Trædepuderne skaller??
Fra : Trine

Dato : 13-07-01 10:51

Nyt Problem....suk.....

Da jeg sidder her til morgen nusser med min stadig halvsløje Emil, opdager
jeg at han skaller på sine trædepuder......to steder er der gået hul Det
ene sår/hul er ovenpå den store trædepude på det ene forben, det andet på
siden af den store trædepude på bagbenet.

Jeg har prøvet at tage et par billeder af det...guderne skal vide at de ikke
er særlig gode, for Emil var overbevist om at hans mor mindst var i gang med
at slå ham ihjel....

Jeg poster dem i binaer.

Er der nogen der har et bud?? mangler han vitaminer?? er det "bare" tør
hud??

/Trine

Fra : greta

Dato : 13-07-01 11:15

"Trine" skrev d. 13-07-01 10:51 dette indlæg :
> [...]

> at slå ham ihjel....
>
> Jeg poster dem i binaer.
>
> Er der nogen der har et bud?? mangler han vitaminer?? er det "bare"

Stakkels Emil!
Prøv at give ham levertran. Samtidig skulle du prøve at gnide hans
trædepuder med olivenolie. Det plejer at være godt.
Hilsen Greta

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine

Dato : 13-07-01 11:36

Det eneste jeg har i huset lige nu, er solsikkeolie....kan det bruges ??
Levertran...er det ikke pilleform eller flydende og hvordan skal jeg give
ham det??

/Trine

Fra : Katrine

Dato : 13-07-01 12:05

Hej

Personligt sværger jeg til kopattesalve eller Helosan, som det så fint
hedder i dag. Jeg bruger det selv ved småskrammer, rifter og jeg har
brugt det til min hund.

Jeg har smurt lidt på Blips pote når jeg har badet den og det ser ud til
at det fungere. Men om det er badene, penicilinen eller kopattesalven
ved jeg ikke, men poten har det bedre. Helosan er både blødgørende og
antiseptisk, så måske var det et forsøg værd.

Hilsen
Katrine, Blip og Josefine

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine

Dato : 13-07-01 12:40

Jeg har lige snakket med to dyrlæger....begge mener at det sagtens kan være
en følge af den virus han har....jeg skulle vente og se tiden an....
Hende på Amagerbrogade sagde at jeg kunne duppe det i lunkent vand, for at
tilføre det fugt (jeg har ellers hørt at vand udtørrer??)...og efterfølgende
smøre det med Helosan eller vaseline.....men Ayo (min gamle dyrlæge)sagde at
jeg slet ikke skulle gøre noget ved det...som hun siger : du kan smøre hans
poter nok så meget, men katte er så renlige, at han vil have slikket det af
i løbet 5 min....og så er jeg jo lige vidt.....

Jeg tror bare at jeg holder ham inde et par dage, så han ihvertifald ikke
får snavs i det....

Og ellers bare venter......

/Trine

Fra : Katrine

Dato : 13-07-01 12:52

Hej

Når jeg har badet Blips pote og derefter smurt det med helosan, lader
han poten i fred. Han slikker ellers meget på poten, men det er som om
at det hjælper at bade poten og smørre den.

Du kan evt. prøve at bade poten og derefter smørre den. Slikker han den,
så ved du at det måske ikke er løsningen. Dog vil jeg tilføje at Blip i
starten slikkede efter et bad, men det gør han faktisk ikke mere, i
hvert fald ikke lige efter og hvis cremen blot har sidet lidt er den vel
trængt ind?

Jeg bader Blips pote 3 gange dagligt med vand med sæbespåner og skyller
den med rent vand. Det sagde dyrlægen at jeg skulle. Poten har det meget
bedre, så det kan også være derfor at han ikke slikker så meget på den.

Held og lykke
Katrine, Blip og Josefine, som tydeligt kan mærke at Blip har det bedre
i dag.

http://www.kandu.dk/