Optælling af download
Fra : Kurt G

Dato : 14-11-07 10:07

Vi har enside, hvor der er en mængde filer, som folk kan downloade.
Inden jeg laver om på den vil jeg gerne vide, hvilke filer der er dovnloaded
hvor tit. Jeg er ikke interesseret i tidspunkter for download.

Kan man lave det i ASP?

Mvh Kurt

Fra : Martin Jensen

Dato : 14-11-07 10:59

Kurt G wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Inden jeg laver om på den vil jeg gerne vide, hvilke filer der er dovnloaded
> hvor tit. Jeg er ikke interesseret i tidspunkter for download.

Ved klik på download linket, gemmer du blot filens navn/id, og tidspunkt ind i
en database. Så vil du kunne finde frem til hvor mange gange, og hvornår der er
klikket på download af alle dine filer.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt G

Dato : 14-11-07 12:58

"Martin Jensen" <ingen@mailen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
KLIP
> [...]
> ind i
> en database. Så vil du kunne finde frem til hvor mange gange, og hvornår

Det vil jeg så prøve, om jeg kan lave1
Tak.

Kurt

Fra : Thrane

Dato : 14-11-07 15:50

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

> Det vil jeg så prøve, om jeg kan lave1
> Tak.
>
> Kurt

Du skriver "hvor tit", men du ikke er interesseret i tidspunkter?
Så du vil bare vide total antal downlaods?

Kunne være noget i stil med:
SQL = "UPDATE tbl_downloadnews SET fldDownloads = fldDownloads + 1 WHERE ID
= " & DownloadID

--
Thrane

Fra : Martin Jensen

Dato : 14-11-07 18:50

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

> Du skriver "hvor tit", men du ikke er interesseret i tidspunkter?
> Så du vil bare vide total antal downlaods?

:) læste da lige forkert der

Så gør som Thrane foreslår, og glem mit svar

Fra : Kurt G

Dato : 16-11-07 11:21

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kunne være noget i stil med:
> SQL = "UPDATE tbl_downloadnews SET fldDownloads = fldDownloads + 1 WHERE

Jeg ar endnu ikke tilknyttet nogen database, men det ser ud til at være
vejen frem.
Tak for hjælpen!
Kurt

Fra : Thrane

Dato : 16-11-07 12:34

> Jeg ar endnu ikke tilknyttet nogen database, men det ser ud til at være
> vejen frem.
> Tak for hjælpen!
> Kurt

Alternativt kan du lade den tælle i en txt fil for hver downlaod-fil.

--
Thrane

Fra : Kurt G

Dato : 16-11-07 17:58

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt kan du lade den tælle i en txt fil for hver downlaod-fil.
>
> --
> Thrane

Ja, jeg tror, at man kan lave en variabel, hvis værdi hentes fra- og gemmes
i en tekstfil.
Det vil jeg prøve.
Kurt

Fra : Thrane

Dato : 17-11-07 16:38

> Ja, jeg tror, at man kan lave en variabel, hvis værdi hentes fra- og
> gemmes i en tekstfil.
> Det vil jeg prøve.
> Kurt

Giv lyd hvis du mangler noget brugbart kode til det...

--
Thrane

Fra : Kurt G

Dato : 17-11-07 18:18

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

> Giv lyd hvis du mangler noget brugbart kode til det...
>
> --
> Thrane
Det er da et tilbud, som man ikke kan sidde overhørig. Det er altid godt med
eksempler, så jeg vil gerne sige jatak.
Jeg har pga af andet endnu ikke startet med den del af projektet!

Mvh Kurt

Fra : Thrane

Dato : 18-11-07 19:25

> Det er da et tilbud, som man ikke kan sidde overhørig. Det er altid godt
> med eksempler, så jeg vil gerne sige jatak.
> Jeg har pga af andet endnu ikke startet med den del af projektet!
>
> Mvh Kurt

Mit forslag er at du streamer filen der skal downloades til brugeren.
På den måde kan dine brugere heller ikke se den komplette sti til filen og
hente den vej...

Lav en fil med nedenstående indhold og kald den f.eks. getfile.asp.
Dette er filen der henter og streamer filen til brugeren, hvis filen findes,
ellers går den til en fejlside.
Findes filen, lægges der desuden 1 til antal downloads, eller der oprettes
en ny txt-fil med indhold på 1, hvis filen ikke tidligere har været hentet.
Log filen ligger i dette tilfælde i /downloads/logs, som skal have
skriverettigheder.

getfil.asp:
--------------------------------------
<%
' Get file details
FileName = server.HTMLEncode(Trim(cstr("" & request("FiN"))))

' create stream object
on error resume next
Set GetFile = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
GetFile.Type = 1
GetFile.Open
GetFile.LoadFromFile Server.Mappath("\download\filer\"&FileName)
If Err.number = 0 Then
Response.Clear
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename="&FileName
Response.AddHeader "Content-Transfer-Encoding","binary"
'Response.BinaryWrite GetFile.Read

do while not GetFile.EOS
'3670016 = 3.5 MB (the IIS limit is 4 MB)
response.binaryWrite GetFile.read(3670016)
response.flush
loop

GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
Response.End()

' Denne del er tællingen af downloads
Set ObjCounterFile = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

CounterFile = Server.MapPath ("/download/logs/" & FileName & ".txt")

Set ReadCounterFile= ObjCounterFile.OpenTextFile (CounterFile, 1, True)

If Not ReadCounterFile.AtEndOfStream Then
CounterHits = Trim(ReadCounterFile.ReadLine)
If CounterHits = "" Then CounterHits = 0
Else
CounterHits = 0
End If

ReadCounterFile.Close
Set ReadCounterFile = Nothing

CounterHits = CounterHits + 1

Set WriteCounterFile= ObjCounterFile.CreateTextFile (CounterFile, True)
WriteCounterFile.WriteLine(CounterHits)
WriteCounterFile.Close
Set WriteCounterFile = Nothing

Set ObjCounterFile = Nothing

Else '< Error
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
'Ved fejl redirectes der til nedenstående side...
Response.Redirect("/default.asp?alert=1")
End If
%>
--------------------------------------

Blot tilinfo, så er den del af koden lavet for at dele filen op i mindre
bidder. Man kan højest sende lige under 4 mb afsted ad gangen og var den
kode der ikke, ville du få fejl ved større filer...

do while not GetFile.EOS
'3670016 = 3.5 MB (the IIS limit is 4 MB)
response.binaryWrite GetFile.read(3670016)
response.flush
loop

Nå, tilbage til selve linket til filen...
Et link til en fil ser således ud:
getfile.asp?FiN=Poster_Rabat_10.pdf

Hvor det der kommer efter FiN= er filens navn.

Håber det er til at gå til...
Ellers skriv! Jeg benyter selv den kdoe ret mange steder. Mest getfile-delen
og lader så optællingen ske i database.

--
Thrane