Problemer med eks. fra w3scools.com eller ~
Fra : Kurt G

Dato : 11-11-07 20:44

Som anbefalet har jeg kikket på eksemplerne på www.w.3scools.
Jeg har kopieret indholdet fra afsnittet ASP Request, 4. eksempel More
information from a form.
Da mit domain i øjeblikket er nede, ville jeg prøve at køre den lokalt vha
IIS, som er installeret på min maskine.

Men når jeg kører det (efter at have sat efternavnet til .htm), er de to
inputfelter ikke tomme, der står
"<%=name 1%>" og "<%=name 2%>" inde i dem.

For mig ser det ud, som om IIS ikke kører!

Kikker jeg i Windows Jobliste er der et program kørende, der hedder
"INETINFO.EXE", jeg regner med, at det er IIS og ifølge kontrolpanelet er
IIS installeret.

Det er faktisk ret frustrerende!

Kan det tænkes, at IIS ikke virker?

Mvh Kurt

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-11-07 21:13

"Kurt G" skrev...

{SNIP]
> Men når jeg kører det (efter at have sat efternavnet til .htm), er de to
> inputfelter ikke tomme, der står
> "<%=name 1%>" og "<%=name 2%>" inde i dem.

Nu skal jeg se, om jeg kan svare lidt mere korrekt denne gang.

Det dokument, som indeholder ASP-kode, skal hedde .asp som efternavn, ikke
..htm.

Prøv at se, hvad der sker, hvis du ændrer det

MVH
Rune Jensen

Fra : Kurt G

Dato : 11-11-07 21:14

"Rune Jensen" skrev
> [...]
> .htm.
>
> Prøv at se, hvad der sker, hvis du ændrer det
Grunden til, at jeg ændrede til *.htm var, at systemet ikke kendte et
program til at køre *.asp-filer.
Det har jeg nu assioneret med IE7, men selv om jeg bruger *.asm (og IE7),
vises der det samme!

Mvh Kurt

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-11-07 22:06

"Kurt G" skrev...

> Grunden til, at jeg ændrede til *.htm var, at systemet ikke kendte et
> program til at køre *.asp-filer.

Jeg har ikke selv IIS installeret, så jeg ved ikke helt, hvordan det virker.
Jeg plejer at associere *.asp-filer med notepad - fordi så kan jeg editere
ASP-koden ved at dobbeltklikke.

> Det har jeg nu assioneret med IE7, men selv om jeg bruger *.asm (og IE7),
> vises der det samme!

Hvis du henter en *.asp-fil, f.eks. index.asp ind i browseren med
domæne.dk/index.asp, så bør du kun kunne se selve HTML-koden i vis kilde.
ASPen fortolkes af serveren inden den når browseren. Så hvis du kan se
ASP-koden, så er den ikke fortolket, og noget er derfor ikke, som det skal
være.

Jeg er som sagt ikke så meget inde i IIS, så jeg kan ikke rigtigt hjælpe dér
yderligere. Man kan håbe, eksperterne ikke holder lang ferie

PS. Dit andet projekt med ASP, fik du det til at virke? For så kan man måske
sammenligne.

MVH
Rune Jensen

Fra : Kurt G

Dato : 11-11-07 22:56

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> PS. Dit andet projekt med ASP, fik du det til at virke? For så kan man
> måske sammenligne.

Nej, ikke endnu, men jeg arbejder videre. Og jeg kommer nok tilbage!

Men rigtig mange tak for tålmodigheden.

Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-11-07 22:15

On Sun, 11 Nov 2007 21:14:00 +0100, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

>Grunden til, at jeg ændrede til *.htm var, at systemet ikke kendte et
>program til at køre *.asp-filer.

Du kan ikke "køre" en .asp-fil på samme måde som fx en .xls-fil.
Du skal åbne den med din server, dvs. fx:
http://localhost/minfil.asp
(den kan også hedde: http://[maskinnavn]/) [1]
- hvis den ligger i roden af dit web.

Hvis IIS er installeret, ligger der formentlig en mappe, der fx hedder:
c:\inetpub\wwwroot
Den mappe er som standard det der svarer til webroden - altså:
http://localhost/

Så hvis du ligger minfil.asp i den mappe, og skriver:
http://localhost/minfil.asp
i din browsers adresselinie - så burde den blive kørt.

Du kan så bagefter oprette virtuelle mapper til at lægge delle af dit
andre steder. Men til en start, så prøv ovenstående.

[1] maskinnavn er navnet på din PC
Se under egenskaber for "Denne computer".

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 11-11-07 22:52

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre steder. Men til en start, så prøv ovenstående.
>
> [1] maskinnavn er navnet på din PC
> Se under egenskaber for "Denne computer".

Jen må indrømme, at jeg havde glemt denne fremgangsmåde.

Jer har nu afinstalleret og geninstalleret IIS, og nu virker det lokalt på
min maskine.

Mange tak for hjælpen!

Kurt