Magnesia - virkning fortager efter nogen t~
Fra : Steffen

Dato : 21-11-07 07:57

Hej.
Jeg har altid besvær med at være på wc og har tænkt mig at tage en
magnesiapille (500 mg) om morgenen samt en om aftenen. Er det noget, der kan
ske noget ved?
Nogen har fortalt mig, at det virker godt i begyndelsen, men at virkningen
så efter et stykke tid forsvinder.
Hilsen
Steffen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-11-07 11:06

Steffen wrote:
> [...]
> der kan ske noget ved?
> Nogen har fortalt mig, at det virker godt i begyndelsen, men at
> virkningen så efter et stykke tid forsvinder.

det er magnesium du vil indtage... der er ikke noget der hedder
"magnesia"...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Hanne

Dato : 21-11-07 13:09

..

> det er magnesium du vil indtage... der er ikke noget der hedder
> "magnesia"...

Næh måske ikke - men der har dog altid stået "Magnesia" på glasset med
pillerne!

mvh
Hanne

Fra : Holst

Dato : 21-11-07 13:27

Rasmus M. Jensen wrote:

> det er magnesium du vil indtage... der er ikke noget der hedder
> "magnesia"...

Det er sandsynligvis magnesiumoxid, som typisk er det korrekte navn for
trivialnavnet magnesia. Men magnesia har vist også dækket over andre
ionforbindelser med magnesium, men magnesiumoxid er vist det mest normale.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 21-11-07 13:46

Magnesia DAK 500mg indeholder 500mg magnesiumoxid som
magnesiumhydroxid virker afførende, mod for megen mavesyre
mod katar i spiserøret, 1-3 efter behov gerne efter hovedmåltid,
samt ved sengetid.

Fra : Gainsbourg

Dato : 21-11-07 15:30

Ja, virkningen vil aftage efter nogen tid og du risikerer at blive afhængig
af at tage produktet, efterhånden som din krop vænner sig til at få det
tilført dagligt.

En bedre løsning vil være at styrke din peristaltik naturligt ved at spise
meget grovere (knoldselleri, persillerod, rødbeder, rødkål, hvidkål,
pastinak m.m., meget groft brød, klid m.m. hver dag - 600 g. frugt og grønt
i døgnet) og bevæge dig mere - mindst ½ time dagligt. Du kan supplere med
lidt tørret frugt dagligt og evt. et stykke mørk chokolade og en kop kaffe
efter maden - begge dele virker styrkende på peristaltikken.

Hvis dine problemer er af mere end forbigående karakter, er det en god ide
at konsultere din læge.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Steffen

Dato : 21-11-07 21:46

Jeg var ikke klar over, det var vanedannende, så jeg stopper omgående med at
tage det.
Tak for svaret.
Hilsen
Steffen

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-11-07 13:17

> Jeg var ikke klar over, det var vanedannende, så jeg stopper omgående med
> at tage det.

Du vil nok have glæde af at trappe langsomt ud af det, efterhånden som du
substituerer med motion, fiberrig kost og tørret frugt. Det skulle give
mindst mulige komplikationer med ophøret.

> Tak for svaret.

Det var så lidt

> Hilsen
> Steffen

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Brian Olesen

Dato : 22-11-07 23:36

> Du vil nok have glæde af at trappe langsomt ud af det, efterhånden som du
> substituerer med motion, fiberrig kost og tørret frugt. Det skulle give
> mindst mulige komplikationer med ophøret.

Er der egentlig råd om, hvilken / hvilke motionsformer, der er bedst i den
sammenhæng?

Brian

Fra : Gainsbourg

Dato : 24-11-07 00:01

> Er der egentlig råd om, hvilken / hvilke motionsformer, der er bedst i den
> sammenhæng?

Det er nok tvivlsomt om det er undersøgt. Personligt ville jeg foreslå en
god, rask spadseretur på ½ time dagligt (fx. hver dag efter aftensmaden).
Det er god motion som de fleste kan klare og overkomme og som gavner
helbredet på mange punkter og ikke belaster led og muskler i samme grad som
mange andre aktiviteter.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Brian Olesen

Dato : 24-11-07 16:55

> [...]
> Det er god motion som de fleste kan klare og overkomme og som gavner
> helbredet på mange punkter og ikke belaster led og muskler i samme grad

Det lyder ganske fornuftigt, rent bortset fra, at man ikke gider ud at gå
lige efter et måltid. Men det suppleret med lidt cykling skader nok
ikke.

Brian