Hjælp til kalender i ASP
Fra : Daniel Witvliet

Dato : 09-11-07 18:20

Hey,

Jeg er ved at udvikle en hjemmeside, der på forsiden, skal vise
en meget simpel kalender.

Det er meningen, at den skal vise de første 10 punkter fra et
dokument (kalender.asp), hvor alle fremtidige datoer er uploaded.
Dermed skal også huskes at forældede datoer automatisk bliver
udeladt.

Alle datoer står skrevet i dokumentet lignende:

! 7/11/2007
! 19.00
! Beskrivende tekst

Jeg har prøvet forskellige metoder med arrays og søgning, men
eftersom jeg ikke har meget erfaring med ASP, har jeg ingen idé
om, hvordan det skal gennemføres.

Er der nogen, der har en metode, det kan udføres på?
Jeg vil blive meget glad for det mindste hjælp :)

Mvh
Daniel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-11-07 04:44

On 09 Nov 2007 17:19:30 GMT, Daniel Witvliet
<webmaster@starwars-freak.dk> wrote:

> [...]
>dokument (kalender.asp), hvor alle fremtidige datoer er uploaded.
>Dermed skal også huskes at forældede datoer automatisk bliver

Inden vi går videre:
Hvordan er datoerne kommet ind i kalender.asp?

Det jeg er ude efter er, om kalender.asp bare er et tekstdokument, som
der så skal søges i eller om det er et "rigtigt" ASP dokument, som
måske i virkeligehden henter datoerne fra en database el. lign?

Hvis det sidste er tilfældet, vil det absolut være det nemmeste at gøre
noget lignende til din forside. Det med at søge rundt i tekst er noget
"snavs", der helst skal undgås (besværligt at kode + ikke særligt
ressource-effektivt).

Hvis det faktisk er en tekst-fil, så fortæl også lige, hvad der
adskiller de enkelte "poster" + om der altid kun er én linie med
beskrivende tekst.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Daniel Witvliet

Dato : 14-11-07 22:18

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Hvis det faktisk er en tekst-fil, så fortæl også lige, hvad der
> adskiller de enkelte "poster" + om der altid kun er én linie med

Problemet er at hjemmesiden laves til en webmaster, som intet forstand
har på programmering.

Derfor skal det gerne gøres så simpelt så muligt, men begge dine
muligheder er åbne.

Jeg håber bare på en mulighed, som nogen muligvis kunne fortælle mig om
hvordan ville kunne hænge sammen.

Tusind tak for dit svar :)

Fra : Leif Neland

Dato : 10-12-07 11:12

"Daniel Witvliet" <webmaster@starwars-freak.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er at hjemmesiden laves til en webmaster, som intet forstand
> har på programmering.
>
> Derfor skal det gerne gøres så simpelt så muligt, men begge dine
> muligheder er åbne.

Hvis webmasteren kan instrueres til at skrive datoer i et standardiseret
format, kunne man bruge systemet med at læse begivenheder fra en tekstfil,
men da webmaster "intet forstand har på programmering" er det bedre at
webmaster skal taste begivenheder i en formular, hvor dato f.ex. vælges fra
en kalender, og der kan laves kontrol på formatet af data.

Jo mindre brugeren kan, jo mere må programmøren klare

Keif