Køreforbud, blodprop i hjernen
Fra : pensionisten

Dato : 23-11-07 08:49

Efter at have fået en meget lille blodprop i hjernen har lægerne på
sygehuset givet mig forbud mod at køre bil i 3 mdr.
Jeg er faktisk rigtig godt træt af dette.
De har sagt til mig at jeg ikke har større risiko for at få en ny
blodprop end andre på 65 år (får forskellig medicin for at undgå nye
propper). Krans pulsåren er Ultralyd skannet og jeg har årer som en 18
årig.
Hvordan kan man så tillade sig at forbyde mig at køre bil, jeg har
forsøgt at få en fornuftig forklaring, og det bedste de har at sige at
jeg har haft en prop og derfor medfører det aut. et forbud, men når jeg
så fortæller at de har sagt jeg ikke har osv… , så jeg må være mere
sikker end dem der aldrig har fået en, men får en i morgen som de ikke
ved, vil de ikke snakke mere.
Jeg har stadig kørekortet, den bliver ikke inddraget

fra
Jørgen

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 23-11-07 09:10

vær glad for at lægerne tager sig godt af dig og dit helbred og os andre.

Fra : pensionisten

Dato : 23-11-07 09:50

Stig Rasmussen skrev:
> vær glad for at lægerne tager sig godt af dig og dit helbred og os andre.
> "pensionisten" <oldboy@os.dk> skrev i en meddelelse

Ja det er så spørgsmålet om de gør Jeg har fået 2 fejl dianoser

den 1. var narkolepsi hvor jeg fik ordineret Amfetamin og den

2. Søvnapnø hvor de efter en ny undersøgelse måtte erkende at den første
var forkert.

ved proppen kunne man ikke finde noget på skanningen men jeg havde haft
en arm der sov i ca.15 sek. plus jeg trykke en ½ tast forkert på mobilen
fra
Jørgen

Fra : Peter

Dato : 23-11-07 13:26

> [...]
>
> ved proppen kunne man ikke finde noget på skanningen men jeg havde haft en
> arm der sov i ca.15 sek. plus jeg trykke en ½ tast forkert på mobilen

Hvis lægerne skønner, at du ikke må køre bil i 3 måneder, må der jo være en
grund.
Lægen kunne have inddraget dit kørekort, men anså dig for så ansvarsbevidst
et menneske, at han regnede med du ville overholde påbuddet.
Tænk på, hvordan du vil have det, hvis du trodser dette påbud, og kører
alligevel, og pludseligt får det skidt, mister herredømmet over bilen og
dræber et andet menneske.
Ville du kunne leve med det?

Peter

Fra : pensionisten

Dato : 23-11-07 18:24

Peter skrev:
> [...]
> Tænk på, hvordan du vil have det, hvis du trodser dette påbud, og kører
> alligevel, og pludseligt får det skidt, mister herredømmet over bilen og

Jeg kører ikke, men vil gerne have en fornuftig grund, og den har jeg
ikke fået, kun automatik.
Den diagnose son jeg har fået og en behandling kunne en sygeplejerske
have givet mig, men jeg savner den lægelig berømmelse

fra
Jørgen

Fra : peja

Dato : 23-11-07 20:21

"pensionisten" <oldboy@os.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kører ikke, men vil gerne have en fornuftig grund, og den har jeg ikke
> fået >

Det har du da fået - men fatter ikke at du pt er livsfarlig på gader og
stræder.

Og det du skriver og mener gør dig jo til en farlig mand. Desværre er alt
for mange gamle syge skyld i andre bliver invalide eller dø`r efter
ulykker.

Så en endnu mere opstramning er ønskelig - f. eks. NUL kørekort efter 65
år - ville måske redde mange liv.

SLUT med blød hat og cigar i biler

mvh
Pernille

Fra : pensionisten

Dato : 23-11-07 21:41

peja skrev:

> Så en endnu mere opstramning er ønskelig - f. eks. NUL kørekort efter 65
> år - ville måske redde mange liv.
>
> SLUT med blød hat og cigar i biler
>
> mvh
> Pernille

ja det er der jo lidt fornuft i, Lige akkurat det jeg sagde til lægen.

Men hvad med alle dem er lider af sukkesyge = insulin chok
Hvad med overvægtige de er i en udsat gruppe sammen med en masse andre
for ikke at tale om den mentalitet der er i samfundet i dag, aggressiv
kørsel , fartbøller og mange flere. Så er der ikke mange tilbage
fra
Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-11-07 21:46

> Så en endnu mere opstramning er ønskelig - f. eks. NUL kørekort efter 65
> år - ville måske redde mange liv.

Jeg tror faktisk at det ville have betydeligt større virkning hvis mænd
skulle op til en køreprøve både som 35-årig og som 45 årig. Så kunne de
(måske) lære at køre hensynsfuldt.
Og at man mistede kørekortet i 3 år efter 3. klip - og selvfølgelig, hvis
man har drukket og kører.

Mvh Maria

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-11-07 03:02

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> kunne de (måske) lære at køre hensynsfuldt.
> Og at man mistede kørekortet i 3 år efter 3. klip - og selvfølgelig,

så kan de jo passende tage kvinderne i hånden...
jeg nævner: lægger makeup, sms'er, kører usikkert/langsomt, bremser
pludseligt, kan ikke finde ud af at køre frem til strejerne i vejkryds,
ligger ude i venstre bane på motorvejen osv osv...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-07 17:00

> jeg nævner: lægger makeup, sms'er, kører usikkert/langsomt, bremser
> pludseligt, kan ikke finde ud af at køre frem til strejerne i vejkryds,
> ligger ude i venstre bane på motorvejen osv osv...

Det tror da pokker med den kørsel andre præsterer
Der er faktisk en gruppe mænd, der tror de er gode bilister, men som slet
ikke kender til hensyn, hastighedsgrænser eller betydningen af rødt lys - og
hvor bremselys betyder fingeren eller trusler så de kan vinde 5 meter
ekstra.

Mvh Maria

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-11-07 17:44

Maria Frederiksen wrote:

> Det tror da pokker med den kørsel andre præsterer

hvilket af ovenstående har noget at gøre med hvordan andre kører???
at du benægter ovenstående siger vist mere om dig...

> [...]
> slet ikke kender til hensyn, hastighedsgrænser eller betydningen af
> rødt lys - og hvor bremselys betyder fingeren eller trusler så de kan

jeg anser mig selv som en ret god bilist, men kunne aldrig drømme om
ovenstående - og fordømmer da også den slags idioter...
jeg har ikke sagt at man ikke skal respektere reglerne, men at ligge med 35
km/t i timen i en 50 km/t zone hvor der er "frit" foran er da til at blive
idiot af...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-07 23:27

> hvilket af ovenstående har noget at gøre med hvordan andre kører???
> at du benægter ovenstående siger vist mere om dig...

Nu kører jeg på køge-bugt hver dag, og jeg ser ingen kvinder, der lægger
make-up, men jeg ser mange, der kører langsomt , bremser pludseligt og
ligger i venstre side er motorvejen. Det gør mændene nu også, så der er
ingen kønsforskel at spore der. Men ser jeg nogen der kører i nødsporet, er
det ubetinget og altid en mand.

> jeg har ikke sagt at man ikke skal respektere reglerne, men at ligge med
> 35 km/t i timen i en 50 km/t zone hvor der er "frit" foran er da til at
> blive idiot af...

Det er da bedre end den 38-årige mand i en firhjulstrækker på gule plader,
der kører 70, fordi .......ja, hvorfor gør han egentlig det?

Mvh Maria

Fra : ben 9

Dato : 25-11-07 21:19

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev

> [...]
> og hvor bremselys betyder fingeren eller trusler så de kan vinde 5 meter

Prøv at skifte ordet "bilister" ud med "elskere".......

hehe

Fra : Peter

Dato : 23-11-07 23:02

"peja" <XXXXXX@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Så en endnu mere opstramning er ønskelig - f. eks. NUL kørekort efter 65
> år - ville måske redde mange liv.

Nu er det jo ikke de unge bilister på 65 år, der kører galt, men dem på
18-25, så måske var det mere relevant at udsætte alderen, hvor du kan
erhverve kørekort til 25 år.

Peter

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-11-07 03:00

Peter wrote:

> Nu er det jo ikke de unge bilister på 65 år, der kører galt, men dem
> på 18-25, så måske var det mere relevant at udsætte alderen, hvor du
> kan erhverve kørekort til 25 år.

ældre er ofte med til / skyld i farlige situationer...
kører for langsomt, bremser pludseligt ned, ser sig ikke for, langsom
reaktionsevne osv osv...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-07 17:03

> ældre er ofte med til / skyld i farlige situationer...
> kører for langsomt, bremser pludseligt ned, ser sig ikke for, langsom
> reaktionsevne osv osv...

Det er jeg så ikke enig i. Tvært imod er det de unge, der ikke er
opmærksomme på situationer længere fremme eller som mener at de har
førsteretten til at køre over - både for fuldt optrukket og for rødt lys -
fordi en anden bilist overholder hastighedsgrænserne og det røde lys.

Mvh Maria

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-11-07 17:41

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> førsteretten til at køre over - både for fuldt optrukket og for rødt
> lys - fordi en anden bilist overholder hastighedsgrænserne og det
ja sådanne unge findes der - men det er interessant at du kategorisk afviser
mine iagttagelser...
folk der kommer lallende ud på motorvejen med 70-80 km/t burde indkassere en
bøde med det samme... det er pissefarligt...!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-07 23:29

> folk der kommer lallende ud på motorvejen med 70-80 km/t burde indkassere
> en bøde med det samme... det er pissefarligt...!

Nej, det er den bedste fart. De kommer ud i inderste spor, hvor lastbilerne
og biler med hænger kører - og de kører sjovt nok 80 km/t. Måske skyldes
vores forskellige opfattelse at jeg normalt kører i Storkøbenhavn hvor der
er masser af trafik, mens du er jyde/fynbo?

Mvh Maria

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-11-07 20:12

pensionisten wrote:

> ved proppen kunne man ikke finde noget på skanningen men jeg havde
> haft en arm der sov i ca.15 sek. plus jeg trykke en ½ tast forkert på
> mobilen

CT eller MR?

Hvor lang tid efter proppen blev scanningerne foretaget?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : pensionisten

Dato : 23-11-07 21:46

Uffe Ravn skrev:

> CT eller MR?
>
> Hvor lang tid efter proppen blev scanningerne foretaget?
>
> Mvh. Uffe Ravn

CT dagen efter, og jeg har fået at vide at de måske kan se noget hvis
jeg bliver scannet senere, men det var ikke sikker, de fandt en anden ar
efter en prop der måske er 10 år gammel, som lægen overså selv om jeg
var ved lægen med symptomer som var ret så kraftige, Det er egen læge
ved at undersøge lidt om, da der ligger en ældre scanning på et hospital

fra
Jørgen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-11-07 22:59

pensionisten wrote:

> [...]
> ar efter en prop der måske er 10 år gammel, som lægen overså selv om
> jeg var ved lægen med symptomer som var ret så kraftige,

En CTscanning dagen efter en blodprop i hjernen, se oftest helt normal ud.
Efter en uge kan man se noget.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-11-07 20:23

pensionisten wrote:

> Efter at have fået en meget lille blodprop i hjernen har lægerne på
> sygehuset givet mig forbud mod at køre bil i 3 mdr.

Ja, det er sundhedsstyrelsens anbefalinger, er jeg blevet fortalt.

> Jeg er faktisk rigtig godt træt af dette.

Jeps, det er pisse træls bare at gå forbi bilen i 3 måneder.

> [...]
> jeg har haft en prop og derfor medfører det aut. et forbud, men når
> jeg så fortæller at de har sagt jeg ikke har osv… ,

En af forklaringerne er, at der faktisk godt kan gå lidt tid før man opdager
nogle af følgerne af en blodprop i hjernen.
For mig gik der f.eks 3 måneder før jeg fandt ud af at jeg ikke kunne
transponere et stykke musik.

Hvor længe er det siden du fik symptomerne?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : pensionisten

Dato : 23-11-07 21:55

Uffe Ravn skrev:

> [...]
> transponere et stykke musik.
>
> Hvor længe er det siden du fik symptomerne?

Har man haft en blodprop i hjernen og har svær forkalkning i
halspulsåren, er risikoen for en ny apopleksi høj - specielt de første
3-12 måneder, da de fleste nye tilfælde indtræder i denne periode.
Derfor tilbydes ofte en operation, hvor åreforkalkningen fjernes,
hvilket halverer risikoen for apopleksi.

Der findes ingen kalk i halspulsåren, så denne forklaring kan ikke bruges

Hvis proppen har været i højre hjerne er man ikke i stand til at
bedømme alvoren af proppen siges der også, men nu er det i venstre
halvdel, så det kan heller ikke bruges

men egen læge undersøger muligheden for at fjerne køreforbudt som ifølge
en bekendt i Politiet er ulovlig.
fra
Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-11-07 22:53

> Hvis proppen har været i højre hjerne er man ikke i stand til at bedømme
> alvoren af proppen siges der også, men nu er det i venstre halvdel, så
> det kan heller ikke bruges

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt du selv kan bedømme alvoren, men om du
har skader, der endnu ikke er opdaget og som har indflydelse på din evne til
at køre bil. Det kan være afstandsbedømmelse ved 80 km i timen eller flimmer
i øjnene ved 65 km/t. Du ved det ikke, lægerne ved det ikke og derfor har du
køreforbud.

Mvh Maria

Fra : JF

Dato : 24-11-07 00:34

> [...]
> til at køre bil. Det kan være afstandsbedømmelse ved 80 km i timen eller
> flimmer i øjnene ved 65 km/t. Du ved det ikke, lægerne ved det ikke og

Jeps, det handler om at du kan have en endnu ikke opdaget hjerneskade.
Lægerne kan i øvrigt forbyde alt hvad de vil. Men de kan (desværre) ikke
forhindre dig i at køre, da de ikke har mulighed for at inddrage kørekortet.
Mvh. Jørgen

Fra : pensionisten

Dato : 24-11-07 08:31

JF skrev:

> [...]
> Lægerne kan i øvrigt forbyde alt hvad de vil. Men de kan (desværre) ikke
> forhindre dig i at køre, da de ikke har mulighed for at inddrage
jo de har det skal blot igennem politiet, men nu er det ikke en
spørgsmål om at køre eller ikke , men en spørgsmål om en fornuftig grund

fra
Jørgen

Fra : pensionisten

Dato : 24-11-07 08:29

Maria Frederiksen skrev:

> [...]
> i øjnene ved 65 km/t. Du ved det ikke, lægerne ved det ikke og derfor har du

Ja men nu ligger landet sådan at proppen kom i Norge og jeg anede det
ikke. Så jeg kørte i hårnåle sving og jeg ved ikke hvad kørte ombord på
færgen ad den svingende stålrampe flere meter op og senere ned igen i
Danmark samt at jeg kørte hjem.
Og det er en guds under at jeg i det hele et under at jeg kom til lægen

fra
Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-11-07 18:57

> [...]
> Danmark samt at jeg kørte hjem.
> Og det er en guds under at jeg i det hele et under at jeg kom til lægen

Der har på det seneste i pressen været eksempler på at show-folk optræder
dagen efter en nærtståendes død og alle undrer sig. Det gør jeg ikke. De
første 24 timer er der ingen problemer og første gang kan der gå flere dage
før reaktionen kommer. Det samme gælder altså problemer i hjernen. Der er
ikke nødvendigvis problemer de første dage, men derefter kommer de.
Prøv at tænke omvendt. Hvis det nu var dit barn/din kone, der blev kørt ned
at en patient, der ikke kunne vurdere sideværts afstand, ville det så være i
ordne at lægen ikke havde giver køreforbud?

Det betyder ikke noget for dig at lade være, men det kan betyde livet for
andre.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-11-07 13:58

pensionisten skrev den 24-11-2007 08:29:

> [...]
> Danmark samt at jeg kørte hjem.
> Og det er en guds under at jeg i det hele et under at jeg kom til lægen

ja, du var enormt heldig!

Jeg foretrækker helt klart at færdsel bliver baseret på andet end held!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : pensionisten

Dato : 25-11-07 03:18

Carsten Riis skrev:

> ja, du var enormt heldig!
>

> Jeg foretrækker helt klart at færdsel bliver baseret på andet end held!

Det foretrækker jeg også,

men det jeg mente var, at jeg kom under behandling for at undgå andre
propper, jeg følte mig i det hele taget noget dum, at jeg kunne finde på
at ringe til lægen om "ingenting"

fra
Jørgen

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-11-07 21:11

pensionisten skrev den 25-11-2007 03:18:

> Det foretrækker jeg også,
>
> men det jeg mente var, at jeg kom under behandling for at undgå andre
> propper, jeg følte mig i det hele taget noget dum, at jeg kunne finde på
> at ringe til lægen om "ingenting"

Jeg tror vitterligt, at blodproppen er gået ud over din evne til at
vurdere den risiko du selv og andre sættes i, såfremt du får lov til at
sætte dig i/på et motoriseret køretøj.

Jeg takker lægerne for hver eneste dag, at du ikke har køretilladelse!

Tak.

Fra : Peter

Dato : 23-11-07 22:58

> men egen læge undersøger muligheden for at fjerne køreforbudt som ifølge
> en bekendt i Politiet er ulovlig.
> --
Hvis en læge skønner, at du ikke er i stand til at køre bil, tror jeg ikke
der findes nogen lovparagraf, der gør lægens evt. påbud ulovligt. Tværtimod!

Peter

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-11-07 23:16

pensionisten wrote:

> [...]
>
> Hvis proppen har været i højre hjerne er man ikke i stand til at
> bedømme alvoren af proppen siges der også, men nu er det i venstre

Hvis det kan trøste dig, fik jeg også køreforbud i de af sundhedssyrelsen
anbefalede 3 måneder.
Også selv om jeg ingen forkalkning havde i halspulsårene.
Og selv om min skade også sad i venstre hjernehalvdel.

> men egen læge undersøger muligheden for at fjerne køreforbudt som
> ifølge en bekendt i Politiet er ulovlig.

Nu ved jeg ikke hvor frisk din skade er, men der kan som sagt gå noget tid
før følgerne erkendes.

Eksempelvis kan man få en indskrænkning af synsfeltet, som man slet ikke
opdager, før nogen påpeger det for en, eller man evt. bliver testet.

Prøv at overveje med dig selv, om ikke føreforbudet mere skal ses som en
beskyttelse af dig selv.
--
Mvh. Uffe Ravn
Http://www.hjernebloggen.smartlog.dk

Fra : pensionisten

Dato : 24-11-07 08:39

Uffe Ravn skrev:

> [...]
> opdager, før nogen påpeger det for en, eller man evt. bliver testet.
>
> Prøv at overveje med dig selv, om ikke føreforbudet mere skal ses som en

Nu er reflekser og ikke mindst synsfeltet testet af flere, bl.a 3 læger
sygeplejerske og diverse optræner eller hvad de nu hedder,
og de fandt ingen ting .
Så mit indlæg går på om læger per automatik skal lave indgreb uden at
være sikker, lav de under søgelser der skal til og kom med en korrekt
lægelig vurdering i den enkelte tilfælde og forklar det så man kan
forstå det.

fra
Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-11-07 18:58

> [...]
> sikker, lav de under søgelser der skal til og kom med en korrekt lægelig
> vurdering i den enkelte tilfælde og forklar det så man kan forstå det.

Ja, det skal de. Fordi det ikke betyder noget for dig at lade være med at
køre, men det kan betyde livet for en anden.

Mvh Maria

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-11-07 03:08

pensionisten wrote:

> [...]
> være sikker, lav de under søgelser der skal til og kom med en korrekt
> lægelig vurdering i den enkelte tilfælde og forklar det så man kan

du er da bare en klaphat af format... gentagne gange har du fået at vide her
i gruppen at skaderne som regel først kommer senere...
hvorfor synes du så absolut der er nogen grund til at udfordre skæbnen ved
at køre bil igen lige med det samme...??

Fra : bk

Dato : 25-11-07 06:28

> [...]
> sikker, lav de under søgelser der skal til og kom med en korrekt lægelig
> vurdering i den enkelte tilfælde og forklar det så man kan forstå det.

nu begynder du at lyde som det mange mener,en mavesur,irriterende
gamling.tag dog at være dit ansvar bevidst,lyt til alle de fornuftige svar
du har fået her i gruppen og hvis ikke du vil acceptere de svar du kan få
her må du jo henvende dig til din læge.(som sikkert også er træt af at høre
på dit klynkeri)
Æv Æv Æv gamle forstok.............

Fra : pensionisten

Dato : 24-11-07 17:53

pensionisten skrev:
> Efter at have fået en meget lille blodprop i hjernen har lægerne på
> sygehuset givet mig forbud mod at køre bil i 3 mdr.

Jeg siger tak for alle svarene også de afhøvlede som der jo er en enkelt af.
Jeg overholder selvfølgelig forbudet, men det er sund at være skeptisk
og stille spørgsmål.
Jeg har et dejlig arbejde, som almuligmand, som jeg stadig passer, mest
for at holde mig igang, og det kan jeg beholde selv om det indebærer en
del kørsel.

Nu kommer min kone og henter mig noget før jeg har fyraften og så
starter vi 2 hjuls trækkeren og spænder traileren efter og så kører hun,
de dage hvor der skal køres, ellers kommer svendene til at køre.

Og på tirsdag får jeg besked af lægen som har kontaktet sygehuset ang.
mit køreforbud.

Jeg har haft en tidligere som var noget større Uden køre forbud for
måske 10 år siden, den overså lægerne selv om jeg var ved læge og øjenlæge

fra
Jørgen