Fødselsdage
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 06-11-07 17:41

Jeg vil registrere brugernes fødseldage. Når de så har fødselsdag
skal det vises på en side. Jeg bruger en accessdatabase til mine
bruger oplysninger. Hvordan strukturere jeg lige det bedst?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 06-11-07 20:31

On 6 Nov., 17:40, Michael Tillgaard <p...@bogkassen.dk> wrote:
> Jeg vil registrere brugernes fødseldage. Når de så har fødselsdag
> skal det vises på en side. Jeg bruger en accessdatabase til mine
> bruger oplysninger. Hvordan strukturere jeg lige det bedst?

Vi skal en lille smule mere end det du oplyser.

Hvad hedder det felt i databasen hvor du gemmer fødselsdagen?
Er de gemt som datoformat? Hvis ikke, så bør du gøre det.

Der er en beskrivelse af hvordan du henter data ud af en access
når der skal vælges mellem datoer. Læs her: http://www.asp-faq.dk/article/?id=98

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 08-11-07 17:03

Christian Møller Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Der er en beskrivelse af hvordan du henter data ud af en access
> når der skal vælges mellem datoer. Læs her: http://www.asp-faq.dk/article/?>id=98
Tak for linket.
Jeg får en fejlmelding:
Mit Accesdatabase
Tabel=Brugere
Feltnavn=fdag
Datatype=Dato og klokkeslæt
Fejlen "Typerne stemmer ikke overens" opstod i standardværdien.
Hvordan får jeg lige lavet den rigtigt i Access?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-11-07 21:44

On 06 Nov 2007 16:40:52 GMT, Michael Tillgaard <post@bogkassen.dk>
wrote:

>Jeg vil registrere brugernes fødseldage. Når de så har fødselsdag
>skal det vises på en side. Jeg bruger en accessdatabase til mine
>bruger oplysninger. Hvordan strukturere jeg lige det bedst?

Hvis du bruger en Access-database:
strSql = "SELECT Navn, DateDiff('yyyy', [fdag], Now) AS Alder" & _
" FROM tblBruger" & _
" WHERE Month([fdag]) = Month(Now) AND Day([fdag]) = Day(Now);"

- hvor fdag er det felt i tblBruger, der indeholder fødseldato.

Så skal bu bare checker, om der er nogen resultater. Hvis der er,
udskriver du en liste med navn og alder.

(Ikke testet.)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 08-11-07 21:06

On 8 Nov., 17:02, Michael Tillgaard <p...@bogkassen.dk> wrote:

> Jeg får en fejlmelding:

> Fejlen "Typerne stemmer ikke overens" opstod i standardværdien.
> Hvordan får jeg lige lavet den rigtigt i Access?

Du skal lige forbi denne url, så kan jeg/vi bedre hjælpe dig.
http://www.asp-faq.dk/article/?id=41

Det er din SQL sætning den er gal med (tror jeg), udskriv den og vis
den her

Chr.