan nogle mappeagtige ting, således at man får
meddelelserne så de er til at folde ud, i stedet for at man skal læse
og/eller gennemgå hele listen meddelelse for meddelelse, for at finde
dem man vil læse.

Klik en gang mere på den der knap med den krøllede, linieagtige dims, og
meddelelserne kommer i den rigtige rækkefølge med de nyeste ordnet
øverst i vinduet, således at man kan læse dem fra en ende af, hvis man vil.

Nu skal jeg bare hitte ud af, hvordan man får den til at ordne mapperne
på den måde, UDEN at den åbner alle mapperne på een gang - det er
skideirriterende.

Og så skal jeg lige have hittet ud af, hvordan jeg får den til at vise
de samme meddelelser som ulæste (altså med fed skrift), selv om jeg har
læst nogle af meddelelserne i forvejen, sådan at det oprindelige første
indlæg igen bliver vist med fed, når der kommer nye poster i den samme tråd.

Hjalp det?

Venlig hilsen

Aragorn.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-11-07 15:28

Aragorn Elessar wrote:

> Hjalp det?

Det hjælper sikkert folk med lign. problemstillinger. Det er almindelig
god netikette at man fortæller hvordan man løste sit eget problem.

Jesper Poulsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-11-07 15:30

Jesper Poulsen skrev:

> Det hjælper sikkert folk med lign. problemstillinger. Det er almindelig
> god netikette at man fortæller hvordan man løste sit eget problem.

Okay - det er så feset forbi min snude i de 5-6 år, jeg har skrevet i
grupperne. Men jeg kan da godt se logikken i det, så det er hermed taget
til efterretning.

Venlig hilsen

Aragorn.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-11-07 15:43

Aragorn Elessar wrote:

> Okay - det er så feset forbi min snude i de 5-6 år, jeg har skrevet i

Jeg mente nok at du var gammel i gårde

> grupperne. Men jeg kan da godt se logikken i det, så det er hermed taget
> til efterretning.

I dk.edb.system.unix er der folk der kan holde liv i deres egne tråde,
fordi de hele tiden kommer nærmere en løsning. Jeg har også haft sådanne
tråde

Jesper Poulsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-12-07 10:33

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg mente nok at du var gammel i gårde

> I dk.edb.system.unix er der folk der kan holde liv i deres egne tråde,
> fordi de hele tiden kommer nærmere en løsning. Jeg har også haft sådanne
> tråde

Eksisterer Unix stadig??? *glor måbende*

Venlig hilsen

Aragorn.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-12-07 10:40

Aragorn Elessar skrev:

>Eksisterer Unix stadig??? *glor måbende*

Linux debatteres også i den gruppe.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 01-12-07 10:40

Aragorn Elessar wrote:

> Eksisterer Unix stadig??? *glor måbende*

Der er også stadig nogen, der leger med C64 ...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-07 11:46

Aragorn Elessar skrev:

> Eksisterer Unix stadig??? *glor måbende*

Hvorfor undrer du dig over det? Hvilke konkurrerende
styresystemer findes der til mainframes, og har de vundet
markedsandele for nylig?

Og så har jeg ikke nævnt Linux.

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-12-07 00:34

Aragorn Elessar wrote:

> Eksisterer Unix stadig??? *glor måbende*

Har du aldrig hørt om Mac OS X?

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-07 15:45

Den 28-11-07 15.08 skrev Aragorn Elessar følgende:

> [...]
> indlæg igen bliver vist med fed, når der kommer nye poster i den samme tråd.

Er det ikke nok med understregningen? Hvis du laver det til fed, kan det
jo være svært at se, om det første indlæg er ulæst, eller om der blot er
et ulæst indlæg senere i tråden. Et alternativ er at lave teksten i en
anden farve.

Prøv at tjekke denne tråd:
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.mail+news/browse_thread/thread/bb29bee2be78006e/858d79323846b950
Samme link i kort form, hvis ovenstående ombrydes:
http://tinyurl.com/2njlfl

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-12-07 10:33

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Samme link i kort form, hvis ovenstående ombrydes:

Takker og kikker.

Venlig hilsen

Aragorn.