Konvertere Varchar til Float
Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 15:45

Hej NG,

Jeg forsøger at uploade nogle data til MS-SQL.

Dataen kommer fra en querystring og er derfor af typen varchar.

Jeg har nogle kommatal. (Kr. og Øre)
Mit felt er defineret med datatypen Float.

Her opstår mit problem.
Jeg kan ikke gemme en varchar i et float felt !

Hvordan gør jeg ?

Neuhafen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-07 20:45

Neuhafen skrev:

> Dataen kommer fra en querystring og er derfor af typen varchar.

Nej.

Du sammenblander typer i asp med typer i MSSQL. Din querystring
kommer ind som en variant - der i praksis opfører sig som en
strengværdi (string).

Hvis du skal gemme den som float i MSSQL, skal du bare undlade
anførselstegn om værdien i sql-sætningen:

   INSERT INTO dintabel (floatfelt) VALUES (6.2)

- eller:

   strSQL = "INSERT INTO dintabel (floatfelt) VALUES (" & _
       querystringvariabel & ")"

Du skal dog tjekke at der er brugt punktum som decimaltegn - eller
alternativt erstatte komma med punktum.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 07:55

> [...]
> querystringvariabel & ")"
>
> Du skal dog tjekke at der er brugt punktum som decimaltegn - eller

Det var jo lige der jeg havde stirret mig blind...
Jeg benyttede jo komma !!!

Tak for hjælpen !!!

Neuhafen