Ny dyne?
Fra : Connie Toft

Dato : 24-11-07 15:46

Jeg prøver at spørge her i gruppen.
Er ved at kigge på nye dyner...huha er snart helt rundtosset.
Sværmer måske lidt til TempraKON, nogen der har erfaring med disse
dyner. Kan se at der findes flere modeller, nogen kun med fiberdun og
andre med andedun/fjer. Hvad er godt for hvad?

Connie

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-11-07 02:56

Connie Toft wrote:
> [...]
> dyner. Kan se at der findes flere modeller, nogen kun med fiberdun og
> andre med andedun/fjer. Hvad er godt for hvad?

jeg har en tempra kon hovedpude - wow - det er simpelthen den bedste bude
jeg har haft nogen sinde...
fiberdun er som regel for folk der er ekstremt allergiske - og der er vist
også noget med at de er anderledes at vaske end rigtige dun dyner..
det er vist noget med at selvom en f.eks. andedundyne er testet af astma og
allergiforbundet så er der nogle allergikere der alligevel ikke tåler dem...

pga. astma har jeg selv i mange år sovet med fiberdyne...

men det der med temperatur-reguleringen virker i hvert fald... bare man
husker at vende den rigtige side mod hovedet...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-07 23:31

> det er vist noget med at selvom en f.eks. andedundyne er testet af astma
> og allergiforbundet så er der nogle allergikere der alligevel ikke tåler
> dem...

Ting bliver ikke testet af Astma og allergiforbundet. Det bliver deklareret
i samarbejde med dem - det garanterer kun at den lille seddel på dynen eller
beskrivelse på pakken er korrekt udfyldt.

Mvh Maria

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 27-11-07 16:51

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> deklareret i samarbejde med dem - det garanterer kun at den lille
> seddel på dynen eller beskrivelse på pakken er korrekt udfyldt.

nå ok... men vil du dermed sige at der står "deklareret i samarbejde med
astma og allergiforbundet" på produkter der er allergifremkaldende?? nok
ikke vel...?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-11-07 17:56

> nå ok... men vil du dermed sige at der står "deklareret i samarbejde med
> astma og allergiforbundet" på produkter der er allergifremkaldende?? nok
> ikke vel...?

Nej, især ikke da det er forbudt at bruge allergifremkaldende stoffer. Det
skilt er ikke de penge værd, producenten betaler for det - og ja, de skal
betale for at få stemplet. Hvor troværdigt er det lige?

Mvh Maria

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 27-11-07 18:58

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> stoffer. Det skilt er ikke de penge værd, producenten betaler for det
> - og ja, de skal betale for at få stemplet. Hvor troværdigt er det

du ved naturligvis bedre kan jeg forstå...
korrekser du også lægen når han stiller diagnose?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-11-07 20:33

> du ved naturligvis bedre kan jeg forstå...

Nja, det er nu ikke kun mig. Det har været i pressen adskillige gange.

> korrekser du også lægen når han stiller diagnose?

Næ, hvorfor skulle jeg det? Han ved jo bedre end jeg gør.

Mvh Maria

Fra : Lyrik

Dato : 25-11-07 12:37

Den 24.11.2007 kl. 15:45 skrev Connie Toft <ct-hl@mail.dk>:

> [...]
> dyner. Kan se at der findes flere modeller, nogen kun med fiberdun og
> andre med andedun/fjer. Hvad er godt for hvad?

Er det et spørgsmål om en god dyne. eller er det et spørgsmål om en
hyperallergiker der søger en mulig brugbar dyne?-Tjaa hvorfor jeg siger
det er fordi alt omkring dyne er gået fra en komfortabel dyne og til et
allergimiddel.

Nu glemmer jeg alt om allergi og tænker dyne.

Så er mit absolutte råd at du investerer i en dundyne! Så let og fyldig
som muligt. Ingen syntetdyne!
Sådan en let, fyldig, kølig naturdyne er en luksus der forsøder enhver
nattesøvn. Dens luftighed er helt anderledes end en fjerdyne der
efterhånden bliver tungere og tungere, for tilsidst at ende op som et vår
fuld af døde kyllinger!-Adv!

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-11-07 17:39

Lyrik wrote:

> Nu glemmer jeg alt om allergi og tænker dyne.

og hvad nytter det at glemme alt om allergi - hvis man (måske) vågner om
morgnen og ikke kan trække vejret...?

Fra : Connie Toft

Dato : 27-11-07 21:30

Nu er hverken min mand eller jeg allergikere, men mangler en
dyne. Så om det er fiber eller ej, er vist et fedt. Men syntes
det lyder lidt interessant med disse dyner, som selv kan
regulere temperaturen.
Kan se at Jysk lige nu har tilbud på et par stykker, så de skal
nok lige tjekkes.

tak for jers svar.