Win95->Win2K netværk?
Fra : John Stenbak Hansen

Dato : 13-07-01 10:07

Jeg har en ældre pc, der kører bedst med WIN95 og vil derfor gerne have den
koblet op til min anden pc, der kører med Win2000.
Jeg har installeret:
netværkskortet
klientprogram til Microsoft-netværk
TCP/IP

Fil- og udskriftsdeling er aktiveret.

Jeg har fået at vide, at Win95 ikke har APIPA - Automatic Private IP
Adressing, hvorfor jeg skal have konfigureret TCP/IP på min WIN95 pc.
Hvordan gør jeg dette?

Netværkskortet og installationen fungerer fint, når jeg installerer Win98,
WinME. Men pc-en er noget langsom med disse systemer.

John Stenbak Hansen
jstenbak@email.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-07-01 12:43

Hej John

"John Stenbak Hansen" <jstenbak@XXXemail.dk> skrev i en meddelelse news:9imej0$2018$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har fået at vide, at Win95 ikke har APIPA - Automatic Private IP
> Adressing, hvorfor jeg skal have konfigureret TCP/IP på min WIN95 pc.
> Hvordan gør jeg dette?

Højreklik på "Andre computere" -> Egenskaber ->
TCPI/IP-Netkort -> Egenskaber.
Indtsast IP adresse og SubnetMask, f.ek.s
IP 192.168.0.1
SM 255.255.255.0

Hvis det ikke er nok, så prøv også at give din Win2k en fast adresse, f.eks.
IP 192.168.0.2
SM 255.255.255.0
(fremgangsmåden er næsten den samme).

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: