Flytte indtast fra en form til anden side
Fra : Palle Hansen

Dato : 06-11-07 17:26

Hej igen.
Nyt problem, som der behøves hjælp til.
Jeg vil spørge om det er muligt, vedhjælp at denne kode, at
overfører allerede indtastet og gemt data.

Kode: <select name="Category" onChange="if
(this.options[this.selectedIndex].value != '') { location.href =
this.options[this.selectedIndex].value; };">>
<option value="Vælg dato"> Vælg dato</option>

<%    Do While not rs.EOF %>
<option value="<%=rs("Link")%>"> <%=rs("date")%></option>
<% rs.MoveNext
   Loop
   conn.Close
   set conn = Nothing
   %>
</select>
i min databade er "Link" sat som et hyperlink. jeg kan godt komme
til den side jeg vil, der er bare ingen data fuldt med.
Har prøvet med asp?id=<%rs("id")%> med uden held. Kan det lade
sig gøre?

pth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 06-11-07 20:36

On 6 Nov., 17:25, Palle Hansen <tornel...@gmail.com> wrote:

> i min databade er "Link" sat som et hyperlink. jeg kan godt komme
> til den side jeg vil, der er bare ingen data fuldt med.

Kan du vise hvad der skrives på skærmen? Jeg kan ikke helt se hvad der
er problemet?

> Har prøvet med asp?id=<%rs("id")%> med uden held. Kan det lade

Går ud fra at det er en tastefejl, ellers mangler du et = i
ovenstående

asp?id=<%rs("id")%> skal ændres til ?????.asp?id=<%=rs("id")%>

Skift selv ????? ud med den side du vil linke til

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Palle Hansen

Dato : 06-11-07 21:40

Christian Møller Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Kan du vise hvad der skrives på skærmen? Jeg kan ikke helt se hvad der
> er problemet?

Ok, forklarede det ikke godt nok.
Jeg har en formular, hvor jeg indtaster personlige data. Dataerne
referere til en bestemt dato. Det virker fint. engang imellem skal jeg
flyttet dataerne så de kommer til at står med en anden dato. Her kommer
problemet. Jeg vil gerne undgå at indtastet det hele igen, og vil gerne
kunne flytte alla dataerne i et hug.
Jeg har lavet en dropdownboks hvor der linkes til en anden dato og det
virker fint. Med den siden der linkes til indeholder ingen data, men
nøjagtig de samme formulafelter.
Kan man derfor få dette stykke kode til at tage data med over til den nye
side. Jeg henter de nye datoer fra en database, hvor jeg i øvrigt har sat
"link" som hyperlink. Håber der var bedre :) selvom det var langt

<select name="date" onChange="if (this.options[this.selectedIndex].value
!= '') { location.href = this.options[this.selectedIndex].value; };">>

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 07-11-07 22:08

On 6 Nov., 21:39, Palle Hansen <tornel...@gmail.com> wrote:
> [...]
> %>
> </select>

<option value="<%=rs("Link")%>"> <%=rs("date")%></option>

Der er fejl i html delen af din option. Du afslutter din option
allerede efter du har skrevet linket ud.

<option value="<%=rs("Link")%>"> <%=rs("date")%></option>

skal være

<option value="<%=rs("Link")%>?date=<%=rs("date")%>">???????????</
option>

?????????? = her skal du skrive det du vil have som tekst i din
droopdown, hvis det er datoen du vil vise, så udskriver du den igen.

jeg antager at rs("Link") er = minside.asp
og at rs("date") er = 07112007

det vil give følgende link

minside.asp?date=07112007

Nu kan du på min side hente datoen ud og behande dine data.

Det er altid en god ide at bruge "vis kilde" i browseren, hvis ikke
der sker det som du forventer, så kan du se om de data so du vil have
er skrevet ud.

Håber det hjalp, ellers så spørger du bare igen.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Palle Hansen