Hjælp søges til opbygning af database
Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 08-11-07 21:07

Hej gruppe.

Jeg har længe tænkt på at lave en database som indeholder navnet på
nogle krydderier samt hvad de bruges til.
Jeg er dog noget i tvivl om hvordan jeg skal opbygge min database. Det
er sikkert simpelt nok når man har ideen

det jeg gerne vil er at jeg indtaster krydderiernes navne samt hvad de
bruges til.

Feks oregano, timian og merian:

Oregano bruges til: fisk, urtesmør, salater, suppe, sammenkogte
retter, leverpostej, frikadeller, pizza
Timian bruges til: Suppe, fjerkræ, skaldyr, vildt, syltekrydderi,
salat
Merian bruges til: Pizza, pålæg, frikadeller, suppe, fjerkræ, kød.

Jeg vil gerne lave det sådan, at jeg kan søge på enten krydderi navn
eller på ret.
Søger jeg på Oregano, får jeg resultatet: fisk, urtesmør, salater,
suppe, sammenkogte retter, leverpostej, frikadeller, pizza
Søger jeg på suppe, får jeg resultatet: oregano, merian timian.
Søger jeg på pizza, får jeg resultatet: merian, oregano

Hvordan opbygger jeg databasen og hvor mange tabeller har jeg brug
for?

Christian.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-11-07 22:27

Christian Møller Nielsen wrote:

> [...]
> Jeg er dog noget i tvivl om hvordan jeg skal opbygge min database. Det
> er sikkert simpelt nok når man har ideen

Mht databaser så prøv gruppen dk.edb.database :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!