Hjælp: asp mailing script fejl
Fra : DesrAw

Dato : 09-11-07 01:12

Hejsa

Jeg sidder bikser lidt med min første hp, men kan ikke få et script til at
virke :(
Jeg vil have at den besøgende skal udfylde nogle felter siden og at det
derefter skal sendes til min email.

Dette er hvad der står på hjemmesiden:

<form method="get" action="sendmail_eng.asp">
<input type="text" name="company" size="25"><br/>
<input type="text" name="name" size="25"><br/>
<input type="text" name="mail" size="25"><br/>
<input type="submit" value="Send">
</form>

Dette er hvad der står i sendmail_eng.asp:

<%
With Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
.from = Request.Querystring("mail")
.to = "my@email.com"
.subject = "Katalog/Hjemmeside"
.body = "Company " &Request.Querystring("company") &" Name "
&Request.Querystring("name") &" Address " &Request.Querystring("address")
&" Comments " &Request.Querystring("comments")
.Send
End With
response.redirect ("catalogue.html")
%>

Har ikke selv lavet asp dokumentet og kun ændret navnene som står i "( )".
Når jeg trykker send på hjemmesiden, viser den source koden for
sendmail_eng.asp og der kommer ingen mail til mig :(

Det skal siges at jeg er meget ny og kan ikke rigtig skrive .asp
På forhånd mange gange tak!

Mvh DesrAw

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-11-07 03:21

"DesrAw" skrev...

> Har ikke selv lavet asp dokumentet og kun ændret navnene som står i "( )".
> Når jeg trykker send på hjemmesiden, viser den source koden for
> sendmail_eng.asp og der kommer ingen mail til mig :(

Tjek lige først hos din udbyder (dem, du har din hjemmeside hos) nu også
understøtter ASP i den pakke, du har købt. Hvilken udbyder/pakke har du?

Når man kan se ASP-sourcekoden, så _kan_ det være fordi ASP ikke
understøttes. Kommer der iøvrigt en fejlkode, når du forsøger at sende? Står
der andet tekst? Hvis ASP er understøttet - er det så Sun ASP eller
Microsoft ASP?

PS. Du kan sikkert godt bruge get i din HTMLform - men der er i ASP en
mulighed for at requeste indhold af formen med request.form i stedet for
request.querystring, hvis du sender med post. Det vil være sikkerhedsmæssigt
bedre - tror jeg. Nå, undersøg lige med din udbyder først-

> Det skal siges at jeg er meget ny og kan ikke rigtig skrive .asp

Fair nok

MVH
Rune Jensen