Problemer med querystring
Fra : john wengel

Dato : 16-11-07 12:39

Hej.

Jeg har lavet et script der peger på sig selv.

Flg. kode medsender dog ikke querystringen "funktion"

<form method="post" action="<%=
Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>?funktion=tilfoejvare" >

Er der nogen der kan forklare hvorfor ?

PÅ forhånd tak

JOHN Wengel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 16-11-07 13:56

"john wengel" <jwnospam@svend-es.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> <form method="post" action="<%=
> Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>?funktion=tilfoejvare" >

Eftersom din form post'er, medsendes ikke noget - i stedet sendes data i en
separat forbindelse.

Nu kender jeg ikke til ASP, men i PHP er der forskel på hvor data hentes,
når der hhv. post'es eller get'tes.

Birger

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-11-07 16:07

> [...]
> en separat forbindelse.
>
> Nu kender jeg ikke til ASP, men i PHP er der forskel på hvor data hentes,

Det er der også i ASP.
$_GET hedder request.querystring, og $_POST hedder request.form.

Dog burde det gå fint, hvis man kalder variablen med request("funktion")
(ikke request.form("funktion") ).
Eller rettere sagt: Jeg har erfaring med, at det kan lade sig gøre (fra
gamle dage, hvor jeg ikke kendte til forskellem mellem get og post), selv om
det ikke forekommer logisk, at det skulle virke. Måske er ASP bare ikke så
pedantisk med det som PHP?

Jeg ville dog foretrække at at sætte det som et hidden-felt i formen:

<form method="post" action="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>">
<input type="hidden" name="funktion" value="tilfoejvare" />
(...)
</form>

Fra : Christian Henriksen

Dato : 17-11-07 10:56

Hej john.

Har testet dit spørgsmål og har ingen problemer med det. Jeg
testede dette: