deling af internet forbindelse
Fra : Lars Funder

Dato : 13-07-01 07:21

Jeg deler internet forbindelse på to computere via lan netværk samlet i hub,
den ene pc ( pc1) skaber forbindelse til nettet med isdn, på denne pc bruger
jeg win proxy. Alt virker ok og computeren med modem ringer op på request
fra den anden (pc2) nå browseren åbnes og forbindelse er nødvendig, så alt
er jo fint.
Det eneste jeg ikke kan er at få computeren (pc1) med modem til at lukke
forbindelsen automatisk, der popper jo godt nok et vindue op der hedder
automatisk nedlukning, men det kræver jo at man acceptere med museklik på
computeren med modem (pc1), hvilket ikke er ideelt da man jo sidder ved
computer 2.
Er der nogen der ved hvordan man laver automatisk nedlukning fuldautomatisk
jeg kører win 98 second edition

Lars
www.larsfunder.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 13-07-01 07:52

"Lars Funder" <lars@larsfunder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer 2.
> Er der nogen der ved hvordan man laver automatisk nedlukning

Hej Lars

Eneste mulighed, er at sætte timeout-værdien for modemet, hvor længe
forbindelsen ikke har været brugt = fx. at sætte den til 1 minut, så modemet
lukker, når der ikke har været trafik på linien i 1 minut.

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Cubus

Dato : 13-07-01 14:18

> [...]
> computer 2.
> Er der nogen der ved hvordan man laver automatisk nedlukning fuldautomatisk

Om ikke andet kan du have et makroprogram kørende i proceslinjen der
automatisk reagerer på netop dette popup vindue og klikker ok.

Automate kan anbefales:

http://www.unisyn.com/automate/

--
Cubus