Inkludere eksterne data
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 13-07-01 07:34

Jeg skal lave en forside til nogle digitale fotoalbums. Opbygningen er
enkel, der skal være nogle kategorier og når en af disse vælges, skal der
vises en række links til fotoalbums i denne kategori. Der er følgende krav
til løsningen:
- Skal køre lokalt (ingen mulighed for serverside eller db)
- Skal kunne opdateres uden roderi i HTML.
- Opdateringer skal kunne distribueres nemt til brugerne.

Min idé er, at gemme kategorierne og albumlinks i en ekstern .js fil, da man
så nemt kan rette den og sende den til brugerne.

Er der nogen, som har tutorials eller andet vedr. inkludering af data på
denne måde i Javascript?

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 13-07-01 08:03

Den 13 jul 2001 skrev Kasper Damkjær følgende i

> Er der nogen, som har tutorials eller andet vedr. inkludering af data
> på denne måde i Javascript?

Glemte lige at sige, at jeg godt ved hvordan jeg inkluderer .js filen, det
er mere et spørgsmål om hvordan man opbygger den* og læser data fra den.

*) Så den er nem at rette (tilføje/rette/slette kategorier og albumlinks)

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 13-07-01 12:39

> [...]
> den.
>
> *) Så den er nem at rette (tilføje/rette/slette kategorier og

Jubii, jeg fandt selv en løsning! Se evt. http://petra1s.die.unige.it/jsSQL/
hvis du også mangler clientside "databasefunktionalitet". Det er ikke en
rigtig database, men funktionsmæssigt kommer det tæt på.

Genialt til CD-ROM m.v. hvor man ønsker fx. en søgefunktion...

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net