Soldet flis
Fra : ca

Dato : 13-07-01 09:52

Er der nogen, som kan fortælle mig hvad soldet flis er? Vi skal ha' lagt
noget flis i bunden af et ridehus, og her støder vi på begrebet "soldet
flis"
Mvh. Lotte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-07-01 12:40

In article <3b4eb6a6$0$9444$4d4eb98e@news.dk.uu.net>, ca wrote:
> Er der nogen, som kan fortælle mig hvad soldet flis er? Vi skal ha' lagt
> noget flis i bunden af et ridehus, og her støder vi på begrebet "soldet
> flis"

Spørg dog leverandøren ??
Det kunne måske være skoldet ??

ion++

--

A picture always lies...

Fra : ca

Dato : 13-07-01 12:57

Jeg så begrebet i en annonce - en fra en anden gruppe har givet mig en
forklaring: Soldet flis er flis som i første omgang er blevet kasseret fordi
det var for store stykker. Det bliver så fliset igen.

Fra : tnf

Dato : 14-07-01 14:04

soldet??

kunne forestille mig det er flis der er sorteret i størrelse.
Altså har været igennem et sold.

tnf

Fra : V

Dato : 16-07-01 12:38

Det er træflis som er kørt over et sold så små stoker-fyr kan bruge det til
at brænde. Hvor det frasorterede anvendes på varmeværker.