tilføj tekst i tekstfil
Fra : gitte rasmussen

Dato : 29-10-07 12:39

Hej;
Er nybegynder i asp og er nu ved at forsøge at tilføje tekst til
en fil. Jeg har lavet en formular med en tekstbox hvor det der
bliver afsendt skal gemmes i en tekstfil.
koden fungerer fint hvis jeg skriver
Set f = fso.OpenTextFile(filespec, 1, true), men så bliver den
gemte tekst overskrevet med den nye. Når jeg bruger nedenstående
kode får jeg denne fejlmeddelelse:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied

/randrup/skrivfil.asp, line 36

Er der nogen her der kan forklare mig hvorfor?

<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("../skrivtilfil.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2, true)

' Skriv tekst i en linie
f.Write Request.Form("textarea")

' Åbn filen til læsning og Læs linie for linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec, 8, true)
Do While not f.AtEndOfStream
Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop
f.Close
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 29-10-07 22:29

"gitte rasmussen" <randrup3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> f.Write Request.Form("textarea")
>
> ' Åbn filen til læsning og Læs linie for linie
> Set f = fso.OpenTextFile(filespec, 8, true)

Du har i vhert et rettighedsproblem med den fil/folder...

Jeg bruger nogle gange denne metode:

<%
Set filObj = Server.Createobject("Scripting.FilesystemObject")
Set textFil = filObj.Opentextfile(Server.Mappath("/code/log.txt"), 8, true)
textFil.WriteLine("IP: " & Request.Servervariables("REMOTE_ADDR"))
Set filObj = NOTHING
Set textFil = NOTHING
%>

--