Mine tænder er slidte - hvad kan jeg gøre?
Fra : dktekno

Dato : 20-11-07 22:41

Jeg har opdaget, at hakkerne på mine fortænder er væk. Det må betyde, at
mine tænder er slidte.

Er der noget jeg kan gøre for at forebygge, at de ikke bliver slidt helt
ned, så der kun er en lille stum tand tilbage?

Jeg er kun 21 år, jeg vil ikke miste mine tænder!!!

Fra : Marianne

Dato : 22-11-07 01:48

> Jeg har opdaget, at hakkerne på mine fortænder er væk. Det må betyde, at
> mine tænder er slidte.

Ja - mange mennesker slider tænderne.

> Er der noget jeg kan gøre for at forebygge, at de ikke bliver slidt helt
> ned, så der kun er en lille stum tand tilbage?

Nja - du kan enten stoppe med at skære tænder. Det er nu sin sag, for man
gør det oftest i søvne. Men afslapningsøvelser, yoga etc. kan bedre det.

Alternativt kan man få en plasticskinne. For mit eget vedkommende faldt min
søvnkvalitet så meget, at jeg lagde den langt bort.

> Jeg er kun 21 år, jeg vil ikke miste mine tænder!!!

Det gør du nok ´heller ikke lig emed det samme. Nedslidning saf den type
tager som regel ca. 30 år.

mvh
Marianne

Fra : lh

Dato : 22-11-07 06:12

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - mange mennesker slider tænderne.

Det er jo altså også helt normalt at tænderne slides. De "takker" der er på
de nye blivende tænder forsvinder jo som regel. En sjældenhed du stadig har
takker når du er 21 - eller er det??
Du har med al sandsynlighed helt normale tænder.......... du tænker bare for
meget over tingene.......
Er du bange for at miste dine tænder så hold dig langt væk fra bla
syreholdige drikke som f.eks cola hvis du drikker meget af det.

lh

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-11-07 02:05

Marianne skrev den 22-11-2007 01:47:

> Ja - mange mennesker slider tænderne.
>
> Nja - du kan enten stoppe med at skære tænder. Det er nu sin sag, for man
> gør det oftest i søvne. Men afslapningsøvelser, yoga etc. kan bedre det.

har du set andre skriverier fra dktekno?

Hvis nej, så kan jeg røbe, at dktekno's problemer er af en helt anden
karakter end hans tænder.
Eller bedre sagt: sådan plejer det at være. man kan naturligvis ikke
udelukke noget.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : lh

Dato : 25-11-07 08:19

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> karakter end hans tænder.
> Eller bedre sagt: sådan plejer det at være. man kan naturligvis ikke

Selvom han er syg, så kan man vel godt give fyren et svar. Det er jo noget
han "bekymre" sig om i hans verden, og kan nogen være med til at berolige
ham lidt, så syntes jeg man godt kan gøre det - netop når man ud fra hans
tidligere "skriverier" som du siger, ved han er syg, hvad han aldrig selv
har lagt skjul på. Men inden i ham bliver små ting som for mange andre
mennesker er betydningsløse og rimelige fornuftige, til store uoverskuelige
problemer.
Jeg har det meget skidt med at fordi nogle mennesker har det skidt psykisk
på den ene eller anden måde, så anser mange mennesker dem for irriterende og
"gider dem ikke". Vi skal jo være i denne verden alle sammen og behandle
hinanden med respekt. Sygdom bestemmer vi ikke selv uanset hvad vi kommer
til at fejle.

lh

Fra : Lyrik

Dato : 25-11-07 12:07

Den 20.11.2007 kl. 22:40 skrev dktekno <dktekno@gmail.com>:

> [...]
> ned, så der kun er en lille stum tand tilbage?
>
> Jeg er kun 21 år, jeg vil ikke miste mine tænder!!!
Vorherre har belagt dine tænder med emalie af samme hårdhedsgrad som
ædelstenen Korund. Med to daglige tandbørstninger holder de hele dit liv.
Skadelige ting er syre der kan syre dem væk. Måske er det det der er ved
at ske med dig? Det er Cola!! som er den store synder-og sur juice!-Som
folk ellers mener er et must og et sundhedstegn.

Men alle de syrer kan æde emalien væk.
Da jeg var blikkenslager loddede vi zink med saltsyre. Hvis man ikke havde
saltsyre, kunne man lodde med Coca Cola!))-man føler ikke surheden i en
cola, men der er nogle syrer som er snigende-deriblandt fosforsyren i cola.

Drik lidt skummetmælk eller minimælk i stedet. (du skal også passe på
tykkelsen)-Kalken styrker tænderne. Og i det hele taget når man er dansker
og bor i "For-lidt-sol-land", så er knoglerne og neglene i farezonen.
Første symptom bløde flossende negle.

Det helbreder du på tre dage ved at tage en kalktablet MED D-vitamin hver
dag. Tag den hele livet dansker! For du kommer i underskud af D-vitamin
ved at bo her i landet og så kommer du i underskud af kalk i knogler og
negle, fordi kalkoptagelsen er betinget af D-vitamin.
Efter få dages kalk/D-vitamin er dine negle så stærke at du kan trække
spåner af et bræt!

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Lyrik

Dato : 25-11-07 12:48

Den 25.11.2007 kl. 12:06 skrev Lyrik <lyrik@sletheaven.dk>:

> [...]
> knogler og negle, fordi kalkoptagelsen er betinget af D-vitamin.
> Efter få dages kalk/D-vitamin er dine negle så stærke at du kan trække
Da der desværre findes kalk/D-vitamintabletter der ikke virker, så er jeg
nødt til at anbefale mærket "Futura."

Og lige til kvinderne her på gruppen:
I kan slippe for at få afkalkede knogler og flossede negle hvis i gør som
jeg siger og tager sådan en hver dag.))

Og er det ikke rigtigt at rigtig mange kvinder sider med flossede negle og
siger:"Jeg ved altså ikke hvad jeg skal gøre ved de negle! Se de flosser
og jeg har endda prøvet at ligge med "bomuldshandsker indsmurt i aloe
vera!??"" Piv!-piv!-pjevs-pjevs-;)))

Den sidste kvinde med det problem jeg helbredte var 100 år og havde
flossede negle! 3 dage efter var det væk!
Men vær nu bare trodsige som i plejer.))

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Heidi

Dato : 26-11-07 20:11

Lyrik wrote:

> [...]
> flossede negle! 3 dage efter var det væk!
> Men vær nu bare trodsige som i plejer.))

Jamen jeg vil da ikke være trodsig, så jeg har købt Futura kalktabletter
med D-vitamin i dag - hvis ikke jeg observerer en mærkbar forbedring på
mine flossede negle senest på torsdag, så er der et sagsanlæg på vej

--
Heidi

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-07 22:36

Den 26.11.2007 kl. 20:10 skrev Heidi <xNOSPAMx@fjomp.com>:

> Jamen jeg vil da ikke være trodsig, så jeg har købt Futura kalktabletter
> med D-vitamin i dag - hvis ikke jeg observerer en mærkbar forbedring på
> mine flossede negle senest på torsdag, så er der et sagsanlæg på vej
Vent til mandag)-Men når nu dine flossede negle er passé, så skriv lige
et indlæg om det.,_)

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.