replace funktion til mellemrum i formular
Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-11-07 12:17

er der nogen, der kan hjælpe mig med at fortælle mig hvilket tegn
et mellemrum er, når jeg i en formular eller url vil sende
brugere videre til en værdi, der indeholder et mellemrum? Ofte
har jeg bemærket, at url'en og/eller indholdet i felt i databasen
kun viser det første ord og undlader at vise det andet ord efter
mellemrummet.

her et lille eksempel:

sp = Replace(rs("sp"),vbCrlf,"<br>" & vbCrlf)

hvis der er mellemrum i variablen sp hvad kan man så ertatte
vbCrlf med?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Michael Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 13-11-07 14:01

"Michael Nielsen" <mnielsen@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> her et lille eksempel:
>
> sp = Replace(rs("sp"),vbCrlf,"<br>" & vbCrlf)
>
> hvis der er mellemrum i variablen sp hvad kan man så ertatte

Er ikke klar over om det kan benyttes til den slags, men finder en browser
(IE) mellemrum i en sti smider den typisk %20 ind i stedet.
Tror dog ikke du kan benytte det i dit tilfælde.

Kan du ikke vidersende med værdien som session?

--
Thrane

Fra : Tobias Jensen

Dato : 25-11-07 17:44

Michael Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> her et lille eksempel:
>
> sp = Replace(rs("sp"),vbCrlf,"<br>" & vbCrlf)
>
> hvis der er mellemrum i variablen sp hvad kan man så ertatte

Hvis du tænker på mellemrum (space) og ikke linjeskift, så bruger du
bare: " "

Dvs. noget i stil med:

sp = Replace(rs("sp")," ","")

Men jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår dit spørgsmål.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 16:44

"Tobias Jensen" <tobias@2biaz.dk> skrev

> Hvis du tænker på mellemrum (space) og ikke linjeskift, så bruger du
> bare: " "
>
> Dvs. noget i stil med:
>
> sp = Replace(rs("sp")," ","")

Er det ikke det Trim laver - Trim(rs("sp"))
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-12-07 05:53

On Sun, 30 Dec 2007 16:43:51 +0100, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Er det ikke det Trim laver - Trim(rs("sp"))

Trim fjerner kun mellemrum i "enderne".
Hvis fx:
strString = " hest ko gris "
så bliver
strString2 = Trim(strString)
til: "hest ko gris"

Trim kan i øvrigt også trimme andet en space (se dokumentation).

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj