Vis billeder i Thunderbird
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-11-07 21:40

Efter den seneste opdatering er funktionen
Vis billeder forsvundet fra Thunderbirds
meddelelsesrude. Der må da være et eller
andet sted hvor man kan vælge billeder i
meddelelsesruden til og fra?

Og fra forrige opdatering er muligheden
for at opdatere en bestemt e-mail konto
via et højreklik forsvundet.

Jeg er ved at være en smule træt af
disse små ændringer fra den ene
decimalversion til den anden i såvel
Firefox som Thunderbird. Meget kan sige
om Microsofts programmer, men de er
uforanderligt ringe i årevis.

Så måske...?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Holst

Dato : 21-11-07 21:55

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Efter den seneste opdatering er funktionen
> Vis billeder forsvundet fra Thunderbirds
> meddelelsesrude. Der må da være et eller
> andet sted hvor man kan vælge billeder i
> meddelelsesruden til og fra?

Ja, hos mig er der ikke sket nogen ændring desangående.

Men det ser ud til, at hvis du sætter mail.inline_attachment til true,
så kan du slå det til (jeg kan i hvert fald slå det fra med false og
tilbage igen med true).

> Jeg er ved at være en smule træt af
> [...]

Tjah ... jeg må indrømme, at jeg ikke oplever sådanne problemer med
Thunderbird. Eller Firefox for den sags skyld.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 07:32

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Jeg er ved at være en smule træt af
> disse små ændringer fra den ene
> decimalversion til den anden i såvel

Under about:config kan du pille i alt. Måske er der en tumling der har
sat nogle parametre anderledes ved compiling af den seneste
opdateringspakke. Indstillingerne er der stadig, så det er bare at finde
dem og ændre dem.

> om Microsofts programmer, men de er
> uforanderligt ringe i årevis.

Programmer fra Mozilla kan konfigureres og skræddersyes i det uendelige

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-07 11:44

Jesper Poulsen skrev:

> [...]
> dem og ændre dem.

> Programmer fra Mozilla kan konfigureres og skræddersyes i det uendelige

Ja, det har jeg nu opdaget. Men det er jo lissom ikke
det jeg har lyst til at bruge min tid til.

Holsts forslag om inline image attachments
har jeg forsøgt uden held - har du et mere
konkret forslag til hvilken egenskab det
lige er der skal ændres?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Holst

Dato : 22-11-07 12:11

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Holsts forslag om inline image attachments
> har jeg forsøgt uden held - har du et mere
> konkret forslag til hvilken egenskab det
> lige er der skal ændres?

Underligt. Med mail.inline_attachment kan jeg netop slå visningen af
billeder i meddelelserne til og fra.

Har du prøvet at ændre indstillingen til true, lukke Thunderbird ned,
åbne Thunderbird igen, tjekke at indstillingen stadig er true - og så
til sidst tjekke, at den vitterlig kan vise billeder?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-07 16:51

Holst skrev:

> Underligt. Med mail.inline_attachment kan jeg netop slå visningen af
> billeder i meddelelserne til og fra.
>
> Har du prøvet at ændre indstillingen til true,
Ja
lukke Thunderbird ned,
Ja
> åbne Thunderbird igen,
Ja
tjekke at indstillingen stadig er true -
Ja
og så
> til sidst tjekke, at den vitterlig kan vise billeder?
Ja - Nej!

Plus genstart af PC'en.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-07 17:00

Og PS:

Jeg skal måske være lidt mere præcis med
hvad problemet er: Når jeg åbner et e-mail nyhedsbrev
fra for eksempel PC World eller TDC vises de
indlejrede billeder i e-mailen som små firkanter,
som hvis man kiggede på en hjemmeside med
forkerte stier til billederne. Derimod
vises (eksempel PC Worlds sidehoved) hvad
jeg formoder er et baggrundsbillede.

Og jeg kan ikke frigøre mig fra tanken om, at det
er en eller anden let tilgængelig indstilling,
som jeg bare ikke kan få øje på.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Holst

Dato : 22-11-07 17:20

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> jeg formoder er et baggrundsbillede.
>
> Og jeg kan ikke frigøre mig fra tanken om, at det
> er en eller anden let tilgængelig indstilling,

Det er altså ikke et billede vedhæftet en mail eller lignende, der er
problemet, f.eks. hvis nu din kammerat sender dig et billede af hans nye
dyt.

Det er derimod billeder og grafik i HTML-mails?

I så fald er det nok en anden indstilling. Jeg ved ikke lige hvilken,
men prøv at gå dem igennem og se, om der er en, som har et godt sigende
navn, der kunne passe på problemet.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-07 19:03

Den 22-11-07 16.59 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> Jeg skal måske være lidt mere præcis med
> hvad problemet er: Når jeg åbner et e-mail nyhedsbrev
> fra for eksempel PC World eller TDC vises de
> indlejrede billeder i e-mailen som små firkanter,

Aha, det er spambeskyttelsen, der er i spil. Jeg har ikke lige tjek på,
hvordan den slås fra, men det er nu nok heller ikke en god ide. Den
nemmeste løsning er at tilføje afsenderne af de pågældende mails i din
adressebog, så blokeres billederne ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-07 22:56

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> nemmeste løsning er at tilføje afsenderne af de pågældende mails i din
> adressebog, så blokeres billederne ikke.

Det forstår jeg ikke - en spam er vel en spam,
uanset om der billeder i meddelelsen eller ej.

Men nu husker jeg, at jeg før opgraderingen
havde et link i programmets krom, hvor der stod
Vis billederne og hvis jeg så var interesseret kunne
jeg klikke der og straks få billederne vist

Det link er forsvundet. Jeg har fjernet al spambeskyttelse
og sikre mig at både tdc og PC World og Aldi og forbrug.dk
osv står i min adresseliste. Intet hjælper.

Thunderbird.versionen er version 2.0.0.9 build 20071031
Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-07 00:48

Den 22-11-07 22.56 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> Det forstår jeg ikke - en spam er vel en spam,
> uanset om der billeder i meddelelsen eller ej.

Det er for at stoppe "bugs", hvor billedet ligger på afsenderens server.
Ved at indsætte en kode i linket til billedet kan afsendere se, om den
pågældende mail er blevet læst - hvis altså billedet ikke var blevet
blokeret.

> Men nu husker jeg, at jeg før opgraderingen
> havde et link i programmets krom, hvor der stod
> Vis billederne og hvis jeg så var interesseret kunne
> jeg klikke der og straks få billederne vist

Jeg ved ikke lige, hvordan du får den linje frem igen. Du kan sagtens
fjerne beskyttelsen, hvis du mener, du ikke har brug for den:
Menupunktet Funktioner => Indstillinger => Avanceret => knappen
Konfigurations redigering => i feltet ud for Filter, skriv: remote_i =>
Dobbeltklik på den viste linje, så der kommer til at stå false under
værdi => luk vinduet.

Jeg vil dog stadig anbefale den tidligere angivne løsning i stedet: at
optage de pågældende nyhedsbreves mailadresser i din adressebog.

> Det link er forsvundet. Jeg har fjernet al spambeskyttelse
> og sikre mig at både tdc og PC World og Aldi og forbrug.dk
> osv står i min adresseliste. Intet hjælper.

Er det de rigtige mailadresser, du har angivet? Det skal være dem, der
bruges som afsender i nyhedsmailene. Måske du lige skal sætte et
flueben. Find det pågældende kort i adressebogen, rediger kortet, og
sørg for, at der er flueben ud for Tillad eksterne billeder i
HTML-meddelelser.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-11-07 17:12

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> Konfigurations redigering => i feltet ud for Filter, skriv: remote_i =>
> Dobbeltklik på den viste linje, så der kommer til at stå false under

??? jeg kan finde filter.dit og filter.dat men ikke
noget felt, der hedder Filter

Til gengæld kan jeg finde en filter-linje
hvor der står spam assassin selvom jeg helt bevidst
har valg "Ikke at stole på serverbaseret Spam-filtrering".

> Jeg vil dog stadig anbefale den tidligere angivne løsning i stedet: at
> optage de pågældende nyhedsbreves mailadresser i din adressebog.

Jamen det har gjort, kontrolleret gentagne gange og
der sker ikke en dyt. Eksempel noreply@maillist.idg.dk

> [...]
> flueben. Find det pågældende kort i adressebogen, rediger kortet, og
> sørg for, at der er flueben ud for Tillad eksterne billeder i

Jeg kommer godt nok noget rundt i maskineriet.
Og selv om den der er ny for mig - den må jo
tidligere have været afmærket som standard -
er det også no-go også efter at have lukket
Thunderbird helt ned.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-07 17:54

Den 23-11-07 17.11 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> [...]
> hvor der står spam assassin selvom jeg helt bevidst
> har valg "Ikke at stole på serverbaseret Spam-filtrering".

Du kigger vist det forkerte sted. Prøv at tjekke ovenstående igen - læg
mærke til, at det er "Indstillinger", og ikke "Kontoindstillinger".

Konfigurationsvinduet svarer til det, du finder i Firefox via
about:config. Du kan se et billede af det her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-avancerede.html

> Jeg kommer godt nok noget rundt i maskineriet.
> Og selv om den der er ny for mig - den må jo
> tidligere have været afmærket som standard -
> er det også no-go også efter at have lukket
> Thunderbird helt ned.

Jeg har lige selv afprøvet det med et nyhedsbrev, og her virker det helt
fint, efter jeg har sat flueben.

Jeg har dog slået spamfilter til i kontoindstillingerne, hvis ellers det
kan gøre nogen forskel.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-11-07 18:01

Kim Ludvigsen wrote:

> Konfigurationsvinduet svarer til det, du finder i Firefox via
> about:config. Du kan se et billede af det her:

Der findes et addon der hedder "About Config" som giver et shortcut-ikon
til about:config

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-11-07 23:21

Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]
> Vis billeder forsvundet fra Thunderbirds
> meddelelsesrude. Der må da være et eller
> andet sted hvor man kan vælge billeder i

Det var en fejl 40!

Undskyld ulejligheden. Næste gang jeg
spørger om nogetsomhelst, vær så venlig
at fortælle mig det mest indlysende